FANDOM

Elfy (ang. Fairy) — małe ozdobne istoty o bardzo niskiej inteligencji, używane głównie w celach dekoracyjnych. Elfy wyglądem przypominają małego człowieczka. Mogą osiągnąć do pięciu cali (12,7 cm) wzrostu, potrafią latać, co umożliwiają im skrzydła (przezroczyste lub tęczowe). Występują głównie w lasach i na polanach.

Elfy mają słabą moc magiczną, której używają do obrony przed takimi drapieżnikami, jak lelek wróżebnik. Mają kłótliwy charakter, ale są bardzo próżne, więc łatwo dają się namówić do odgrywania roli dekoracji. Elfy nie potrafią mówić, ale mogą komunikować się ze sobą za pomocą brzęczenia.

Kokony elfów.png

Samica elfa składa za jednym razem nawet do pięćdziesięciu jaj, zawsze po spodniej stronie liścia. Po jakimś czasie z jaj wykluwają się barwne larwy. Gdy minie od sześciu do dziesięciu dni, larwy przędą kokony, z których po miesiącu wychodzą dorosłe, uskrzydlone elfy.

Elfy są obecne w kulturze mugoli. Czarodzieje uważają, że elfy wraz z jednorożcem stały się najczęstszym bajkowym motywem u mugoli wśród magicznych stworzeń.

W Boże Narodzenie 1993 roku, kiedy Harry Potter był na trzecim roku nauki w Hogwarcie profesor Flitwick prawdopodobnie użył elfów do oświetlania choinek.

Elfy.png

Elfie skrzydła są składnikiem eliksirów, usunięcie ich nie zabije elfa, jednak spowoduje jego dużą irytację.

Ciekawostka Edytuj

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki