Wikia

Harry Potter Wiki

Eliksiry

5019stron na
tej wiki
Komentarze5

Eliksiry (ang. potions) – przedmiot nauczany w Hogwarcie, mający na celu naukę eliksirów, która jest niezbędna kandydatom na m. in. aurora. Eliksiry odbywają się w lochach. Warzy się je w kociołkach.

Znani nauczyciele przedmiotuEdytuj

W serii przygód Harry'ego Pottera poznajemy dwóch nauczycieli eliksirów: Severusa Snape'a i Horacego Slughorna. Horacy Slughorn nauczał tego przedmiotu dwukrotnie: za czasów Toma Riddle'a i od 1996 roku.

Severus SnapeEdytuj

Severusek

Nauczycielem tego przedmiotu w latach 1980-1996 był Severus Snape. Zwykle zapisywał tylko na tablicy składniki eliksirów. Traktował wielu uczniów niesprawiedliwie. Znany był z tego, że wyraźnie faworyzował Dracona Malfoya i innych Ślizgonów kosztem Harry'ego. Perfekcjonista, zabezpieczał zbiory składników do eliksirów mocnymi zaklęciami. Podczas pierwszej lekcji Harry'ego powiedział, że na jego lekcji nie będzie bezmyślnego wymachiwania różdżkami.

Horacy Slughorn Edytuj

Horacy slughorn4242

Horacy Slughorn - czarodziej, który opowiedział Voldemortowi o Horkruksach

Został nauczycielem eliksirów w mniej więcej w 1960 roku. Do Hogwartu po raz drugi wrócił uczyć w 1996 roku za namową Dumbledore'a. Sprawiedliwy, jeśli chodzi o lekcje, dobroduszny i sympatyczny. Najpierw tłumaczył krótko jak zrobić dany eliksir, a potem robił co jakiś czas obchód, by sprawdzać postępy. Często faworyzował uczniów, a zwłaszcza tych, którzy byli sławni lub posiadali wpływowych krewnych. To dla nich stworzył elitarny Klub Ślimaka. Nauczycielem został z prośby Albusa Dumbledore'a, ponieważ Severus Snape objął posadę nauczyciela Obrony Przed Czarną Magią (OPCM). Uczniowie zdecydowanie woleli mieć eliksiry ze Slughornem.

Podręczniki Edytuj

Przedmioty nauczane w Hogwarcie:

Obrona przed czarną magią | Eliksiry | Transmutacja | Historia magii | Wróżbiarstwo | Zielarstwo | Runy
Numerologia | Mugoloznawstwo | Opieka nad magicznymi stworzeniami | Zaklęcia | Astronomia

Więcej od Wikii

Losowa wiki