Wikia

Harry Potter Wiki

Draco Malfoy

5244strony na
tej wiki
Komentarze456
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: DeXart
Draco Lucjusz Malfoy
Draco Malfoy hp6pr0003 5B1 5D
Informacje biograficzne
Data urodzenia 5 czerwca (czwartek) 1980
Status krwi Czysta
Tytuł(y)
Pseudonim(y)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Platynowoszare
Kolor włosów Bardzo jasny blond
Rodzina
Rodzina
Zdolności magiczne
Różdżka
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
Przynależność
Aktor Tom Felton

Sergiusz Żymełka (głos) Aleksander Czyż (głos)

Draco Lucjusz Malfoy (ur. 5 czerwca 1980 roku) - czarodziej czystej krwi, jest on jedynym synem Lucjusza Malfoya i jego żony Narcyzy Malfoy (zd Black). Uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 19911998, podczas ceremonii przydziału został przydzielony do Slytherinu, tak jak wszyscy z jego rodziny. Zazwyczaj trzymał się obok swoich przyjaciół, Vincenta Crabe'a i Gregory'ego Goyla oraz Pansy Parkinson. W piątym roku szkolnym został prefektem oraz dołączył do Brygady Inkwizycyjnej. W szóstym roku został śmierciożercą. Po śmierci Lorda Voldemorta Draco ożenił się z Astorią Greengrass (młodszą siostrą Dafne Greengrass). W 2003 roku na świat przyszedł ich syn, Scorpius Hyperion Malfoy.

Biografia Edytuj

DzieciństwoEdytuj

Draco Malfoy urodził się 5 czerwca 1980 roku w Wiltshire, w Anglii. Jest on synem Lucjusza Malfoya i Narcyzy Malfoy (zd Black). Jego ojciec Lucjusz pracował w Ministerstwie Magii na wysokim stanowisku przez co nigdy nie brakował im pieniędzy. Jego matka, Narcyza zajmowała się domem. Lecz został wychowywany w atmosferze żalu,w związku z upadkiem Lorda Voldemorta jednak rodzice przestrzegli go przed afiszowaniem się ich poglądami poza kręgiem najbliższych przyjaciół. Jego pierwszymi znajomymi byli dzieci przyjaciół Lucjusza Malfoya czyli Teodor Nott i Vincent Crabbe. Rodzice od dzieciństwa wpajali mu, że jest lepszy od innych i powinien to okazywać. Nauczyli go by nie szanować ludzi, których krew jest nieczysta.

Rok szkolny 1991Edytuj

Ojciec kupuje mi książki w sąsiedniej księgarni, a matka szuka różdżki - oznajmił chłopiec. Miał nudny głos i pretensjonalnie przeciągał sylaby. A potem namówię starych, żebyśmy odwiedzili sklep z miotłami wyścigowymi. Nie rozumiem, dlaczego na pierwszym roku nie można mieć własnych mioteł. Będę musiał naciągnąć ojca na któryś z najnowszych modeli, a potem jakoś ją przemycę do Hogwartu.

—Draco Malfoy do Harry'ego podczas pierwszego spotkania.

Draco po raz pierwszy spotkał Harry'ego Pottera w 1991 roku, dokładnie w sklepie Madame Malkin − szaty na wszystkie okazje. Harry nie był przyjaźnie do niego nastawiony, uznał go za nudziarza. Poznawszy tożsamość rówieśnika, podczas podróży Expresem Hogwart Draco zaproponował przyjaźń (w filmie zrobił to dopiero w Hogwarcie, przed Ceremonią przydziału). Jednakże Harry'emu nie spodobała się postawa Malfoya, który źle wyrażał się o Ronie Weasleyu, a także to, że przypominał mu swojego kuzyna, Dudleya. Harry, odrzucając jego propozycję, rozpętał między nimi konflikt, który trwał aż do ukończenia przez nich szkoły. Draco dostał się tam gdzie chciał być, czyli do Slytherinu. Od razu zaprzyjaźnił się tam z wieloma osobami. Przykładowo Vincent Crabbe i Gregory Goyle pełnili funkcję jego goryli, wszędzie za nim chodzili. Podczas pierwszego roku nauki w Hogwarcie Draco wyzwał na pojedynek Harrego Pottera, co oczywiście było kłamstwem, ponieważ Draco chciał żeby woźny HogwartuPan Filch złapał Harrego na gorącym uczynku.

Wiecie jak wybierają skład drużyny Gryfonów? Wybierają tych, którzy cierpią, bo czegoś nie mają. Na przykład taki Potter, nie ma rodziców... Weasleyowie nie mają pieniędzy... Ty, Longbottom, też powinieneś być w drużynie, bo nie masz rozumu

—Draco

Neville Longbottom podczas 1 roku w Hogwarcie dostał Przypominajkę, Draco podczas lekcji Quidicha wyrzucił ją na drzewo, Harry Potter użył miotły by ją oddać. Zauważyła to nauczycielka Minerwa Mcgonagall, zamiast dać mu karę za używanie miotły bez pozwolenia, zapewniła mu miejsce w drużynie. Draco był wściekły i zazrdosny jednocześnie, ponieważ mimo młodego wieku Harry dostał się do drużyny Qudicha.

Profesor McGonagall, w kraciastym szlafroku i z mokrymi włosami, trzymała za ucho Malfoya.

-Areszt! - krzyknęła. -Areszt i minus dwadzieścia punktów dla Ślizgonów! Wałęsanie się po zamku o północy... Jak śmiesz...
-Pani profesor nic nie rozumie! Zaraz tu będzie Harry Porter... on ma smoka!
-Co za bzdury! Jak śmiesz opowiadać mi takie dyrdymałki! Jeszcze mi tu będzie łgać w żywe oczy! Za mną, Malfoy. Idziemy do profesora Snape’a!

Draco w Zakazanym Lesie
Jeszcze w tym roku Draco odkrył plan Harry'ego, który dotyczył przeniesienia smoka Rubeusa Hagrida, Norberta z zamku. Informując zbyt późno profesor McGonagall został ukarany szlabanem wraz z Potterem, Granger, Weasleyem (z nim tylko w filmie) oraz Longbottomem za szwendanie się nocą po zamku. Podczas kary, która odbywała się w Zakazanym Lesie, zobaczył zamaskowaną postać pijącą krew jednorożca, po czym z krzykiem uciekł i zostawił Pottera samego. Jak później się okazało, był to nauczyciel Obrony przed Czarną Magią, Kwiryniusz Quirrell, a krew pił dla Voldemorta, który ukrywał się za turbanem z tyłu jego głowy.

Rok szkolny 1992Edytuj

W drugim roku szkolnym Draco dostał się do reprezentacji Slytherinu. Lucjusz kupił drużynie najlepsze miotły w świecie czarów, ( Nimbus 2001 ) za to, że jego syn będzie tam grał na pozycji szukającego. Hermiona powiedziała mu, że tylko przez swojego ojca dostał się do drużyny, Draco odrzucając od siebie oskarżenia nazwał Hermione szlamą (Szlama ang. Mudblood — obraźliwe określenie używane w stosunku do czarodziejów pochodzących z rodzin mugolskich. ). Niestety przez niego drużyna przegrała, był zbyt bardzo zajęty obrażaniem Harry'ego w meczu, że zapomniał o tym co miał zrobić, czyli złapać złotego znicza. Był tuż przy nim, obok lewego ucha. Harry korzystając z chwili, pomknął ku Zniczu i złapał go, tym samym wyprowadzając swoją drużynę na podium. Draco dostał naganę od kapitana Marcusa Flinta za swoją głupotę.

Święty Potter, przyjaciel szlam. Nie ma za grosz instynktu prawdziwego czarodzieja, bo gdyby miał, to by nie chodził z tą porąbaną szlamą Granger. A ludzie myślą, że to on jest dziedzicem Slytherina

—Draco Malfoy

W Hogwarcie został utworzony przez Gildorey'a Lockhart'a Klub pojedynków, tam przeciwko sobie stanęli Harry Potter i Draco Malfoy. Draco wyczarował węża, który miał zaatakować Harry'ego. Wtedy Harry odkrył swoją moc rozmawiania z wężami, czyli był wężoustym. Dowiedział się o tym cały Hogwart, większość uznała go za dziedzica Slytherina. Co zresztą bardzo irytowało Dracona, jednak Harry, Ron i Hermiona podejrzewali o to właśnie jego. Postanowili sprawdzić to, przygotowując Eliksir Wielosokowy w łazience Jęczącej Marty i zmieniając się w kumpli Dracona − Crabbe'a i Goyle'a. W czasie rozmowy Malfoya i "swoich przyjaciół" ujawnił, że nie jest on dziedzicem Slytherinu i sam nie wie, kto nim może być. Powiedział im również, że Komnata Tajemnic została po raz pierwszy otwarta 50 lat temu i że wtedy została zabita szlama, oraz że przypuszcza, że i teraz jakaś szlama zginie (miał na myśli Hermionę Granger).

Rok szkolny 1993Edytuj

Draco zaczął trzeci rok szkolny w Hogwarcie szydząc z Harry'ego Pottera, ponieważ bał się Dementórów. Podczas jednego z ważniejszych meczy Qudicha, Gryffindor kontra Ravenclaw, wraz z jego kolegami - Crabem i Goylem - przebrał się za Dementorów by przestraszyć Hary'ego. Harry, nie wiedząc, że to Ślizgoni, wyczarował Patronusa, a następnie złapał Znicz. Draco i jego przyjaciele przez ten wybryk dostali szlaban. Stanowisko nauczyciela Opieka nad magicznymi stworzeniami zajął Rubeus Hagrid. Na pierwszej lekcji ich nowy nauczyciel przestawił im Hipogryfa, po czym kazał go oswoić. Hipogryf pozwolił mu się oswoić, lecz on to zlekceważył i go obraził. Magiczne zwierze go zaatakowało. Rozeźlone zwierzę rozdarło Draconowi ramię. Malfoy postanowił wykorzystać sytuację, by doprowadzić do zwolnienia nowego nauczyciela, udając panikę, czym skutecznie przeraził niewinnego Rubeusa Hagrida.

Rok szkolny 1994Edytuj

Draco był obecny na mistrzostwach świata w Mistrzostw Świata w Quidditchu. Siedzieli na polu luksusowym niedaleko ministra magii Korneliusza Knota. Draco szydził z Harry'ego, Rona i Hermiony, kiedy grupa śmierciożerców zaczęła terroryzować. Twierdził, że z Harrym zrobią jak z Hermioną, która jest mugolskiego pochodzenia.

Ojciec poważnie rozważał, czy nie posłać mnie do Durmstrangu, a nie do Hogwartu. Zna tam dyrektora. A wiecie, co myśli o naszym... Dumbledore uwielbia szlamy, a w Durmstrangu nie przyjmują takiej hołoty. Ale matka nie chciała się zgodzić, żebym był tak daleko od domu. Ojciec mówi, że w Durmstrangu mają o wiele zdrowszy stosunek do czarnej magii niż w Hogwarcie. Tam się jej naucza, a nie tylko pokazuje, jak się przed nią bronić

—Draco

Draco przed czwartym rokiem nauki twierdzi, że jego ojciec chciał go zapisać do Durmstrangu. I mówi, że tam uczą czarnej magii a nie pokazują jak się przed nią bronić. Kiedy Harry Potter okazał się czwartym uczestnikiem turnieju był zazdrosny. Stworzył i rozdawał plakietki z takimi napisami jak "Potter Cuchnnie, podczas turnieju kibicował Cedrikowi.

Draco był również informatorem Rity Skeeter, która pisała dla „Proroka Codziennego” nieprawdziwe artykuły o Harrym, Hagridzie oraz Hermionie. Kiedy w pewien dzień po lekcjach Draco odczytał Harry'emu, Ronowi i Hermionie artykuł z Proroka Codziennego szkalujący pana Weasleya, wywiązała się między nimi kłótnia. Gdy troje Gryfonów chciało odejść, obracając się tym samym do Malfoya plecami, rzucił w ich kierunku zaklęcie. Urok mija Harry'ego o cal, ale "profesor Moody", który był świadkiem tej sytuacji, w przypływie gniewu zamienił Malfoya w tchórzofretkę i miotał nim na wszystkie strony, jednocześnie strofując go za atakowanie osób odwróconych do niego plecami. W porę nadciąga jednak profesor McGonagall i transmutuje fretkę z powrotem w Malfoya.

Rok szkolny 1995Edytuj

W 1995 roku Draco został prefektem Slytherinu wraz z Pansy Parkinson. Chętnie drwił z Harry'ego, że nie otrzymał takiego samego zaszczytu jako prefekt Gryffindoru, którymi byli jego przyjaciele: Ron Weasley i Hermiona Granger. Draco napisał również słowa poniżającej piosenki "Weasley jest naszym królem", która szydziła z umiejętności Weasleya jako obrońcy Gryffindoru. Była śpiewana przed meczem Quidditcha. Po skończeniu meczu Slytherin przeciw Gryffindorowi, rozpętała się afera, której skutkiem było nadanie bliźniakom Weasley i Harry'emu Potterowi dożywotniego zakazu gry w Qudditcha.

I tak się składa, że członkowie Brygady Inkwizycyjnej MOGĄ odejmować punkty. Tak więc, Granger, odejmuję Gryffindorowi pięć punktów za chamskie wyrażanie się o naszej nowej pani dyrektor... Macmillan, też pięć, bo mi się sprzeciwiasz, Potter, pięć, bo cię nie lubię... Weasley, koszula ci wyłazi, za to też pięć punktów... Och, zapomniałem, ty, Granger, jesteś szlamą, więc za to dziesięć...

—Draco Malfoy

Później w tym roku przystąpił do Brygady Inkwizycyjnej i wyraźnie cieszył się z możliwości odbierania punktów (głównie Gryffindorowi). Draco przyłapał Harry'ego, który uciekał z ostatniego posiedzenia Gwardii Dumbledore'a w Pokoju Życzeń, odbierając tym samym pięćdziesiąt punktów Gryffindorowi.

Jako jeden z członków Brygady, pochwycił Harry'ego i jego przyjaciół podczas próby ustalenia miejsca pobytu Syriusza Blacka, którego Harry widział torturowanego w swoich snach. Harry, Ron, Hermiona, Ginny Weasley, Neville Longbottom i Luna Lovegood zostali doprowadzeni do gabinetu Umbridge. Aby Harry powiedział prawdę, Dolores Umbrige chciała użyć zaklęcia Cruciatus, jednak Hermiona powiedziała jej, żeby tego nie robiła i że jeśli chce to pokaże jej "tajną broń" Dumbledore'a, którą chcą użyć przeciwko Ministerstwu Magii. Draco pragnął zobaczyć co to jest za broń, jednak ona nie pozwoliła mu, ani żadnemu członkowi Brygady Inkwizycyjnej, mówiąc, że poradzi sobie sama z dwójką małoletnich czarodziejów bez różdżek.

Po odejściu Umbridge z Harrym i Hermioną, reszta Gwardii Dumbledore'a zastosowała litanię wielu zaklęć w celu uwolnienia się z rąk Brygady Inkwizycyjnej. Draco został trafiony upiorogackiem przez Ginny Weasley.

Ojciec Dracona, Lucjusz był widziany podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic jako śmierciożerca i został uwięziony w Azkabanie. Pod koniec roku Malfoy był bardzo zdenerwowany tym, a przede wszystkim wściekły na Harry'ego Pottera. Wraz ze swoimi przyjaciółmi próbował go nawet zaatakować, jednak na pomoc Harry'emu przebyła Gwardia Dumbledore'a.

Rok szkolny 1996Edytuj

Rok szkolny 1997Edytuj

Bitwa o HogwartEdytuj

Dalsze życieEdytuj

WyglądEdytuj

Zdolności magiczneEdytuj

CharakterEdytuj

RelacjeEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki