FANDOM

Duch (ang. Ghost) — "odcisk", "ślad" duszy człowieka, który po śmierci nie był gotowy by przejść na tak zwaną „drugą stronę”.

Takie dusze nazywane są duchami. Błąkają się one po świecie, są przeźroczyste, mogą przenikać przez ludzi, ściany oraz inne przedmioty. Są pomiędzy dwoma światami. Żaden szczęśliwy człowiek nie zostanie duchem.

Człowiek przechodząc przez ducha czuje przejmujący chłód. Takiej duszy nie da się zabić ani zranić. Dlatego też, Prawie Bezgłowy Nick nie umarł po raz drugi gdy spojrzał bazyliszkowi w oczy.

Opis Edytuj

Na świecie, duchy nie mają za dużego fizycznego wpływu. Są one widoczne i pojawiają się jako szaro-srebrne objawienia swoich byłych ciał. Przechodzą przez obiekty stałe bez uszkadzania ich. Mają tylko niewielki wpływ na wodę, ogień i powietrze. Temperatura spadnie w bezpośrednim sąsiedztwie z duchem. Ich wygląd może również włączyć niebieskie płomienie.

Duchy Hogwartu Edytuj

Hogwart jest najliczniej zamieszkałym przez duchy miejscem w Wielkiej Brytanii. Każdy dom w Hogwarcie ma swojego patrona - Ducha. Każdy z tych duchów należał kiedyś do domu, któremu teraz służy. Służą one jako przedstawiciele domów oraz również pełnią rolę posłańca lub przewodnika dla tych, którzy jeszcze nie znają dokładnego rozmieszczenia Hogwartu. Nie wiadomo, jak długo mogą utrzymać ten tytuł.

Gryffindor Edytuj

Duchem domu Gryffindor jest Prawie Bezgłowy Nick. Znany jest jako przyjazny duch, który był prawie ścięty, ale zadanie zostało źle wykonane, dlatego wielu czarodziejów mówi mu Prawie Bezgłowy Nick. Woli być nazywany Sir Nicholas, a jego prawdziwe imię to Sir Nicholas De Mimsy-Porpington.

Hufflepuff Edytuj

Duchem domu Hufflepuff jest Gruby Mnich. Jest on przyjaznym i wesołym duchem dla wszystkich. Często również sugeruje, że Irytek powinien dostać drugą szansę.

Ravenclaw Edytuj

Duchem domu Ravenclaw jest Szara Dama, zanana również jako Helena Ravenclaw. Jest córką założycielki Hogwartu Roweny Ravenclaw i jest jedynym duchem Hogwartu, który jest bezpośrednio związany z jednym z założycieli Hogwartu. Gdy Harry szukał horkruksów, pomogła mu w odnalezieniu jednego z nich - diademu swojej matki.

Slytherin Edytuj

Duchem domu Slytherin jest Krwawy Baron. Jest on nietypowym duchem i wielu studentów, nawet ze Slytherinu trochę się go boi. Baron jest jedyną znaną postacią, która potrafi kontrolować Irytka, jest on również odpowiedzialny za śmierć Heleny Ravenclaw. 

Znane duchy Hogwartu Edytuj

Występowanie Edytuj