Fandom

Harry Potter Wiki

Dormitorium

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Dormitorium Gryfonów.jpg

Dormitorium — sypialnia uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie mieszcząca pięć lub sześć osób.

Każdy dom[1] w Szkole Magii i Czarodziejstwa posiadał oddzielne dormitoria dla uczniów każdego roku. Dormitoria dzieliły się również na męskie i żeńskie.

WyposażenieEdytuj

Każde dormitorium wyposażone było w umieszczony centralnie piec, na którym można było na przykład wysuszyć mokre ręczniki, łóżka z baldachimami ilością dostosowane do ilości śpiących w danym dormitorium uczniów oraz miejsce do przechowywania rzeczy osobistych. Na parapetach stały dzbanki z wodą przeznaczone do potrzeb uczniów.

Dormitorium GryfonówEdytuj

Jedynym znanym dormitorium było to należące do Harry'ego Pottera, który dzielił pokój z Ronaldem Weasleyem, Deanem Thomasem, Seamusem Finniganem oraz Neville'em Longbottomem. Dormitorium znajdowało się na siódmym piętrze i było otoczone oknami Wieży Gryffindoru.

CiekawostkiEdytuj

  • Dziewczęta mogły odwiedzać męskie dormitoria, chociaż chłopcy nie mogli wchodzić do żeńskich[2]
  • W 1898 roku Albus Dumbledore niechcący podpalił firanki w swoim dormitorium.

Przypisy

  1. "Ravenclaw, Hufflepuff, Gryffindor i Slytherin"
  2. "Powszechnie utrzymywane jest, że chłopcy nie mogli odwiedzać dormitoriów dziewcząt ze względu na to, że w czasie, gdy budowano Hogwart przedstawicielki płci pięknej uważano za lepsze. Jednak bardzo prawdopodobnym jest, że zasada wynikła także z troski o dziewczęta, które założyciele placówki chcieli uchronić przed nachalnym zachowaniem chłopców w czasie dojrzewania."

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dormitorium

Więcej w Fandom

Losowa wiki