FANDOM

Harry Potter: "Czy tam jest Horkruks?"
Albus Dumbledore: "Och, tak, tylko trzeba to wypić, trzeba wszystko wypić, pamiętasz, co mi obiecałeś? Jeżeli go wypiję, będę odczuwał ból, mogę nie wiedzieć, co się ze mną dzieje, ale bez względu na to masz mi go dawać, choćby siłą, zrozumiałeś?"
Harry Potter: "Może ja to wypiję?"
Albus Dumbledore: "Nie, jestem od ciebie starszy, mądrzejszy i o wiele mniej wart od ciebie. Na zdrowie, Harry"
— rozmowa Albusa i Harry'ego w jaskini.[źródło]

Eliksir Rozpaczy (ang. Drink of Despair/Emerald Potion) — tajemniczy eliksir, nieznany ze składników ani budowy. Wiadomo jedynie, że był bardzo niebezpieczny w użyciu. Powodował ból, odurzenie i przywracał przykre wspomnienia u osoby, która go zażyła.

Możliwe, że jego wynalazcą był sam Lord Voldemort.

Historia Edytuj

Lord Voldemort użył tego eliksiru, by ukryć swój horkruks, którym był Medalion Salazara Slytherina, w jaskini. By sprawdzić zabezpieczenia kryjówki poprosił Regulusa Blacka o jego skrzata domowegoStworka. Skrzat wypił eliksir, co wywołało u niego silny ból, a gdy spróbował napić się wody z jeziora jaskini został wciągnięty przez Inferiusy. Uratowało go wezwanie Regulusa, do którego się deportował. Gdy Stworek opowiedział swojemu panu o okrucieństwach Voldemorta, ten postanowił zdradzić Czarnego Pana. Skrzat przeprowadził Regulusa przez zabezpieczenia jaskini i otrzymał polecenie by zamienić horkruks, gdy do niego dotrą, na fałszywy, a prawdziwy zniszczyć. Regulus sam wypił eliksir i utonął w jeziorze, wciągnięty przez Inferiusy, gdy spróbował się napić, a skrzat wykonał swoje zadanie i wrócił na Grimmauld Place 12.

Osiemnaście lat później jaskinię odkrył Albus Dumbledore i przybył tam z Harrym Potter'em, by zniszczyć horkruks (nie wiedział, że został podmieniony). Dyrektor Hogwartu, z pomocą Harry'ego wypił eliksir, co prawdopodobnie przywołało wspomnienia śmierci jego siostry Ariany. Udało im się odeprzeć Inferiusy i zabrać fałszywy medalion.

Za kulisami Edytuj

  • W filmie eliksir ma kolor ciemno−fioletowy.
  • W książce eliksir nabierało się wyczarowanym pucharkiem, nie muszlą z kryształami.
  • Zgodnie postanowiono, aby nazwać ten eliksir eliksirem rozpaczy ze względu, iż nazwa nie była nigdzie uwzględniona, w związku z tym kierowano się soundtrackiem.
  • W filmie Harry rzucał zaklęcie Aquamenti na misę, a w książce na sam puchar.
  • W filmie Potter nie mógł nabrać wyczarowanej przez siebie wody do pucharka/muszli, a w książce znikała ona (woda), gdy tylko przyłożył puchar do ust dyrektora.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki