FANDOM

Dom Tonksów (ang. The Tonks house) — dom Andromedy, Teda Tonksa oraz ich córki Nimfadory. Nimfadora prawdopodobnie dorastała tam jak i mieszkała w czasie ciąży. Później był domem ich osieroconego syna.

Historia Edytuj

Chociaż Ted i Andromeda formalnie nie byli członkami Zakonu Feniksa tak jak ich córka, to pozwolili używać swojego domu do celów Zakonu. Pod koniec 1997 było jednym z miejsc, gdzie członkowie Zakonu uciekli po Bitwie nad Little Whining. Harry Potter i Rubeus Hagrid oraz pozostali, używając świstoklika przenieśli się do Nory.

Wkrótce potem, Lord Voldemort przejął Ministerstwo Magii, a Ted Tonks wraz z Andromedą, byli przesłuchiwani i torturowani przez Śmierciożerców. Ted został wkrótce zmuszony do ukrywania się, aby nie trafić do Azkabanu, za domniemaną "kradzież" magicznych zdolności. Jego żona Andromeda pozostała w domu, ponieważ Remus i Nimfadora pobrali się, a niedługo później zaszła w ciążę. Ted został ostatecznie zabity przez Śmierciożerców. Na cześć Teda, Remus i Nimfadora nadali tak na imię swojemu synowi.

Gdy od Gwardii Dumbledore'a nadeszła wiadomość, o Bitwie o Hogwart, w dniu 2 maja 1998, Nimfadora natychmiast opuściła dom rodzinny, aby wspólnie ze swoim mężem walczyć z siłami ciemności, pozostawiając Teddy'ego pod opieką Andromedy. Niestety w wyniku bitwy zginął zarówno ojciec jak i mama Teddy'ego, zabici przez Bellatriks Lestrange i Dołohowa. Teddy'ego wychowywała babcia, ale często odwiedzał on swojego ojca chrzestnego Harry'ego Pottera i rodzinę.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj