FANDOM

Księgi zakazane

Księgi zakazane

Dział ksiąg zakazanych (ang. Restricted Section) — dział w bibliotece Hogwartu, w którym znajdowały się książki, do których nie wolno było zaglądać uczniom bez pisemnej zgody nauczyciela.

Księgi znajdujące się w tym dziale najczęściej dotyczyły przedmiotów i zaklęć, związanych z Czarną Magią, np. Morsmordre.

Historia Edytuj

1991–1992 Edytuj

W 1991 roku Harry Potter wkradł się do biblioteki w środku nocy, chcąc odszukać informacje o Nicolasie Flamelu.

1992–1993 Edytuj

Harry dzial ksiag zakazanych

W 1992 roku profesor Gilderoy Lockhart udzielił pozwolenia Hermionie Granger na wypożyczenie z działu ksiąg zakazanych księgi zawierającej przepis na uwarzenie eliksiru wielosokowego.

1994–1995 Edytuj

W 1994 roku Harry dostał pozwolenie od profesor McGonagall na przeglądanie książek z tego działu, aby przygotować się do zadań Turnieju Trójmagicznego.

1996–1997 Edytuj

1996 roku we wspomnieniu profesora Horacego Slughorna w dziale ksiąg zakazanych pojawił się Tom Riddle, który szukał książki opisującej proces rozszczepienia duszy, tj. tworzenia horkruksów.

Hermiona wykradła z gabinetu Dumbledore'a książki o horkruksach, które wcześniej były w Dziale Ksiąg Zakazanych.

Znane księgi Edytuj

Występowanie Edytuj

Czwarte piętro Hogwartu

Klasy Klasa 67Nieużywana klasa
Korytarze Korytarz na czwartym piętrzeKorytarz na czwartym piętrze w wieży szpitalnej
Inne pomieszczenia Biblioteka HogwartuDział ksiąg zakazanychGabinet Cuthberta BinnsaStudy Area
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki Brutus ScrimgeourEdward RabnottHengist z WoodcroftLandszaftSzczekliwy Zły GargulecTemeritus Shanks
Inne lokalizacje Balkon na czwartym piętrze