FANDOM

Wiki Ta strona mówi o miejscu, które wystąpiło tylko w filmach i grach, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Dziedziniec wieży zegarowej (ang. Clock Tower Courtyard) — dziedziniec znajdujący się w najstarszej części Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, otoczony kamiennymi krużgankami, znajdujący się u podnóża Wieży Zegarowej.

Prowadził do drewnianego mostu, ze względu na swoje położenie na wzgórzu, znajdował się na trzecim piętrze. Na dziedzińcu, oprócz rosnącej gruszy, znajdowała się zabytkowa fontanna otoczona posągami orłów.

Za kulisami Edytuj

  • Dziedziniec wraz z Wieżą Zegarową i Kamiennym Kręgiem pojawia się po raz pierwszy w filmowej adaptacji Harry Potter i więzień Azkabanu, pomimo swojego pojawienia się w myślodsiewni w piątej filmowej adaptacji.
  • W piątej odsłonie gry o Harrym Potterze, jednym z zadań jest otworzenie Kieszonkowego Bagna zostawionego przez Freda i George'a Weasleyów na tym właśnie dziedzińcu. Miało być to działanie dywersyjne przeciwko działaniom Dolores Umbridge. Bagno utrudnia ruch na dziedzińcu i generuje ogromny fetor. Dodatkowo na dziedzińcu gracz może znaleźć miotełkę, której zaczarowanie skutkuje zdobyciem Punktów Odkrycia.
Ctc

Występowanie Edytuj