Wikia

Harry Potter Wiki

Draco Malfoy

6076stron na
tej wiki
Komentarze483
Crystal 128 clock.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: DeXart

Draco Lucjusz Malfoy (ur. 5 czerwca 1980 roku) - czarodziej czystej krwi, jest on jedynym synem Lucjusza Malfoya i jego żony Narcyzy Malfoy (zd Black). Uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 19911998, podczas ceremonii przydziału został przydzielony do Slytherinu, tak jak wszyscy z jego rodziny. Zazwyczaj trzymał się obok swoich przyjaciół, Vincenta Crabe'a i Gregory'ego Goyla oraz Pansy Parkinson. W piątym roku szkolnym został prefektem oraz dołączył do Brygady Inkwizycyjnej. Na szóstym roku swojej edukacji został śmierciożercą. Po śmierci Lorda Voldemorta Draco ożenił się z Astorią Greengrass (młodszą siostrą Dafne Greengrass). W 2006 roku na świat przyszedł ich syn, Scorpius Hyperion Malfoy.

Biografia Edytuj

DzieciństwoEdytuj

Draco Malfoy urodził się 5 czerwca 1980 roku w Wiltshire, w Anglii. Jest synem Lucjusza Malfoya i Narcyzy Malfoy (zd Black). Jego ojciec Lucjusz pracował w Ministerstwie Magii na wysokim stanowisku, więc nigdy nie brakowało im pieniędzy. Jego matka, Narcyza zajmowała się domem. Mimo iż był wychowywany w atmosferze żalu,w związku z upadkiem Lorda Voldemorta, rodzice przestrzegli go przed afiszowaniem się z ich poglądami poza kręgiem najbliższych przyjaciół. Jego pierwszymi znajomymi były dzieci przyjaciół Lucjusza Malfoya czyli Teodor Nott i Vincent Crabbe. Rodzice od dzieciństwa wpajali mu, że jest lepszy od innych i powinien to okazywać. Nauczyli go by nie szanować ludzi, których krew jest nieczysta.

Rok szkolny 1991Edytuj

Ojciec kupuje mi książki w sąsiedniej księgarni, a matka szuka różdżki - oznajmił chłopiec. Miał nudny głos i pretensjonalnie przeciągał sylaby. - A potem namówię starych, żebyśmy odwiedzili sklep z miotłami wyścigowymi. Nie rozumiem, dlaczego na pierwszym roku nie można mieć własnych mioteł. Będę musiał naciągnąć ojca na któryś z najnowszych modeli, a potem jakoś ją przemycę do Hogwartu.
—Draco Malfoy do Harry'ego podczas pierwszego spotkania.

Draco po raz pierwszy spotkał Harry'ego Pottera w 1991 roku, dokładnie w sklepie Madame Malkin − szaty na wszystkie okazje. Harry nie był przyjaźnie do niego nastawiony, uznał go za nudziarza. Poznawszy tożsamość rówieśnika, podczas podróży Expresem Hogwart Draco zaproponował przyjaźń (w filmie zrobił to dopiero w Hogwarcie, przed Ceremonią przydziału). Jednakże Harry'emu nie spodobała się postawa Malfoya, który źle wyrażał się o Ronie Weasleyu, a także to, że przypominał mu swojego kuzyna, Dudleya. Harry, odrzucając jego propozycję, rozpętał między nimi konflikt, który trwał aż do ukończenia przez nich szkoły. Draco dostał się tam gdzie chciał być, czyli do Slytherinu. Od razu zaprzyjaźnił się tam z wieloma osobami. Przykładowo Vincent Crabbe i Gregory Goyle pełnili funkcję jego goryli, wszędzie za nim chodzili. Podczas pierwszego roku nauki w Hogwarcie Draco wyzwał na pojedynek Harrego Pottera, co oczywiście było kłamstwem, ponieważ Draco chciał żeby woźny HogwartuPan Filch złapał Harrego na gorącym uczynku.

Wiecie jak wybierają skład drużyny Gryfonów? Wybierają tych, którzy cierpią, bo czegoś nie mają. Na przykład taki Potter, nie ma rodziców... Weasleyowie nie mają pieniędzy... Ty, Longbottom, też powinieneś być w drużynie, bo nie masz rozumu.
—Draco

Neville Longbottom podczas 1 roku w Hogwarcie dostał Przypominajkę, Draco podczas lekcji Quidditcha wyrzucił ją na drzewo, Harry Potter użył miotły by ją oddać. Zauważyła to nauczycielka Minerwa Mcgonagall, zamiast dać mu karę za używanie miotły bez pozwolenia, zapewniła mu miejsce w drużynie. Draco był wściekły i zazdrosny jednocześnie, ponieważ mimo młodego wieku Harry dostał się do drużyny Quidditcha.

Profesor McGonagall, w kraciastym szlafroku i z mokrymi włosami, trzymała za ucho Malfoya.
- Areszt! - krzyknęła. - Areszt i minus dwadzieścia punktów dla Ślizgonów! Wałęsanie się po zamku o północy... Jak śmiesz...
- Pani profesor nic nie rozumie! Zaraz tu będzie Harry Potter... on ma smoka!
- Co za bzdury! Jak śmiesz opowiadać mi takie dyrdymałki! Jeszcze mi tu będzie łgać w żywe oczy! Za mną, Malfoy. Idziemy do profesora Snape’a!
—McGonagall daje szlaban Malfoyowi
Draco w Zakazanym Lesie.png

Jeszcze w tym roku Draco odkrył plan Harry'ego, który dotyczył przeniesienia smoka Rubeusa Hagrida, Norberta z zamku. Informując zbyt późno profesor McGonagall został ukarany szlabanem wraz z Potterem, Granger, Weasleyem (z nim tylko w filmie) oraz Longbottomem za szwendanie się nocą po zamku. Podczas kary, która odbywała się w Zakazanym Lesie, zobaczył zamaskowaną postać pijącą krew jednorożca, po czym z krzykiem uciekł i zostawił Pottera samego. Jak później się okazało, był to nauczyciel Obrony przed Czarną Magią, Kwiryniusz Quirrell, a krew pił dla Voldemorta, który ukrywał się za turbanem z tyłu jego głowy.

Rok szkolny 1992Edytuj

W drugim roku szkolnym Draco dostał się do reprezentacji Slytherinu. Lucjusz kupił drużynie najlepsze miotły w świecie czarów, ( Nimbus 2001 ) za to, że jego syn będzie tam grał na pozycji szukającego. Hermiona powiedziała mu, że tylko przez swojego ojca dostał się do drużyny, Draco odrzucając od siebie oskarżenia nazwał Hermione szlamą (Szlama ang. Mudblood — obraźliwe określenie używane w stosunku do czarodziejów pochodzących z rodzin mugolskich. ). Niestety przez niego drużyna przegrała, był tak bardzo zajęty obrażaniem Harry'ego w meczu, że zapomniał o tym co miał zrobić, czyli złapać złotego znicza. Był tuż przy nim, obok lewego ucha. Harry korzystając z chwili, pomknął ku Zniczowi i złapał go, tym samym wyprowadzając swoją drużynę na podium. Draco dostał naganę od kapitana Marcusa Flinta za swoją głupotę.

Święty Potter, przyjaciel szlam. Nie ma za grosz instynktu prawdziwego czarodzieja, bo gdyby miał, to by nie chodził z tą porąbaną szlamą Granger. A ludzie myślą, że to on jest dziedzicem Slytherina
—Draco Malfoy

W Hogwarcie został utworzony przez Gildorey'a Lockhart'a Klub pojedynków, gdzie przeciwko sobie stanęli Harry Potter i Draco Malfoy. Draco wyczarował węża, który miał zaatakować Harry'ego. Wtedy Harry odkrył swoją moc rozmawiania z wężami, co oznacza, że był wężoustym. Dowiedział się o tym cały Hogwart, większość uznała go za dziedzica Slytherina, co zresztą bardzo irytowało Dracona, jednak Harry, Ron i Hermiona podejrzewali o to właśnie jego. Postanowili sprawdzić to, przygotowując Eliksir Wielosokowy w łazience Jęczącej Marty i zmieniając się w kumpli Dracona − Crabbe'a i Goyle'a. W czasie rozmowy Malfoya ze "swoimi przyjaciółmi", Draco wyjawił, że nie jest dziedzicem Slytherina i sam nie wie, kto nim może być. Powiedział również, że Komnata Tajemnic została po raz pierwszy otwarta 50 lat temu i że wtedy została zabita szlama, oraz że przypuszcza, że i teraz jakaś szlama zginie (miał na myśli Hermionę Granger).

Rok szkolny 1993Edytuj

Draco zaczął trzeci rok szkolny w Hogwarcie szydząc z Harry'ego Pottera, ponieważ ten bał się Dementorów. Podczas jednego z ważniejszych meczy Quidditcha, Gryffindor kontra Ravenclaw, wraz ze swymi kolegami - Crabe'em i Goyle'em - przebrał się za Dementorów by przestraszyć Harry'ego. Harry, nie wiedząc, że to Ślizgoni, wyczarował Patronusa, a następnie złapał Znicz. Draco i jego przyjaciele przez ten wybryk dostali szlaban. Stanowisko nauczyciela Opieka nad magicznymi stworzeniami zajął Rubeus Hagrid. Na pierwszej lekcji ich nowy nauczyciel przestawił im Hipogryfa, po czym kazał go oswoić. Hipogryf pozwolił się oswoić Draconowi, lecz ten to zlekceważył i go obraził. Magiczne zwierzę go zaatakowało. Rozeźlone zwierzę rozdarło Draconowi ramię. Malfoy postanowił wykorzystać sytuację, by doprowadzić do zwolnienia nowego nauczyciela, udając panikę, czym skutecznie przeraził niewinnego Rubeusa Hagrida.

Rok szkolny 1994Edytuj

Draco był obecny na mistrzostwach świata w Mistrzostw Świata w Quidditchu. Siedział w luksusowej loży niedaleko ministra magii Korneliusza Knota. Draco szydził z Harry'ego, Rona i Hermiony, w momencie kiedy grupa śmierciożerców zaczęła terroryzować. Twierdził, że z Harrym zrobią jak z Hermioną, która jest mugolskiego pochodzenia.

Ojciec poważnie rozważał, czy nie posłać mnie do Durmstrangu, a nie do Hogwartu. Zna tam dyrektora. A wiecie, co myśli o naszym... Dumbledore uwielbia szlamy, a w Durmstrangu nie przyjmują takiej hołoty. Ale matka nie chciała się zgodzić, żebym był tak daleko od domu. Ojciec mówi, że w Durmstrangu mają o wiele zdrowszy stosunek do czarnej magii niż w Hogwarcie. Tam się jej naucza, a nie tylko pokazuje, jak się przed nią bronić.
—Draco

Draco przed czwartym rokiem nauki twierdził, że jego ojciec chciał go zapisać do Durmstrangu. Mówił, że tam uczą czarnej magii a nie pokazują jak się przed nią bronić. Kiedy Harry Potter okazał się czwartym uczestnikiem turnieju trójmagicznego był zazdrosny. Stworzył i rozdawał plakietki z takimi napisami jak Potter Cuchnnie, a podczas turnieju kibicował Cedrikowi.

Draco był również informatorem Rity Skeeter, która pisała dla „Proroka Codziennego” nieprawdziwe artykuły o Harrym, Hagridzie oraz Hermionie. Kiedy w pewien dzień po lekcjach Draco odczytał Harry'emu, Ronowi i Hermionie artykuł z Proroka Codziennego szkalujący pana Weasleya, wywiązała się między nimi kłótnia. Gdy troje Gryfonów chciało odejść, obracając się tym samym do Malfoya plecami, ten rzucił w ich kierunku zaklęcie. Urok minął Harry'ego o cal, ale "profesor Moody", który był świadkiem tej sytuacji, w przypływie gniewu zamienił Malfoya w tchórzofretkę i miotał nim na wszystkie strony, jednocześnie strofując go za atakowanie osób odwróconych do niego plecami. W porę nadciągnęła jednak profesor McGonagall i transmutowała fretkę z powrotem w Malfoya.

Rok szkolny 1995Edytuj

W 1995 roku Draco wraz z Pansy Parkinson został prefektem Slytherinu. Chętnie drwił z Harry'ego, że nie otrzymał takiego samego zaszczytu jako prefekt Gryffindoru, którymi byli jego przyjaciele: Ron Weasley i Hermiona Granger. Draco napisał również słowa poniżającej piosenki "Weasley jest naszym królem", która szydziła z umiejętności Weasleya jako obrońcy Gryffindoru. Była śpiewana przed meczem Quidditcha. Po skończeniu meczu Slytherin przeciw Gryffindorowi, rozpętała się afera, której skutkiem było nadanie bliźniakom Weasley i Harry'emu Potterowi dożywotniego zakazu gry w Qudditcha.

I tak się składa, że członkowie Brygady Inkwizycyjnej MOGĄ odejmować punkty. Tak więc, Granger, odejmuję Gryffindorowi pięć punktów za chamskie wyrażanie się o naszej nowej pani dyrektor... Macmillan, też pięć, bo mi się sprzeciwiasz, Potter, pięć, bo cię nie lubię... Weasley, koszula ci wyłazi, za to też pięć punktów... Och, zapomniałem, ty, Granger, jesteś szlamą, więc za to dziesięć...
—Draco Malfoy

Później w tym samym roku przystąpił do Brygady Inkwizycyjnej i wyraźnie cieszył się z możliwości odbierania punktów (głównie Gryffindorowi). Draco przyłapał Harry'ego, który uciekał z ostatniego posiedzenia Gwardii Dumbledore'a w Pokoju Życzeń, odbierając tym samym pięćdziesiąt punktów Gryffindorowi.

Jako jeden z członków Brygady, pochwycił Harry'ego i jego przyjaciół podczas próby ustalenia miejsca pobytu Syriusza Blacka, którego Harry widział torturowanego w swoich snach. Harry, Ron, Hermiona, Ginny Weasley, Neville Longbottom i Luna Lovegood zostali doprowadzeni do gabinetu Umbridge. Aby sprawić by Harry powiedział prawdę, Dolores Umbrige chciała użyć zaklęcia Cruciatus, ale Hermiona powiedziała jej, żeby tego nie robiła i że jeśli chce to pokaże jej "tajną broń" Dumbledore'a, którą chcą użyć przeciwko Ministerstwu Magii. Draco pragnął zobaczyć co to za broń, jednak Umbrige nie pozwoliła ani jemu, ani żadnemu członkowi Brygady Inkwizycyjnej, mówiąc, że poradzi sobie sama z dwójką małoletnich czarodziejów bez różdżek.

Po odejściu Umbridge z Harrym i Hermioną, reszta Gwardii Dumbledore'a zastosowała litanię wielu zaklęć w celu uwolnienia się z rąk Brygady Inkwizycyjnej. Draco został trafiony upiorogackiem przez Ginny Weasley.

Ojciec Dracona, Lucjusz był widziany podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic jako śmierciożerca i został uwięziony w Azkabanie. Pod koniec roku Malfoy był bardzo zdenerwowany tym, a przede wszystkim wściekły na Harry'ego Pottera. Wraz ze swoimi przyjaciółmi próbował go nawet zaatakować, jednak na pomoc Harry'emu przebyła Gwardia Dumbledore'a.

Rok szkolny 1996Edytuj

Jeśli Draconowi się powiedzie, stanie się bohaterem. Największym z nas
—Severus Snape

Lord Voldemort mianował Dracona śmierciożercą. Miała to być kara dla jego ojca, ponieważ ten strasznie go zawiódł, a potem trafił do Azkabanu. Dostał na prawdę ważną i niebezpieczną misję zabicia Profesora Albusa Dumbledore'a, pod groźbą uśmiercenia osób, które najbardziej kocha. Draco czuł się dumny i ważny, ponieważ dostał misję od samego Voldemorta! Potem Draco znalazł się na Alei Śmiertelnego Nokturnu, szedł do jedynego sklepu na tej ulicy "Borgin i Burkes", który oferował wielki wybór złowrogich przedmiotów.

Pośród skrzyń pełnych czaszek i starych butelek, stał odwrócony do nich tyłem Draco Malfoy, ledwo widoczny zza wielkiej czarnej szafy, w której Harry kiedyś ukrywał się przednim i jego ojcem. Sądząc po ruchach jego rąk, Malfoy mówił z ożywieniem.

Rok szkolny 1997Edytuj

Bitwa o HogwartEdytuj

Dalsze życieEdytuj

Po wojnie Draco poślubił Astorię Greengrass z którą miał jednego syna, Scorpiusa Malfoy'a. Zarówno Malfoy jak i jego żona stali się bardziej tolerancyjni dla mugolaków i charłaków. J.K. Rowling powiedziała, że Draco chciał wychować Scorpiusa na człowieka lepszego od niego. Po wojnie Draco przeszedł na dobrą stronę, jednak nigdy nie przestał kolekcjonować czarnomagicznych artefaktów. Zyskał też wysoką posadę w Ministerstwie Magii.

WyglądEdytuj

Draco odziedziczył wygląd po swoich rodzicach. Jest szczupły i wysoki, z szyderczym uśmiechem przylepionym do bladej, szczurowatej twarzy. Jego włosy są koloru bardzo jasnego blondu. Oczy Malfoya błyszczą w świetle księżyca na platynowoszary kolor.

Zdolności magiczneEdytuj

CharakterEdytuj

Draco jest osobą perfidną i cyniczną. Jako że rodzina Malfoyów należy do bogatych, Draco wyśmiewał się z biednych (np. z Rona ). Zawsze był okrutny, ale kryło się w nim dobro. Pomimo swoich rodziców którzy służyli Czarnemu Panu mógłby być dobry, mimo że Harry Potter odrzucił jego przyjaźń. Dowodem na to jest niezabicie Profesora Dumbledore'a przez Draco. Nie potrafił go zabić, więc nie pasował do Śmierciożerców.

RelacjeEdytuj

Pozycje quidditcha w Hogwarcie

Kapitanowie Astrix A. · Filemina A. · Angelina B. · Oona B. · Concepta · David Hamblin · Natalie Holkham · Stephen Gould · Ashley Sanders · Hamish Frater · Richard Carter · James Potter · Charlie Weasley · Oliver Wood · Angelina Johnson · Harry Potter · Cedrik Diggory · Roger Davies · Winky Crockett · Neil Lament · Andrew Snowyowl · Jo King · Rufus Winickus · Jody Jacknife · Stuart Craggy · Steve Laughalot · Emma Vanity · Lucinda Talkalot · Marcus Flint · Graham Montague · Urquhart · Katie Rayknolls · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Mark Sommertime · Russell Lucky · Dan Darker · Jess Lafington · Kris Kolumbiko · David Makehay · Mark Overcliff · Isobel McGonagall
Ścigający Alicja Spinnet · Angelina Johnson · Dean Thomas · Demelza Robins · Ginny Weasley · James Potter · Katie Bell · Cadwallader · Heidi Macavoy · Malcolm Preece · Zachariasz Smith · Tamsin Applebee · Bradley · Chambers · Jeremy Stretton · Randolph Burrow · Roger Davies · Eekins · Jarrett · Marcus Flint · Adrian Pucey · Kasjusz Warrington · Graham Montague · Urquhart · Vaisey · Blaise Zabini · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru I · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru II · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru III
Pałkarze Andrew Kirke · Fred Weasley · George Weasley · Jack Sloper · Jimmy Peakes · Ritchie Coote · Anthony Rickett · Maxine O'Flaherty · Michael McManus · Duncan Inglebee · Jason Samuels · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu I · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu II · Gregory Goyle · Lucjan Bole · Peregrine Derrick · Vincent Crabbe · Dobbin
Szukający Charlie Weasley · Ginny Weasley · Harry Potter · Niezidentyfikowany szukający Gryffindoru · Niezidentyfikowany szukający Hufflepuffu · Cedric Diggory · Summerby · Niezidentyfikowany szukający Ravenclawu · Niezidentyfikowany zastępca szukającego Ravenclawu · Cho Chang · Gilderoy Lockhart · Draco Malfoy · Harper · Regulus Black · Terence Higgs
Obrońcy Cormac McLaggen · Oliver Wood · Ron Weasley · Geoffrey Hooper · Herbert Fleet · Grant Page · Miles Bletchley · Niezidentyfikowany obrońca Slytherinu · Kevin Bletchley
Nieznane pozycje Minerwa McGonagall · M. G. McGonagall · R. King · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Katie Rayknolls
Prawdopodobni gracze Abigail Nicola · Alexander William · Alexis Marie · Amber Noel · Brandon Angel · Christian Alexander · Ella Jo · Emily Taylor · Erica J. · Ethan Gerard · Fay Dunbar · Gianna Marie · Haley Dakota · Jackson Sheppard · Jada Angela · Jennifer Dawn · Owen Anthony · Phelan Noel · Remy Olivier · Richard Sky · Riley Frazer · Ryan Henry · Tanner Van Burm · Timothy Justin · Trev Mallory · Trinity Lynn · Sage Kelleen

Więcej od Wikii

Losowa wiki