FANDOM

Elphinstone Urquart (zm. 1985) — czarodziej czystej krwi, mąż Minerwy McGonagall.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Elphinstone Urquart urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Urquart, przed 1935 rokiem. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Elphinstone'a do jednego z czterech domów.

Dalsze życie Edytuj

Po zakończeniu nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, został pracownikiem Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów w Ministerstwie Magii. Tam też poznał swoją przyszłą żonę Minerwę, która nie przyjęła jednak jego nazwiska, pozostając przy swoim. Byli małżeństwem zaledwie trzy lata, ponieważ Elphinstone zmarł przez ukąszenie jadowitej tentakuli. Prawdopodobnie został pochowany w Hogsmeade. Minerwa opuściła ich wspólny dom w Hogsmeade i oddała się w całości pracy w Hogwarcie.

Występowanie Edytuj