FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: CamiCamila001
Arturowi Weasleyowi znowu coś nie wyszło z tymi jego mugolskimi ustrojstwami.
— Ted Tonks o mugolskim motocyklu ulepszanym przez Artura Weasleya.[źródło]

Edward „Ted” Tonks[4](zm. 1998 r.) — czarodziej mugolskiego pochodzenia; mąż Andromedy Black oraz ojciec Nimfadory Lupin; teść Remusa Lupina, dziadek Teddy'ego Lupina. W 1998 roku, wraz z żoną, pomógł Harry'emu Potterowi i Rubeusowi Hagridowi w ucieczce przed Lordem Voldemortem. W tym samym roku został zabity przez szmalcowników.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Andromeda wyszła za mąż za czarodzieja mugolskiego pochodzenia, Teda Tonksa, więc —
Syriusz Black odnośnie rodziny Tonks[źródło]

Ted Tonks urodził się w mugolskiej rodzinie w latach 50-tych. W wieku jedenastu lat dostał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie później uczęszczał. Prawdopodobnie zrobił zakupy na Ulicy Pokątnej, ze większość czarodziejów w tym regionie. Życie Teda w latach szkolnych i wczesnych nie są znane. Nie jest wiadome, do które domu został przydzielony przez Tiarę Przydziału. Z pewnością nie trafił do Slytherinu z powodu swojego statusu krwi. Możliwe, że trafił do Hufflepuffu, ale nie zostało to nigdzie potwierdzone[2].

Późniejsze życie Edytuj

Po skończeniu nauki w Hogwarcie, ożenił się z czarownicą czystej krwi, Andromedą Black, co przyczyniło do wydziedziczenia kobiety z rodziny Blacków. W 1973 roku na świat przyszła ich jedyna córka, Nimfadora Tonks.

Tedowi i jego córce, którą czule nazywał Dora, brakowało talentu do magicznej czystości, jaką ma jego żona. Wydawało się, że był przyjacielem Artura Weasleya, ponieważ znał fascynacją Artura, mugolskimi przedmiotów[1].

Druga Wojna Czarodziejów (1995-1998) Edytuj

Z Hagridem jest w porządku, synu. Żona teraz widzi go. Jak się czujesz? Coś jeszcze jest złamane? Uleczyłem twoje żebra, twoje zęby i twoje ramię. Jestem Ted, tak poza tym, Ted Tonks - ojciec Dory
— Ted podczas spotkania z Harrym Potterem po Bitwie Siedmiu Potterów[źródło]

Kiedy Lord Voldemort, który powrócił do władzy, córka Teda dołączyła do drugiego składu Zakonu Feniksa do walki przeciwko rosnącemu zagrożeniu[3]. Ani Ted, ani Andromeda nie byli oficjalnymi członkami, ale niemniej jednak wspierali swoją córkę, pozwalając, żeby ich dom był wykorzystywany jako bezpieczna kryjówka. W 1997 roku, Tonks wyszła za mąż za Remusa Lupina, który podejrzewał, że rodzice jego żony odrzucili go z powodu tego, że jest wilkołakiem, ale nie wiadomo czy to prawda[1].

Po Bitwie Siedmiu Potterów, Harry Potter i Rubeus Hagrid rozbili się w ogrodzie domu Tonków i byli ranny. Ted sprowadził ich do środka, gdzie przystąpił do uleczenia złamanego żebra, zebów i ramienia Harry'ego. On i jego żona bardo martwili się o bezpieczeństwo swojej córki, kiedy Potter poinformował ich o tym, że Śmierciożercy przyczaili, zasadzkę na ich grupę. Pan Tonks, próbował uspokoić Andromedę, zwracając uwagę, że Dora stawiała czoła gorszym sytuacją podczas swojej pracy jako auror[5]. Jakiś czas później, Harry i Hagrid wzięli świstoklik, których ich przeniósł do Nory. Ted wysłał kawałki latającego motocykla Syriusza Blacka do swojego przyjaciela, Artura Weasleya, gdzie kawałki były trzymane w szopie w Norze przez pozostałą część wojny.

Tortury i Śmierć Edytuj

Dirk Cresswell: Wierzysz w tą historię, Ted? Wierzysz, że Snape zabił Dumbledore'a?

Ted: Oczywiście, że tak. Nie zamierzasz siedzieć i powiedz mi, czy myślić, że Potter miał coś kolwiek z tym współnego?

— Dyskusja o śmierci Dumbledore'a w biegu[źródło]

Kiedy Ministerstwo Magii znalazło pod kontrolą Lorda Voldemorta w sierpniu 1997 roku, wszystkie znane bezpieczne kryjówki Zakonu Feniksa, straciły ochronne zaklęcia i zostały najechane przez mieszaninę pracowników Ministerstwa Magii i śmierciożerców. Ted i Andromeda byli torturowany, żeby wyciągnąć z ich, informacje o Harrym Potterze, podobnie jak wielu innych rodzin, powiązanych z członków Zakonu; Remus później ogłosił, że byli 'wstrząśnięci, oczywiście, ale poza tym okej'. Jakiś czas później, ich córka została z nimi, po odkryciu, że była w ciąży. Remus tymczasowo zostawił swoją żonę, zmartwiony o przekazaniu likantropii na ich jeszcze nienarodzone dziecko.

Kiedy Ministerstwo Magii rozpoczęło prześladowanie czarodziejów urodzonych w mugolskim pochodzeniu, Ted, w sprawie zasady, odmówił zarejestrowania się w Komisji Rejestracji Mugolaków. Został zmuszony do zostawienia rodziny, aby uniknąć śmierciożerców, którzy działali w pobliżu jego domu. Andromeda nie towarzyszyła mu, ponieważ była czystej krwi, co trzymało ją bezpiecznie i musiała dbać o ciążę ich córki[1].

Ted wyruszył, ostatecznie spotykając się z innymi uciekinierami, Deanem Thomasem i Dirkiem Cresswellem, jak również z goblinami, Gryfkiem i Gornakiem i dalej pozostali ruchem poprzez wsie. W jednym momencie, grupa dyskutowała o Harrym Potterze - nieświadomie, że Harry z słuchał ich, razem ze swoimi przyjaciółmi - Ronaldem Weasleyem i Hermioną Granger. Ted odrzucił stwierdzenie Proroka Codziennego, że Harry był zaangażowany w śmierć Albusa Dumbledore'a i wyraził swoje przekonanie, że Żongler był jedynym czasopismem, który piszę wiarygodne i prawdziwe wiadomości. Ostatecznie, grupa została złapana przez bandę Szmalcowików pod przewodnictwem Fenrira Greybacka, być może z powodu, tego, że Tabu, złamał klątwę o mówieniu imienia Lorda Voldemorta. Ted, Dirk, i Gornuk zostali zamordowani, ponieważ stawiali opór schwytaniu[1].

Pośmiertnie Edytuj

Poświęćmy chwilę, aby ogłosić te śmierci, które Wiadomości sieciowe bezprzewodowe Czarodziejów i Prorok Codzienny nie myślą, że były wystarczająco ważne, żeby wspominać. Z wielkim żalem informujemy naszych słuchaczy o morderstwach Teda Tonksa i Dirak Cresswella.
Lee Jordan ogłaszając śmierć w Potterwarcie[źródło]

Śmierć Teda Tonksa i jego towarzysza została ogłoszona Potterwarcie, kiedy Prorok Codzienny zaprzestał ogłaszać śmierci, spowodowany przez reżim Voldemorta. Kiedy Nimfadora urodziła synka, ona i jego zięć, Remus zdecydowali nazwać go Teddy w pamięci po jej zmarłym ojcu[1].

Wygląd Edytuj

Ted Tonks został opisany w książce jako jasnowłosy mężczyzna z wydatnym brzuchem.

Umiejętności Edytuj

Magia lecznicza: Ted był zdolny naprawić zęby Harry'ego Pottera po Bitwie Siedmiu Potterów.

Etymologia Edytuj

Imię Edward pochodzi z staroangielskiego słowa ead, co oznacza błogosławiony i dziwne, co oznacza strzec i to było imieniem z wielu członków rodziny szlachty i rodziny królewskiej.

Relacje Edytuj

Rodzina Edytuj

Andromeda Black Edytuj

275px-Andromeda and Ted

Andromeda wyszła prawdopodobnie za mąż za Tonksa, prawdopodobnie po ukończeniu nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, za co została wypalona z drzewa Genealogicznego Blacków i wydziedziczona z rodziny. Biorąc uwagę, że Andromeda zdołała wyrzec się poglądów swoich rodziny i porzucić rodzinę dla niego, zdecydowanie musieli się czule i mocno kochać. Ted nazywał swoją żonę Dromeda.

W 1977 roku, urodziło się ich jedyna córka, a Andromeda nazwała ją Nimfadora, ale Ted nazywał ją pieszczotliwie Dora.

Andromeda była zdruzgotana, kiedy jej mąż został zamordowany przez szmalcowników.

Nimfadora Tonks Edytuj

Tumblr m6zx69nkLw1qet6nvo1 250

Nimfadora Lupin - jego jedyna córka

Ted i Andromeda mieli jedyną córką, która urodziła się w 1973 roku. Została nazwana przez nich Nimfadora, ale była przez swojego ojca nazywana pieszczotliwie Dora. Ted i Dora mieli najprawdopodobniej bliskie relacje, zważając, że Dora nazwała swojego syna jego imieniem. Jak i Ted i jego córka mieli tendencję do bycia bałaganiarskim i zdezorganizowanym. Tonks na pewno była zdruzgotana śmiercią swojego ojca.

Remus Lupin Edytuj

K,NDQ3MDk4MzIsNjUxNTUy,f,pohhhhhh

Remus Lupin - zięć

Remus poślubił córkę Teda, Nimfadorę; ani Ted, ani Andromeda nie wzięli udziału w ślubie, ale tylko dlatego, ponieważ nie wiedzieli o tym[6]. Status wilkołaka Remusa najprawdopodobniej nigdy nie stanowiło problemu dla Teda biorąc pod uwagę otwarty charakter po kilku jego odnotowanych wypowiedzi.

Teddy Lupin Edytuj

Edward był dziadkiem Tedda, synem jego córki. Pan Tonks został zabity za nim się urodził, ale prawdopodobnie wiedział o ciąży. Rodzice Tedda nazwali go po nim[1].

Inni Edytuj

Harry Potter Edytuj

Harry-potter-la-coleccion-definitiva-para-magos-en-blu-ray-original

Harry Potter

Ted po raz pierwszy spotkał Harry'ego Pottera po Bitwie Siedmiu Potterów.

Ciekawostki Edytuj

  • Przez małżeństwo z nim (mugolakiem) jego żona Andromeda została wydziedziczona ze Szlachetnego i Starożytnego Rodu Blacków.
  • Ted nigdy nie poznał swojego jedynego wnuka Teddy'ego Lupina, który odziedziczył po nim swoje imię.
  • Ted Tonks był mugolakiem, co znaczy, że wychowywał się w mugolskim domu, chociaż o typowo mugolskich przedmiotach wypowiadał się z wyraźną niechęcią.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Harry Potter i Insygnia Śmierci (książka)
  2. 2,0 2,1 2,2 Przynależność do Hufflepuffu może sugerować fakt, że jego córka trafiła właśnie do tego domu, a jak wiemy, Rowling często umieszczała dzieci czarodziejów, do tego samego domu, co ich rodzice. Andromeda należała co prawda do Slytherinu, ale jednak Edward był mugolakiem, więc nie mógł on należeć do tego samego domu, co jego żona.
  3. 3,0 3,1 Harry Potter i Zakon Feniksa (książka)
  4. Napisane przez J.K. Rowling Remus Lupin na Pottermore. Syn Lupinów, Edward Remus (Teddy) został nazwany po niedawno zmarłym teściu, Remusa.
  5. Harry Potter i Insygnia Śmierci (książka), rozdział 5 (Poległy wojownik)
  6. Pottermore stwierdziła, że tylko jedynymi świadkami na weselu byli ludzie z lokalnej tawerny na północy kraju
Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElfias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily PotterMarlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElfias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Edward Tonks

  • Blad

    11 wiadomości
    • Raczej Był Puchonem
    • Ja uważam, że Ted jest puchonem, jak jego córka Dora.