FANDOM

Następczyni Muldoona, pani Elfrida Clagg, starała się stworzyć nową definicję istot, mając nadzieję, że w ten sposób uda się nawiązać bliższe stosunki z innymi magicznymi stworzeniami. Ogłosiła, że istotami są wszystkie stworzenia, które mówią ludzkim językiem. W związku z tym na kolejne zebranie zostali zaproszeni wszyscy, których Rada Magów była w stanie zrozumieć.
Newton Skamander[źródło]

Elfrida Clagg (ur. 1612 r. – zm. 1687 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi, żyjąca w XVII wieku. Była przewodniczącą Rady Czarodziejów (przekształconej później w Ministerstwo Magii). Na tym stanowisku zastąpiła Burdocka Muldoona. W młodości prawdopodobnie ukończyła Hogwart.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Elfrida Clagg urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, w 1612 roku. Istnieją jednak sprzeczności co do czasów, w których żyła Clagg [2]. Podobnie jak wielu innych czarodziejów i czarownic najprawdopodobniej uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Już w młodości musiała wykazywać się dużą wiedzą i znajomością magii o czym świadczy jej późniejsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach i rozwiązywanie skomplikowanych problemów z jakimi borykał się ówczesny świat magii. W pewnym momencie swojego życia zaczęła angażować się politycznie i niedługo potem została przyjęta do Rady Czarodziejów, która była ówczesnym odpowiednikiem Ministerstwa Magii i zajmowała się zarządzaniem czarodziejskim światem.

Przewodnicząca Rady Czarodziejów Edytuj

Clagg2

W czasie jej kadencji jednym z najgorętszych tematów dyskusji było podział między istotami a zwierzętami. Podział wymyślony przez jej poprzednika zakładał, że jako istotę rozumie się każdy gatunek chodzący na dwóch nogach. Nie sprawdziło się to, gdyż na spotkanie zorganizowane przez Muldoona mające na celu omówienie nowego prawa stawiło się wiele takich stworzeń takich jak elfy, chochliki czy trolle, których nie interesował temat zebrania i były zajęte demolowaniem sali i robieniem psikusów. Clagg opracowała podział, polegający na uznaniu za istotę każdego gatunku mówiącego po ludzku. Jednak i to nie było wystarczające. Na spotkanie przybyły trolle, które gobliny nauczyły kilku prostych zdań. Stawiły się także duchy, nie biorące udziału w poprzednim zebraniu ze względu na to, że lewitują, a nie chodzą. Opuściły jednak one obrady, twierdząc, że poruszane są jedynie tematy dotyczące żywych. Centaury odmówiły przyjścia, protestując przeciwko wykluczeniu trytonów, które poza wodą porozumiewają się jedynie po trytońsku. Dopiero w 1811 r. Grogan Kikut rozwiązał problem, zakładając, że istotą jest „każde stworzenie obdarzone inteligencją wystarczającą do zrozumienia praw magicznej społeczności i do współodpowiedzialności przy ustalaniu tych praw”.

Elfrida Clagg zakazała używania znikaczy podczas meczów quidditcha i utworzyła Rezerwat Znikaczy w Somerset im. Modesty Rabnott.

Elfridaclagg

Późniejsze życie Edytuj

Wygląd Edytuj

Clagg2

J. K. Rowling przedstawiła Elfridę Clagg jako czarownicę w podeszłym wieku. Ma szare włosy, jasną skórę i zielone oczy. Ubrana jest w zieloną szatę.

Etymologia Edytuj

Chronologia Edytuj

Istnieją sprzeczności co do czasów, w których żyła Clagg. W książkach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Newtona Skamandera i Quidditchu przez wieki K. Whispa, jej kadencja jest datowana na XIV wieku, natomiast na stronie Czarodziej Miesiąca i Pottermore przy jej nazwisku jest podana data urodzenia 1612 i śmierci 1687.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Pottermore: Timeline.
  2. W książkach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Newtona Skamandera i Quidditchu przez wieki Kennilworthy'ego Whispa, jej kadencja jest datowana na XIV wieku, natomiast na stronie Czarodziej Miesiąca i Pottermore przy jej nazwisku jest podana data urodzenia 1612 i śmierci 1687.

Czarodzieje z Kart z Czekoladowych Żab

Czarodzieje ze złotych kart Harry PotterAlbus DumbledoreRowena RavenclawHelga HufflepuffSalazar SlytherinGodryk GryffindorMontague KnightleyBertie BottCarlotta PinkstoneParacelsusHerpon Podły
Czarodzieje ze srebrnych kart Daisy DodderidgeDymphna FurmageAlberyk GrunnionXavier RastrickSacharissa TugwoodAlberta ToothillThaddeus ThurkellBlenheim StalkOswald BeamishMopsusKrólowa MaeveLeopoldina SmethwyckKirley DukeGondoline OliphantIgnatia WildsmithLaverne de MontmorencyGrzegorz PrzymilnyGideon CrumbHonoria NutcombeGaspard ShingletonFelix SummerbeeDunbar OglethorpeCyprian YoudleCrispin CronkGwenog JonesChauncey OldridgeJoscelind WadcockBowman WrightDonaghan TremlettArtemisia LufkinMirabella PlunkettGlenda ChittockKirkeWendelina DziwożonaMorgana le FayCliodnaFulbert BojaźliwyAndros NiezwyciężonyDerwent ShimplingElfrida Clagg
Czarodzieje z brązowych kart Hengist z WoodcroftYardley PlattMerton GravesHeathcote BarbaryWilfred ElphickCelestyna WarbeckDorcas WellbelovedRoland KeggRoderick PlumptonQuong PoBeatrix BloxamOrsino ThrustonNorvel TwonkMyron WagtailMungo BonhamJustus PilliwickleFlavius BelbyJocunda SykesHerman WintringhamHavelock SweetingGlover HipworthGifford OllertonGreta CatchloveEthelred Ever–ReadyMusidora BarkwithElladora KetteridgeEdgar StroulgerMiranda GoshawkDevlin WhitehornKasandra VablatskyBeaumont MarjoribanksBridget WenlockBalfour BlaneArchibald AldertonTilly TokeAlmerik SawbridgePerpetua FancourtAdalbert WafflingStoddard WithersNewton SkamanderUlrik NiegodziwyMerwyn ZłośliwyBurdock MuldoonGunhilda z GorsemoorHesper StarkeyGlanmore PeakesGulliver PokebyGrogan KikutKorneliusz AgryppaMerlin