Wikia

Harry Potter Wiki

Eliksiry

6501stron na
tej wiki
Komentarze6

Eliksiry (ang. Potions) – przedmiot nauczany w Hogwarcie już od pierwszej klasy, mający na celu naukę eliksirów, która jest niezbędna kandydatom m.in. na aurora. Eliksiry odbywają się w lochach. Warzy się je w kociołkach, które jest łatwo znaleźć na ulicy Pokątnej.

Znani nauczyciele przedmiotuEdytuj

W serii przygód Harry'ego Pottera poznajemy dwóch nauczycieli eliksirów: Severusa Snape'a i Horacego Slughorna. Horacy Slughorn nauczał tego przedmiotu dwukrotnie: za czasów Toma Riddle'a i od 1996 roku.

Severus SnapeEdytuj

Severusek.jpg

Nauczycielem tego przedmiotu w latach 1980−1996 był Severus Snape. Zwykle zapisywał tylko na tablicy składniki eliksirów. Traktował wielu uczniów niesprawiedliwie. Znany był z tego, że wyraźnie faworyzował Dracona Malfoya i innych Ślizgonów kosztem Harry'ego. Perfekcjonista, zabezpieczał zbiory składników do eliksirów mocnymi zaklęciami. Podczas pierwszej lekcji Harry'ego powiedział, że na jego lekcji nie będzie bezmyślnego wymachiwania różdżkami.

Horacy Slughorn Edytuj

Horacy slughorn4242.jpg

Horacy Slughorn - czarodziej, który opowiedział Voldemortowi o Horkruksach

Został nauczycielem eliksirów w mniej więcej w 1960 roku. Do Hogwartu po raz drugi wrócił uczyć w 1996 roku za namową Dumbledore'a. Sprawiedliwy, jeśli chodzi o lekcje, dobroduszny i sympatyczny. Najpierw tłumaczył krótko jak zrobić dany eliksir, a potem robił co jakiś czas obchód, by sprawdzać postępy. Często faworyzował uczniów, a zwłaszcza tych, którzy byli sławni lub posiadali wpływowych krewnych. To dla nich stworzył elitarny Klub Ślimaka. Nauczycielem został z prośby Albusa Dumbledore'a, ponieważ Severus Snape objął posadę nauczyciela Obrony Przed Czarną Magią (OPCM). Uczniowie zdecydowanie woleli mieć eliksiry ze Slughornem.

Podręczniki Edytuj

Występowanie Edytuj

Przedmioty w Hogwarcie

Obrona przed czarną magią · Eliksiry · Transmutacja · Historia magii · Wróżbiarstwo · Zielarstwo · Runy · Numerologia · Mugoloznawstwo · Opieka nad magicznymi stworzeniami · Zaklęcia i uroki · Astronomia · Latanie · Ksylomancja

Więcej od Wikii

Losowa wiki