FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy dworu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Lucjusz zawsze lubił sobie dogadzać. Pawie...
Yaxley, gdy wchodził na teren dworu[źródło]

Dwór Malfoya (ang. Malfoy Manor) — nienanoszalna posiadłość, położona w brytyjskim hrabstwie Wiltshire, od wielu pokoleń będąca miejscem zamieszkania członków zamożnej rodziny czarodziejów czystej krwi – Malfoyów. Dwór był przekazywany z pokolenia na pokolenie już od XI wieku, kiedy to Armand Malfoy otrzymał go od króla Wilhelma (Zdobywcy) w zamian za kilka cennych (i prawie na pewno magicznych) usług.

W pewnym czasie dwór Malfoya stał się także siedzibą Toma Marvolo Riddle oraz miejscem spotkań śmierciożerców.

Po Bitwie o Hogwart i upadku Voldemorta posiadłość była ponownie w kontroli Malfoyów. Dwór w późniejszym okresie stał się domem Dracona, jego żony Astorii oraz syna Scorpiusa.

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Snap41
2647331 orig
Z ciemności wyłonił się ładny wiejski dwór, przez romboidalne kratki szyb dolnych okien sączyło się światło. Gdzieś z boku, spoza żywopłotu, z pogrążonego w mroku ogrodu dobiegł cichy plusk fontanny
— Narrator

Dwór Malfoyów to pokaźna rezydencja otoczona przez wyszukane ogrody z fontannami i wędrującymi białymi pawiami. Ogrodzona była przez bramę z kutego żelaza, przez którą można było przejść jak przez dym, jeśli domownicy wyrazili zgodę.

Malfoy-0

Wnętrze dworu na Pottermore

Wygląd wewnętrzny Edytuj

Weszli do wielkiego, mrocznego holu, którego kamienną posadzkę pokrywał wspaniały dywan. Oczy bladolicych postaci z portretów na ścianach uważnie śledziły każdy ich krok. Stanęli przed masywnymi drewnianymi drzwiami do salonu
— Narrator
Snap23

Wnętrze zostało opisane jako "okazale udekorowane" i obejmuje ozdobne meble, marmurowe kominki i pozłacane lustra. Wiemy, że w budynku znajdował się przestronny korytarz wejściowy wraz z portretami wiszącymi na ścianach oraz kamienną posadzką, głównie pokrytą wspaniałym dywanem.

Wiele działań śmierciożerców miało miejsce w salonie, którego ściany były fioletowe. Wisiał tam duży żyrandol, który prawdopodobnie został zniszczony przez Zgredka podczas ucieczki z więzienia. 

Dwór mal
Sprowadź więźniów do piwnicy Greyback!
Narcyza Malfoy[źródło]

Więźniowie byli przetrzymywani w sekretnym pokoju poniżej salonu. Według Draco Malfoya, rodzinna kolekcja artefaktów Czarnej Magii była ukryta pod ziemią, tak, aby uniemożliwić odnalezienie pomieszczenia podczas przeszukań prowadzonych przez Ministerstwo.

At-Malfoy-Manor-harry-potter-17022719-1920-1081

W czasie, gdy Lord Voldemort przebywał na terenie dworu, pokój ten zmienił się w celę dla wspomnianych wyżej więźniów. Pomieszczenie było całkowicie zabezpieczone przed możliwością deportowania się z niego. Cela nie była oświetlona, a w jej środku nie znajdowało się nic prócz dzbana z wodą i misy z jedzeniem.

Potyczka w Dworze Malfoyów Edytuj

583990 1290451763072 full

Gdy Harry, Ron i Hermiona zostali schwytani przez Greybacka i jeszcze kilku innych szmalcowników zostali deportowani właśnie do Dworu Malfoyów, gdzie znajdowała się obecna siedziba Czarnego Pana i śmierciożerców. Po znalezieniu się w środku przeszli przez hol do wszechstronnego salonu, w którym jarzyło się od świateł oświetlających całe pomieszczenie, w którym później rozpoczęła się bitwa pomiędzy Harrym i Ronem a Draco, Narcyzą i Greybackiem. Złotej Trójcy udało się jednak uciec z pomocą byłego Skrzata Domowego Malfoyów Zgredka, który niszcząc żyrandol, uratował Hermionę z uścisku Bellatriks, a następnie deportował ich z dworu.

Za kulisami Edytuj

Img00377
  • W filmie za Dwór Malfoyów posłużyła wiejska rezydencja Hardwick Hall położona w Derbyshire, w Wielkiej Brytanii.
  • J.K. Rowling oświadczyła, że zamierzała zamieścić scenę w Komnacie Tajemnic lub Czarze Ognia, w której Draco rozmawia z kolegą, Teodorem Nottem, w domu bądź ogrodzie dworu Malfoyów. Autorka chciała ukazać po pierwsze różnice między miejscem, w jakim wychował się Draco i Harry, ale także stosunek chłopca do osobników równych sobie, jego nastawienie i sposób rozmowy z nimi. Z niewiadomych przyczyn autorka zrezygnowała jednak z tych zamierzeń[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dwór Malfoya

  • Pytanko 2

    11 wiadomości
    • Kiedyś może wyda zbiór luźnych opowiadań z życia Harry'ego i innych ;)
    • Podobno Jo ma napisać enczklopedię z HP więc może rozmowa będzie w niej.