FANDOM

Druzgotek (ang. Grindylow) — demon wodny, spotykany w irlandzkich i brytyjskich jeziorach, lecz obecnie można spotkać go w jeziorach i rzekach na całym świecie.Stworzenie to bardzo dobrze i szybko pływa.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Druzgotek ma bladozielone ciało, pokryte rogami, bardzo długie palce, które zapewniają mu silny uchwyt, a także pozwalają udusić swoją ofiarę, jednakże łatwo jest je złamać.

Środowisko występowania Edytuj

Druzgotki ukrywają się w glonach na dnie jezior, na początku głównie tych w Wielkiej Brytanii i Irlandii, obecnie jednak można je spotkać na całym świecie.

Dieta Edytuj

Głównym składnikiem diety druzgotka są małe ryby i glony, a jednak czasami zdarza mu się zapolować nawet na człowieka. Trytony potrafią udomowić demona, natomiast wobec ludzi jest on bardzo agresywnie nastawiony.

Obrona przed druzgotkami Edytuj

Druzgotek (edycja ilustrowana)

Druzgotek chwyta ofiarę swoimi długimi palcami, a wydostanie się z jego uścisku jest bardzo trudne, jednak jest to jedyny sposób obrony przed tym stworzeniem, pomóc w tym może użycie zaklęcia relashio.

Historia Edytuj

1993/1994 Edytuj

Druzgotki były jednym z wielu stworzeń, które Remus Lupin pokazał uczniom trzeciego roku Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, kiedy pełnił w niej urząd nauczyciela obrony przed czarną magią. Lupin trzymał druzgotki w specjalnym akwarium w swoim gabinecie, a po swojej rezygnacji zabrał stworzenia i oddał w nieznane miejsce, możliwe, że wrzucił druzgotki do pobliskiego jeziora.

Turniej Trójmagiczny 1994/1995 Edytuj

Druzgotki

Druzgotki zamieszkujące w jeziorze atakowały uczestników drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego. Fleur Delacour nie poradziła sobie z tymi stworzeniami i musiała zrezygnować z wykonania zadania. Harry Potter również miał problemy z druzgotkami, jednak ujarzmił je w końcu zaklęciem Relashio. Wiktor Krum natomiast, w połowie przetransmutowany w rekina nie miał większego problemu z pokonaniem złośliwych druzgotków.

Ciekawostki Edytuj

  • Grindylow ("Druzgotek" w oryginale) jest nazwą demona wodnego, który porywał małe dzieci i topił je. Nazwa ta była używana w ludowych bajkach w Yorkshire i Lancashire w Anglii.
  • W filmowej adaptacji Harry`ego Pottera i Czary Ognia, druzgotek to małe stworzenia, posiadające macki zamiast nóg oraz dwie macki wystające z głowy, co nie zgadza się z opisem książki. W filmie kolor druzgotka jest beżowy, a w książce chorobliwie zielony.
  • Chociaż druzgotki są agresywne i młodzi czarodzieje uczą się o nich na lekcjach Obrony Przed Czarną Magią, są one sklasyfikowane jako XX przez Ministerstwo Magii. Powodem tego może być fakt, iż pozwalają się one oswoić trytonom.

Występowanie Edytuj

Potter02

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon