FANDOM

Dormitorium Gryfonów

Dormitorium — sypialnia uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie mieszcząca pięć lub sześć osób.

Każdy dom w Hogwarcie posiadał oddzielne dormitoria dla uczniów każdego roku. Dormitoria dzieliły się również na męskie i żeńskie.

Wyposażenie Edytuj

Każde dormitorium wyposażone było w umieszczony centralnie piec, na którym można było na przykład wysuszyć mokre ręczniki, łóżka z baldachimami ilością dostosowane do ilości śpiących w danym dormitorium uczniów oraz miejsce do przechowywania rzeczy osobistych. Na parapetach stały dzbanki z wodą przeznaczone do potrzeb uczniów.

Dormitorium Gryfonów Edytuj

Jedynym znanym dormitorium było to należące do Harry'ego Pottera, który dzielił pokój z Ronaldem Weasleyem, Deanem Thomasem, Seamusem Finniganem oraz Neville'em Longbottomem. Dormitorium znajdowało się na siódmym piętrze i było otoczone oknami Wieży Gryffindoru.

Ciekawostki Edytuj

  • Dziewczęta mogły odwiedzać męskie dormitoria, chociaż chłopcy nie mogli wchodzić do żeńskich[1]. Gdy Ron na piątym roku chciał wejść do dormitorium Hermiony, aby poinformować ją o nowym dekrecie edukacyjnym, nie zdając sobie sprawy z istnienia środków bezpieczeństwa uniemożliwiającym chłopcom wejście do sypialni dziewcząt uruchomił alarm, a schody prowadzące do dormitorium płci pięknej zmieniły się w pochylnię, z czego naśmiewały się czwartoklasistki obecne na miejscu podczas incydentu.
  • W 1898 roku Albus Dumbledore niechcący podpalił firanki w swoim dormitorium.

Przypisy

  1. "Powszechnie utrzymywane jest, że chłopcy nie mogli odwiedzać dormitoriów dziewcząt ze względu na to, że w czasie, gdy budowano Hogwart przedstawicielki płci pięknej uważano za lepsze. Jednak bardzo prawdopodobnym jest, że zasada wynikła także z troski o dziewczęta, które założyciele placówki chcieli uchronić przed nachalnym zachowaniem chłopców w czasie dojrzewania."

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dormitorium

  • Czy uczniowie dwóch różnych mogli się odwiedzać?

    13 wiadomości
    • to bardzo możliwe mogli się spotykać w bibliotece
    • Padma była w dormitorium Gryffindoru tylko w CO, gdzie zrobili z niej Gryfonkę. To raczej oczywiste, że nie mogą się odwiedzać, a spotyk...
  • Dormitoria

    19 wiadomości
    • ja z tego nic nie rozumiemmmmmm
    • Poza tym też wydaje mi się, że to troche mało żeby na tyle osób ile rodzi się każdego roku w Wielkiej Brytanii przypadało tylko 40 dzi...