Wikia

Harry Potter Wiki

Draco Malfoy

6341stron na
tej wiki
Komentarze505
Crystal 128 clock.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Isthealice

Draco Lucjusz Malfoy (ur. 5 czerwca 1980 roku) — czarodziej czystej krwi, jedyny syn Lucjusza Malfoya i Narcyzy Malfoy (zd Black). Uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 19911998, podczas ceremonii przydziału został przydzielony do Slytherinu, tak jak wszyscy z jego rodziny. Zazwyczaj trzymał się obok swoich przyjaciół: Vincenta Crabe'a, Gregory'ego Goyla oraz Pansy Parkinson. W piątym roku szkolnym został prefektem oraz dołączył do Brygady Inkwizycyjnej. Na szóstym roku swojej edukacji został śmierciożercą. Po śmierci Lorda Voldemorta, Draco ożenił się z Astorią Greengrass (młodszą siostrą Dafne Greengrass). W 2006 roku na świat przyszedł ich syn, Scorpius Hyperion Malfoy.

Biografia Edytuj

DzieciństwoEdytuj

Draco Malfoy urodził się 5 czerwca 1980 roku w Wiltshire, w Anglii. Jego ojciec Lucjusz pracował wówczas w Ministerstwie Magii na wysokim stanowisku, więc nigdy nie brakowało im pieniędzy, a matka zajmowała się domem. Mimo iż był wychowywany w atmosferze żalu,w związku z upadkiem Lorda Voldemorta, rodzice przestrzegli go przed afiszowaniem się z ich poglądami poza kręgiem najbliższych. Jego pierwszymi znajomymi były dzieci przyjaciół Lucjusza Malfoya: Teodor Nott i Vincent Crabbe. Rodzice od dzieciństwa wpajali mu, że jest lepszy od innych i powinien to okazywać. Nauczyli go by nie szanować ludzi, których krew jest nieczysta.

Rok szkolny 1991-1992Edytuj

Ojciec kupuje mi książki w sąsiedniej księgarni, a matka szuka różdżki - oznajmił chłopiec. Miał nudny głos i pretensjonalnie przeciągał sylaby. - A potem namówię starych, żebyśmy odwiedzili sklep z miotłami wyścigowymi. Nie rozumiem, dlaczego na pierwszym roku nie można mieć własnych mioteł. Będę musiał naciągnąć ojca na któryś z najnowszych modeli, a potem jakoś ją przemycę do Hogwartu.
—Draco Malfoy do Harry'ego podczas pierwszego spotkania.

Draco po raz pierwszy spotkał Harry'ego Pottera w 1991 roku, dokładnie w sklepie Madame Malkin − szaty na wszystkie okazje. Harry nie był przyjaźnie do niego nastawiony, uznał go za nudnego. Poznawszy tożsamość rówieśnika podczas podróży ekspresem do Hogwartu, Draco zaproponował mu przyjaźń (w filmie zrobił to dopiero w Hogwarcie, przed ceremonią przydziału), jednakże Harry'emu nie spodobała się postawa Malfoya, który źle wyrażał się o Ronie Weasleyu, a także to, że przypominał mu swojego kuzyna, Dudleya. Harry odrzucając jego propozycję, rozpętał między nimi konflikt, który trwał aż do ukończenia przez nich szkoły. Draco został przydzielony do Slytherinu, gdzie od razu zaprzyjaźnił się z wieloma osobami. Przykładowo Vincent Crabbe i Gregory Goyle pełnili funkcję jego goryli, wszędzie za nim chodzili. Podczas pierwszego roku nauki w Hogwarcie, Draco wyzwał na pojedynek Harry'ego, co oczywiście było podstępem, ponieważ Draco chciał żeby woźny Hogwartu, Argus Filch, złapał Harry'ego na gorącym uczynku.

Wiecie jak wybierają skład drużyny Gryfonów? Wybierają tych, którzy cierpią, bo czegoś nie mają. Na przykład taki Potter, nie ma rodziców... Weasleyowie nie mają pieniędzy... Ty, Longbottom, też powinieneś być w drużynie, bo nie masz rozumu.
—Draco

Neville Longbottom na pierwszym roku w Hogwarcie dostał przypominajkę, którą Draco podczas lekcji latania wyrzucił na drzewo. Harry Potter użył miotły by ją odzyskać. Zauważyła to opiekunka Gryffindoru, Minerwa McGonagall, która zamiast ukarać go za używanie miotły bez pozwolenia, zapewniła mu miejsce w drużynie. Draco był wściekły i zazdrosny, ponieważ pomimo młodego wieku, Harry dostał się do zespołu i jednocześnie stał się najmłodszym graczem quidditcha od stulecia.

Profesor McGonagall, w kraciastym szlafroku i z mokrymi włosami, trzymała za ucho Malfoya.
- Areszt! - krzyknęła. - Areszt i minus dwadzieścia punktów dla Ślizgonów! Wałęsanie się po zamku o północy... Jak śmiesz...
- Pani profesor nic nie rozumie! Zaraz tu będzie Harry Potter... on ma smoka!
- Co za bzdury! Jak śmiesz opowiadać mi takie dyrdymałki! Jeszcze mi tu będzie łgać w żywe oczy! Za mną, Malfoy. Idziemy do profesora Snape’a!
McGonagall daje szlaban Malfoyowi[źródło]
Draco w Zakazanym Lesie.png

Jeszcze w tym roku Draco odkrył plan Harry'ego, który dotyczył przeniesienia smoka Rubeusa Hagrida, Norberta z zamku. Informując zbyt późno profesor McGonagall, został ukarany szlabanem wraz z Harrym, Hermioną i Nevillem (w filmie zamiast niego był Ron) za szwendanie się nocą po zamku. Podczas kary, która odbywała się w Zakazanym Lesie, Draco zobaczył zamaskowaną postać pijącą krew jednorożca, po czym z krzykiem uciekł i zostawił Harry'ego samego. Jak później się okazało, był to nauczyciel Obrony przed Czarną Magią, Kwiryniusz Quirrell, a krew pił dla Voldemorta, który ukrywał się za turbanem z tyłu jego głowy.

Rok szkolny 1992-1993Edytuj

W drugim roku szkolnym Draco dostał się do reprezentacji Slytherinu w Quidditchu. Lucjusz kupił drużynie najlepsze miotły w świecie czarodziejów (Nimbusy 2001) za to, że jego syn będzie tam grał na pozycji szukającego. Hermiona powiedziała Draconowi, że tylko przez swojego ojca dostał się do drużyny, a on odrzucając te oskarżenia, nazwał dziewczynę "szlamą". Ślizgoni przegrali mecz z Gryfonami, ponieważ Malfoy był tak bardzo zajęty obrażaniem Harry'ego, że zapomniał o tym, żeby złapać złoty znicz. Kiedy ten był tuż przy nim, obok lewego ucha, Harry korzystając z chwili pomknął ku niemu i go złapał, tym samym wyprowadzając swoją drużynę na podium. Draco dostał naganę od kapitana Marcusa Flinta za swoją głupotę.

Święty Potter, przyjaciel szlam. Nie ma za grosz instynktu prawdziwego czarodzieja, bo gdyby miał, to by nie chodził z tą porąbaną szlamą Granger. A ludzie myślą, że to on jest dziedzicem Slytherina!
—Draco Malfoy[źródło]

W Hogwarcie został utworzony przez Gildorey'a Lockhart'a klub pojedynków, gdzie przeciwko sobie stanęli Harry Potter i Draco Malfoy. Draco wyczarował węża, który miał zaatakować przeciwnika, a wówczas Harry przemówił do gada, co oznaczało, że był wężousty. Dowiedział się o tym cały Hogwart, a większość uznała go z tego powodu za dziedzica Slytherina. Draco był oburzony tymi plotkami, a Harry, Ron i Hermiona podejrzewali właśnie jego o bycie prawowitym dziedzicem. Postanowili sprawdzić to, przygotowując eliksir Wielosokowy w łazience Jęczącej Marty i zmieniając się w kumpli Dracona − Crabbe'a i Goyle'a. W czasie rozmowy pomiędzy Malfoy'em, a Ronem i Harrym pod postacią jego goryli, Draco wyjawia, że nie jest dziedzicem Slytherina i sam nie wie, kto nim może być. Dodaje też, że Komnata Tajemnic została po raz pierwszy otwarta 50 lat temu, a podczas ataków zginęła szlama, więc przypuszcza, że i teraz jakaś umrze (miał na myśli Hermionę Granger).

Rok szkolny 1993-1994Edytuj

Draco zaczął trzeci rok szkolny w Hogwarcie szydząc z Harry'ego Pottera, ponieważ ten bał się dementorów. Podczas jednego z ważniejszych meczy Quidditcha, między Gryffindorem, a Ravenclawem, wraz ze swymi kolegami - Crabbe'em i Goyle'em - przebrał się za nich, by przestraszyć Harry'ego. Gryfon, nie wiedząc, że to Ślizgoni, wyczarował Patronusa, a następnie złapał znicz. Draco i jego przyjaciele przez ten wybryk dostali szlaban. Stanowisko nauczyciela opieki nad magicznymi stworzeniami objął Rubeus Hagrid. Na pierwszej lekcji przestawił im Hipogryfa, po czym kazał go oswoić. Zwierzę pozwoliło na to, lecz Draco to zlekceważył i je obraził. Hipogryf go zaatakował, rozdzierając mu ramię. Malfoy postanowił wykorzystać sytuację, by doprowadzić do zwolnienia nowego nauczyciela, udając panikę, czym skutecznie przeraził niewinnego Rubeusa Hagrida.

Rok szkolny 1994-1995Edytuj

Draco był obecny na mistrzostwach świata w Quidditchu. Siedział w luksusowej loży niedaleko Ministra Magii, Korneliusza Knota. Draco szydził z Harry'ego, Rona i Hermiony, w momencie kiedy grupa śmierciożerców zaczęła terror. Twierdził, że z Harrym zrobią jak z Hermioną, która jest mugolskiego pochodzenia.

Ojciec poważnie rozważał, czy nie posłać mnie do Durmstrangu, a nie do Hogwartu. Zna tam dyrektora. A wiecie, co myśli o naszym... Dumbledore uwielbia szlamy, a w Durmstrangu nie przyjmują takiej hołoty. Ale matka nie chciała się zgodzić, żebym był tak daleko od domu. Ojciec mówi, że w Durmstrangu mają o wiele zdrowszy stosunek do czarnej magii niż w Hogwarcie. Tam się jej naucza, a nie tylko pokazuje, jak się przed nią bronić.
—Draco[źródło]

Draco przed czwartym rokiem nauki twierdził, że jego ojciec chciał go zapisać do Durmstrangu. Mówił, że tam uczą czarnej magii, a nie pokazują jak się przed nią bronić. Kiedy Harry Potter okazał się czwartym uczestnikiem turnieju trójmagicznego, był zazdrosny. Stworzył i rozdawał plakietki z takimi napisami jak "Potter Cuchnie", a podczas turnieju kibicował drugiemu reprezentantowi Hogwartu, Cedrikowi Diggory'emu.

Draco był również informatorem Rity Skeeter, która pisała dla Proroka Codziennego nieprawdziwe artykuły o Harrym, Hagridzie oraz Hermionie. Kiedy w pewien dzień po lekcjach, Draco odczytał Harry'emu, Ronowi i Hermionie artykuł z Proroka Codziennego szkalujący pana Weasleya, wywiązała się między nimi kłótnia. Gdy troje Gryfonów chciało odejść, obracając się tym samym do Malfoya plecami, ten rzucił w ich kierunku zaklęcie. Urok minął Harry'ego o cal, ale Bartemiusz Crouch Junior (pod postacią profesora Moody'ego), który był świadkiem tej sytuacji, w formie nauczki zamienił Malfoya w tchórzofretkę i miotał nim na wszystkie strony, jednocześnie strofując go za atakowanie osób odwróconych do niego plecami. W porę nadciągnęła profesor McGonagall i transmutowała fretkę z powrotem w Ślizgona.

Rok szkolny 1995-1996Edytuj

W 1995 roku Draco wraz z Pansy Parkinson został prefektem Slytherinu. Chętnie drwił z Harry'ego, że nie otrzymał takiego samego zaszczytu jako prefekt Gryffindoru, którymi byli jego przyjaciele Ron i Hermiona. Draco napisał również słowa poniżającej piosenki "Weasley naszym królem", która szydziła z umiejętności chłopaka jako obrońcy Gryffindoru. Była śpiewana przed meczem Quidditcha. Po skończeniu meczu Slytherin kontra Gryffindor, rozpętała się afera, której skutkiem było nadanie bliźniakom Weasley i Harry'emu dożywotniego zakazu gry w Qudditcha.

I tak się składa, że członkowie Brygady Inkwizycyjnej MOGĄ odejmować punkty. Tak więc, Granger, odejmuję Gryffindorowi pięć punktów za chamskie wyrażanie się o naszej nowej pani dyrektor... Macmillan, też pięć, bo mi się sprzeciwiasz, Potter, pięć, bo cię nie lubię... Weasley, koszula ci wyłazi, za to też pięć punktów... Och, zapomniałem, ty, Granger, jesteś szlamą, więc za to dziesięć...
—Draco Malfoy[źródło]

Później, w tym samym roku przystąpił do Brygady Inkwizycyjnej i wyraźnie cieszył się z możliwości odbierania punktów (głównie Gryffindorowi). Draco przyłapał Harry'ego, który uciekał z ostatniego posiedzenia Gwardii Dumbledore'a w Pokoju Życzeń, odbierając tym samym pięćdziesiąt punktów Gryffindorowi.

Jako jeden z członków Brygady, pochwycił Harry'ego i jego przyjaciół podczas próby ustalenia miejsca pobytu Syriusza Blacka, którego Harry widział torturowanego w swoich snach. Harry, Ron, Hermiona, Ginny Weasley, Neville Longbottom i Luna Lovegood zostali doprowadzeni do gabinetu Umbridge. Aby sprawić by Harry powiedział prawdę, Dolores Umbridge chciała użyć zaklęcia Cruciatus, ale została powstrzymana przez Hermionę. Gryfonka powiedziała, że pokaże jej "tajną broń" Dumbledore'a, którą chcą użyć przeciwko Ministerstwu Magii, jeśli nie skrzywdzi chłopaka. Mimo chęci Dracona, Umbridge nie pozwoliła żadnemu z członków Brygady Inkwizycyjnej zobaczyć co to za broń, mówiąc, że poradzi sobie sama z dwójką małoletnich czarodziejów bez różdżek.

Po odejściu Dolores z Harrym i Hermioną, reszta Gwardii Dumbledore'a zastosowała litanię wielu zaklęć w celu uwolnienia się z rąk Brygady Inkwizycyjnej. Draco został trafiony upiorogackiem przez Ginny Weasley.

Ojciec Dracona, Lucjusz, był widziany podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic jako śmierciożerca i został uwięziony w Azkabanie. Pod koniec roku Malfoy był bardzo zdenerwowany tym, a przede wszystkim wściekły na Harry'ego Pottera. Wraz ze swoimi przyjaciółmi próbował go nawet zaatakować, jednak na pomoc Harry'emu przebyła Gwardia Dumbledore'a.

Rok szkolny 1996-1997Edytuj

Jeśli Draconowi się powiedzie, stanie się bohaterem. Największym z nas
—Severus Snape[źródło]

Lord Voldemort mianował Dracona śmierciożercą. Miała to być kara dla jego ojca, ponieważ ten strasznie go zawiódł, a potem trafił do Azkabanu. Dostał naprawdę ważną i niebezpieczną misję zabicia Profesora Albusa Dumbledore'a, pod groźbą uśmiercenia osób, które najbardziej kocha. Draco czuł się dumny i ważny, ponieważ dostał misję od samego Voldemorta. Potem Draco znalazł się na Ulicy Śmiertelnego Nokturnu, szedł do jedynego sklepu na tej ulicy "Borgin i Burkes", który oferował wielki wybór złowrogich przedmiotów.

Pośród skrzyń pełnych czaszek i starych butelek, stał odwrócony do nich tyłem Draco Malfoy, ledwo widoczny zza wielkiej czarnej szafy, w której Harry kiedyś ukrywał się przednim i jego ojcem. Sądząc po ruchach jego rąk, Malfoy mówił z ożywieniem.
—{{{2}}}

Rok szkolny 1997-1998Edytuj

Niewiele wiadomo o działalności Dracona w tym roku. Wiadomo jedynie to, że był (zresztą jak inni ślizgoni) ulubieńcem Alecto i Amycusa Carrowów, oraz oczywiście Severusa Snape'a.

Bitwa o HogwartEdytuj

Draco podczas Bitwy o Hogwart ukrywał się wraz z innymi ślizgonami w lochach, lecz w pewnym momencie wraz ze swoimi gorylami, Vincentem Crabbe'em (w filmie Blaisem Zabinim) i Gregorym Goylem poszedł do Pokoju Życzeń, aby schwytać Harry'ego Pottera i przyprowadzić go Voldemortowi. Jednak nie udało się to, a w ucieczce przed skutkami użycia szatańskiej pożogi stracił jednego ze swych goryli, Crabbe'a (w filmie Goyle'a). Później był widziany, jak błagał na schodach śmierciożercę o litość, lecz z pomocą przybiegli mu Harry, Ron i Hermiona, którzy oszołomili zamaskowanego jegomościa. Ron za niewdzięczność wobec nich kopnął Dracona w twarz.

Dalsze życieEdytuj

Po wojnie Draco poślubił Astorię Greengrass z którą miał jednego syna, Scorpiusa Malfoy'a. Zarówno Malfoy jak i jego żona stali się bardziej tolerancyjni dla mugolaków i charłaków. J.K. Rowling powiedziała, że Draco chciał wychować Scorpiusa na człowieka lepszego od niego. Po wojnie Draco przeszedł na dobrą stronę, jednak nigdy nie przestał kolekcjonować czarnomagicznych artefaktów. Zyskał też wysoką posadę w Ministerstwie Magii.

WyglądEdytuj

W głębi sklepu stał na stołku chłopiec o bladej, chudej twarzy, a inna czarownica upinała na nim długą, czarną szatę (...) Miał nudny głos i pretensjonalnie przedłużał sylaby
—opis Malfoya w sklepie Madame Malkin[źródło]

Draco odziedziczył wygląd po swoich rodzicach. Jest szczupły i wysoki, z szyderczym uśmiechem przylepionym do bladej, szczurowatej twarzy. Jego włosy są koloru bardzo jasnego blondu. Oczy Malfoya mają platynowo-szary kolor.

Zdolności magiczneEdytuj

Draco był dobry w zaklęciach i eliksirach. Rozumiał jak działają niektóre z czarnomagicznych przedmiotów, co udowodnił w Księciu Półkrwi, nakazując Borginowi naprawić Szafkę Zniknięć. VI rok nauki w Hogwarcie, Draco poświęcił na naprawę i opanowanie działania Szafki. Z racji tego, że w domu Malfoyów znajdowały się różne czarnomagiczne przedmioty (dla Lucjusza Malfoya czarna magia była oznaką potęgi i władzy; praktykowana przez przodków stała się częścią tożsamości rodowej) i swobodnie o nich rozmawiano, Draco był zaznajomiony z działaniem niektórych z nich. Nie zawsze jednak potrafił przewidzieć skutki ich działań (naszyjnik - wypadek Katie Bell). Wykorzystał silną truciznę - zatruł wino - by zabić Dumbledore'a (zatruty trunek wypił Ron prawie tracąc życie), ale to wcale nie oznacza, że się na nich znał. Na Wieży Astronomicznej Draco z dużym refleksem rozbroił Albusa Dumbledore'a zaklęciem Expelliarmus. Wydaje się jednak, że Dumbledore był zbyt wielkim czarodziejem, by stało się to bez jego przyzwolenia. Wcześniej, walcząc z Harrym Potterem w łazience Jęczącej Marty, Draco zamierzał rzucić na niego zaklęcie Cruciatus, ( Harry go ubiegł).

CharakterEdytuj

J. K. Rowling pisze o Draco, że w odróżnieniu od Harry'ego, nigdy nie czuł on wyrzutów sumienia za swoje złe czyny.[1]

Był osobą ambitną, wyniosłą, perfidną i cyniczną, lubiącą łamać przepisy w drodze do wyznaczonego celu. Jako, że rodzina Malfoyów należała do bogatych czarodziejów czystej krwi, Draco wyśmiewał się z biednych (np. z rodziny Weasleyów) i nie lubił mugolaków (Hermionę Granger nazwał "szlamą"). Był trochę lekkomyślny - na III roku Malfoy zignorował etykietę przywitania z Hardodziobem (mimo ostrzeżeń Hagrida, co do postępowania z tymi zwierzętami) przez co hipogryf go zaatakował i zranił. Chociaż rodzice Dracona służyli Czarnemu Panu, on sam mógłby być dobry, gdyby nie pozostawał pod silnym wpływem swego ojca. Draco nie zabił Albusa Dumbledore'a - wyręczył go z tego zadania Severus Snape, który tym samym ocalił jego duszę przed całkowitym zatraceniem.

W pewnym sensie Draco pozostał niewinny. Nie zdradził Harry'ego w domu Malfoyów (rozpoznał go, a mimo to nie powiedział o tym śmierciożercom, w tym ojcu). Był dumny z tego, że Lord Voldemort wybrał go na śmierciożercę (wyróżnił), bo mógł poczuć się przez to kimś wyjątkowym - ale to zadanie przerastało jego siły. Przez lata rywalizował w szkole z Harrym i otwarcie nienawidził (złamał mu nos). Obydwaj byli do siebie trochę podobni (nie lubili okazywać słabości, podejmowali ryzyko i łamali zasady - choć z innych powodów). Draco lubił mieć władzę nad innymi, co wykorzystywał do poniżania i karania innych uczniów (zwłaszcza Gryfonów) - nie bez powodu znalazł się w szeregach powołanej przez Dolores Umbridge Brygady Inkwizycyjnej. Był prowokatorem - po przegranym meczu z Gryfonami na V roku, zwyzywał rodzinę Weasleyów, skutkiem czego była bójka i zawieszenie 3 graczy Gryfindoru.

Wiele o Malfoyu mówi jego reakcja na propozycję Snape'a, pomocy w zadaniu powierzonym przez Voldemorta. Draco odmówił, chciał samemu podołać zadaniu, częściowo przez dumę, ale także dlatego, że nie chciał przyznać się przed sobą do porażki (słabości). Powiedział Snape'owi, że ten chce mu skraść splendor i sławę, która przypadnie mu w udziale. Ale możliwe, że wcale o to nie dbał. Draco rozumiał, że musi podołać zadaniu, by przeżyć.

Udało mu się też naprawić Szafkę Zniknięć w Hogwarcie - co nie było łatwe i wymagało wytrwałości - czym zadziwił nawet samego Dumbledore'a. Ten właśnie dyrektor powiedział do niego podczas Bitwy na Wieży Astronomicznej: "Draco, ty nie jesteś mordercą", a miał niezwykłą intuicję do ludzi i czuł, że nie tak łatwo jest zabić.

J. K. Rowling wspomina także, że "Draco był moralnym tchórzem, ale nie został przeżarty złem"[2]

RelacjeEdytuj

Z Harrym Potterem Edytuj

Draco i Harry wzajemnie nienawidzili się. Draco nawet zdobył się na złamanie Harry'emu nosa.

Z Severusem Snape'em Edytuj

Draco i Severus lubili się, chłopak nawet porównywał go do ojca. Severus troszczył się o niego do tego stopnia, że pozwolił sobie złożyć wieczystą przysięgę o pilnowaniu Dracona i w szczególnym przypadku wyręczenia go.

Z Albusem Dumbledore'em Edytuj

Draco i Dumbledore nie mieli bliższego kontaktu, jednak Draco nie znienawidził go do końca, bo nie zabił go na wieży astronomicznej. Dumbledore stwierdził, że Draco jest dobrym człowiekiem, więc ich stosunki nie były aż tak napięte, co nie zmienia faktu że Voldemort zlecił Draconowi zabójstwo Dumbledore'a.

Z Hermioną Granger Edytuj

Hermiona nie miała uprzedzeń co do Dracona, jednak on od początku okazywał lekceważenie jej i innym mugolakom, nazywając ich szlamami. Od czasu gdy Harry, Ron i Hermiona zobaczyli Norbertę w chatce Hagrida, a Draco ich podsłuchał, Hermiona nienawidziła chłopaka.

Przypisy Edytuj

  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Draco_Malfoy#Personality

Pozycje quidditcha w Hogwarcie

Kapitanowie Astrix A. · Filemina A. · Angelina B. · Oona B. · Concepta · David Hamblin · Natalie Holkham · Stephen Gould · Ashley Sanders · Hamish Frater · Richard Carter · James Potter · Charlie Weasley · Oliver Wood · Angelina Johnson · Harry Potter · Cedrik Diggory · Roger Davies · Winky Crockett · Neil Lament · Andrew Snowyowl · Jo King · Rufus Winickus · Jody Jacknife · Stuart Craggy · Steve Laughalot · Emma Vanity · Lucinda Talkalot · Marcus Flint · Graham Montague · Urquhart · Katie Rayknolls · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Mark Sommertime · Russell Lucky · Dan Darker · Jess Lafington · Kris Kolumbiko · David Makehay · Mark Overcliff · Isobel McGonagall
Ścigający Alicja Spinnet · Angelina Johnson · Dean Thomas · Demelza Robins · Ginny Weasley · James Potter · Katie Bell · Cadwallader · Heidi Macavoy · Malcolm Preece · Zachariasz Smith · Tamsin Applebee · Bradley · Chambers · Jeremy Stretton · Randolph Burrow · Roger Davies · Eekins · Jarrett · Marcus Flint · Adrian Pucey · Kasjusz Warrington · Graham Montague · Urquhart · Vaisey · Blaise Zabini · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru I · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru II · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru III
Pałkarze Andrew Kirke · Fred Weasley · George Weasley · Jack Sloper · Jimmy Peakes · Ritchie Coote · Anthony Rickett · Maxine O'Flaherty · Michael McManus · Duncan Inglebee · Jason Samuels · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu I · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu II · Gregory Goyle · Lucjan Bole · Peregrine Derrick · Vincent Crabbe · Dobbin
Szukający Charlie Weasley · Ginny Weasley · Harry Potter · Niezidentyfikowany szukający Gryffindoru · Niezidentyfikowany szukający Hufflepuffu · Cedric Diggory · Summerby · Niezidentyfikowany szukający Ravenclawu · Niezidentyfikowany zastępca szukającego Ravenclawu · Cho Chang · Gilderoy Lockhart · Draco Malfoy · Harper · Regulus Black · Terence Higgs
Obrońcy Cormac McLaggen · Oliver Wood · Ron Weasley · Geoffrey Hooper · Herbert Fleet · Grant Page · Miles Bletchley · Niezidentyfikowany obrońca Slytherinu · Kevin Bletchley
Nieznane pozycje Minerwa McGonagall · M. G. McGonagall · R. King · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Katie Rayknolls
Prawdopodobni gracze Abigail Nicola · Alexander William · Alexis Marie · Amber Noel · Brandon Angel · Christian Alexander · Ella Jo · Emily Taylor · Erica J. · Ethan Gerard · Fay Dunbar · Gianna Marie · Haley Dakota · Jackson Sheppard · Jada Angela · Jennifer Dawn · Owen Anthony · Phelan Noel · Remy Olivier · Richard Sky · Riley Frazer · Ryan Henry · Tanner Van Burm · Timothy Justin · Trev Mallory · Trinity Lynn · Sage Kelleen

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Rudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej od Wikii

Losowa wiki