FANDOM

Druzgotek (ang. Grindylow) — demon wodny, spotykany w irlandzkich i brytyjskich jeziorach, lecz obecnie można spotkać go w jeziorach i rzekach na całym świecie.

Ma bladozielone ciało, pokryte rogami. Druzgotek ma bardzo długie palce, które zapewniają mu silny uchwyt, a także pozwalają udusić swoją ofiarę, jednakże łatwo jest je złamać. Stworzenie bardzo dobrze i szybko pływa.  

Głównym składnikiem diety druzgotka są małe ryby i glony, a jednak czasami zdarza mu się zapolować nawet na człowieka. Trytony potrafią udomowić demona, natomiast wobec ludzi jest on bardzo agresywnie nastawiony.

W serii Edytuj

1993/1994 Edytuj

Druzgotki były jednym z wielu stworzeń, które Remus Lupin pokazał uczniom trzeciego roku Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, kiedy pełnił w niej urząd nauczyciela obrony przed czarną magią. Lupin trzymał druzgotki w specjalnym akwarium w swoim gabinecie, a po swojej rezygnacji zabrał stworzenia i oddał w nieznane miejsce, możliwe, że wrzucił druzgotki do pobliskiego jeziora.

Turniej Trójmagiczny 1994/1995 Edytuj

Druzgotki

Druzgotki zamieszkujące w jeziorze atakowały uczestników drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego. Fleur Delacour nie poradziła sobie z tymi stworzeniami i musiała zrezygnować z wykonania zadania. Harry Potter również miał problemy z druzgotkami, jednak ujarzmił je w końcu zaklęciem Relashio. Wiktor Krum natomiast, w połowie przetransmutowany w rekina nie miał większego problemu z pokonaniem złośliwych druzgotków.

Ciekawostki Edytuj

  • Grindylow ("Druzgotek" w oryginale) jest nazwą demona wodnego, który porywał małe dzieci i topił je. Nazwa ta była używana w ludowych bajkach w Yorkshire i Lancashire w Anglii.

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon