Wikia

Harry Potter Wiki

Dudley Dursley

Komentarze15
4455stron na
tej wiki
Dudley Dursley
DudleyDH
Informacje biograficzne
Data urodzenia 23 czerwca[1] (sobota) 1980
Status krwi Mugol
Pseudonim(y)
  • Dudziaczek
  • Wielki De
  • Dudas
  • Pimpi-Bimpi
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Niebieskie
Kolor włosów
  • Blond (w książkach)
  • Czarne (w filmach)
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Przynależność Uczeń gimnazjum Smeltinga
Aktor Harry Melling

Dudley Dursley (ur. 23 czerwca 1980 r.) — mugol, jedyny syn Vernona i Petunii Dursleyów. Jego kuzynem jest sławny czarodziej Harry Potter.

Biografia Edytuj

Wczesne życieEdytuj

Rodzice od dziecka rozpieszczali go. Obsypywali drogimi prezentami (takimi jak komputer czy gry telewizyjne/komputerowe), spełniali wszelkie zachcianki, a przede wszystkim pozwalali mu pochłaniać olbrzymie ilości pożywienia. Sami tłumaczyli sobie ten fakt tym, że Dudley rośnie i musi się dobrze odżywiać. Taka postawa rodziców doprowadziła Dudleya do otyłości. W jednej z części mama wprowadziła mu drastyczną dietę.

Dudleybaby

Babe Dudley

Dudley praktycznie od zawsze lubił znęcać się nad Harrym fizycznie i psychicznie. Kpił sobie z tego, że Harry nie dostaje urodzinowych prezentów, a w szkole polował na niego wraz ze swoją bandą. Był on najbardziej znienawidzonym chłopakiem jakiego Harry znał. Jednak gdy poznał Draco Malfoya, Harry zmienił zdanie.

1991 - 1992 Edytuj

Gd
The dursleys

Dudley z rodzicami

y Harry otrzymał pierwszy list z Hogwartu, Dudley był bardzo ciekaw, kto napisał do Harry'ego. Ciekawość tą wzmacniał fakt, że jego rodzice robili wszystko, by Harry nie mógł przeczytać swojego listu. Z dnia na dzień przychodziło ich coraz więcej. Vernon postanowił, że przeniosą się do drewnianej chatki, umiejscowionej na wystającej z oceanu skalnej wysepki, nieopodal wybrzeża Wielkiej Brytanii. Dudley rozpaczał z tego powodu, gdyż oznaczało to, że nie obejrzy swoich ulubionych programów telewizyjnych, między innymi Wielkiego Humberto. Na swoje urodziny dostał Kamerę, którą szybko zepsuł, a także magnetowid

Niedługo po przybyciu Dursleyów i Harry'ego do chatki, Dudley przeżył swoje pierwsze spotkanie z dorosłym czarodziejem. Po Harry'ego został wysłany gajowy Hogwartu, Rubeus Hagrid. Między Hagridem a Vernonem wywiązała się kłótnia, gdyż Vernon nie chciał pozwolić Harry'emu na pójście do Hogwartu. Gdy Vernon obraził Dumbledore'a, rozwścieczony Hagrid nakrzyczał na tatę Dudleya, a chwilę później zauważył Dudleya w kącie, gdzie jadł tort Harry'ego, więc Hagrid postanowił przyprawić Dudleyowi świński ogon. Od tego wydarzenia Dudley panicznie bał się wszystkiego, co miało jakiś związek z magią. Dudley miał w tym roku rozpocząć naukę w Smeltingu, więc rodzice zabrali go do prywatnej kliniki w Londynie, w celu odcięcia świńskiego ogona. W filmie Harry Potter i Kamień Filozoficzny w usuniętej scenie ciotka Petunia robi mu zdjęcie aparatem.

1992 - 1993 Edytuj

Dudley102

Już na samym początku drugiego tomu można zaobserwować strach, jaki wywołuje w Dudleyu samo słowo magia. Gdy chłopak próbował zmusić Harry'ego do podania patelni z bekonem, Harry odpowiedział, że zapomniał magicznego słowa (mając na myśli proszę). Efekt był taki, że Dudley zaczął się dusić, jakby dostał ataku alergicznego. 31 lipca Dudley wytknął Harry'emu, że nie otrzymał żadnej kartki urodzinowej od swoich przyjaciół ze szkoły dla dziwolągów. W tym samym momencie Harry wpatrywał się w żywopłot, gdyż miał wrażenie, że i on na niego spogląda. Gdy Dudley zapytał, czemu Harry tak się patrzy na żywopłot, odpowiedział, że zastanawia się, jakim zaklęciem go podpalić. Słowa te wzbudziły w Dudleyu paniczny strach. Głośno krzycząc uciekł do matki. W tym tomie Dudley pomagał też rodzicom w wywarciu dobrego wrażenia na Masonach. Zostali oni zaproszeni przez Dursleyów na kolację biznesową. Dudley miał za zadanie udawać małego dżentelmena. Dursleyowie niepozwalali Harry'emu na kontaktowanie się z gościmi miał nie wychodzić ze swojego pokoju i udawać, że nie istnieje.

1993 - 1994 Edytuj

K,Mzk3MTM5NzUsNTEyMjg3,f,Dudley Dursley
Do Dursleyów przyjeżdża w odwiedziny siostra Vernona, Marjorie Dursley. Dudley daje jej się obściskiwać i całować, gdyż wie, że czeka go za to nagroda pieniężna. Już na wejście ciotka Marge daje mu 20 funtów. Wkrótce ciocia wylatuje w powietrze.

1994 - 1995 Edytuj

Dudley103
Dudley wracając do domu na wakacje, przywozi ze sobą kartkę od szkolnej pielęgniarki. Wynika z niej, że chłopiec ma poważną otyłość. Pielęgniarka zauważyła to, czego Petunia nie chciała przyjąć do wiadomości. Dudley musiał przejść na dietę, a żeby było mu łatwiej, Petunia zarządziła, że wszyscy domownicy muszą jeść to co Dudley. Od tej pory z lodówki zniknęły napoje gazowane i inne przysmaki Dudleya, a pojawiła się zdrowa żywność. Kiedy po Harry'ego przyjeżdżają Weasleyowie (właściwie, przybywają za pomocą proszku Fiuu), Fred upuszcza cukierki. Dudley zjada jedno z upuszczonych przez Freda Gigantojęzycznych Toffi, przez co język rośnie mu na kilka stóp, a jego rodzice są zbyt rozeźleni i przerażeni, by pozwolić panu Weasleyowi zredukować jęzor syna.

1995 - 1996 Edytuj

Dd

Dudley ze swoimi znajomymi włóczy się po Little Whinging. Ich rozrywką jest znęcanie się nad dziećmi. Popalają też papierosy. Koledzy z bandy nazywają Dudleya Wielkim De albo Dudasem, gdyż na zawodach bokserskich w Smeltingu Dudley znokautował starszego ucznia.

Pewnego dnia wracając do domu spotyka Harry'ego, który wytyka mu znęcanie się nad dziećmi. Dudley zaczyna wyśmiewać się z koszmarów Harry'ego, dotyczących wydarzeń na cmentarzu i śmierci Cedrika. Harry w końcu traci panowanie nad sobą i wyciąga
250px-Dudley 1 OOTP
różdżkę. W tym samym momencie atakują ich dementorzy. Harry ratuje siebie i Dudleya za pomocą zaklęcia Patronusa lecz Dudley, osłabiony po ataku dementora (chwiał się i zwymiotował), po powrocie do domu oznajmia, że zaatakował go Harry.

1996 - 1997 Edytuj

Dursleyów odwiedza Albus Dumbledore. Przychodzi on po Harry'ego, ale przed wyjściem ucina sobie pogawędkę z Dursleyami. Dziękuje Petunii i Vernonowi, że przygarnęli Harry'ego i jest wdzięczny, że nie zrobili mu takiej krzywdy jak Dudleyowi (otyłość). Dudley siedział podczas tej rozmowy na sofie, razem ze swoimi rodzicami. Wszyscy troje musieli znosić wiszące im nad głowami szklanki z miodem pitnym.

1997 - 1998 Edytuj

DH-harry-potter-21054277-700-467

Pożegnanie Dudleya z Harrym

Harry wychodząc z pokoju rozdeptał filiżankę z herbatą. Był przekonany, że to kolejna pułapka Dudleya. Zakon Feniksa ewakuuje Dursleyów z Privet Drive. Vernon stwarza problemy, gdyż jest przekonany, że chcą mu ukraść dom. Nieoczekiwanie Dudley stwierdza, że chce skorzystać z pomocy Zakonu. Do Dursleyów przychodzą Dedalus Diggle i Hestia Jones. Mają zająć się ewakuacją Dursleyów. Dudley pyta, dlaczego Harry nie jedzie z nimi. Wtedy Harry zrozumiał, że te wszystkie filiżanki nie były pułapkami. Dudley dziękuje Harry'emu za uratowanie życia, a na koniec podają sobie ręce.

Późniejsze Życie Edytuj

Ożenił się z nieznaną z imienia mugolką, z którą miał przynajmniej dwoje dzieci. Podczas spotkania Harrego i Dudleya ich dzieci bawią sie razem. A oni siedzą i nie odzywają sie do siebie.

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki