FANDOM

Harry Potter: "Panie Weasley, to ja, Harry... Kominek został zamurowany. Tędy się nie dostaniecie."
Artur Weasley: "A to dopiero! Zamurowali? Kominek? A po co?"
Harry Potter: "Mają elektryczny wkład."
Artur Weasley: "Naprawdę? Elektryczny, tak powiedziałeś? Z wtyczką? A to ci dopiero! Muszę to zobaczyć..."
— Rozmowa Artura Weasleya i Harry'ego Pottera na temat kominka[źródło]

Elektryczny kominek (ang. Electric fire) — mugolski kominek znajdujący się w domu przy Privet Drive 4. Kiedyś był zwykłym kominkiem opalanym przez drewno lub gaz, jednak na jakiś czas przed 1994 rokiem został zamurowany, a jego miejsce zajął elektryczny wkład, który był dużo czystszy i nie potrzebował paliwa.

W serii Edytuj

W lecie 1994 roku, kiedy Artur Weasley i jego synowie: Ron, Fred i George mieli odebrać Harry'ego Pottera z domu jego wujostwa, postanowili skorzystać z czarodziejskiej komunikacji i dostać się na miejsce przez kominek. Dzięki pomocy Ministerstwa Magii kominek ten na jeden dzień został podłączony do sieci Fiuu. Nie wiedzieli jednak, że jakiś czas wcześniej szyb kominowy został zamurowany i zastąpiony elektrycznym wkładem, przez co Weasleyowie utknęli w ścianie.

Aby wydostać się z potrzasku, pan Weasley wysadził ściankę zagradzającą szyb kominowy, przy czym zniszczył elektryczny wkład i pobrudził cały salon. W pozostałościach po kominku rozpalił ogień, dzięki czemu Harry i Weasleyowie mogli udać się do Nory. Przed powrotem do domu Artur Weasley naprawił kominek.[1]

Fragment kominka

Fragment zniszczonego kominka

Występowanie Edytuj

Przypisy