FANDOM

Dom Lovegoodów (ang. Lovegood house) — dom stojący na wzgórzu niedaleko strumienia. Znajdował się w pobliżu mugolskiej wioski, Ottery St. Catchpole, niedaleko której umiejscowiona była również Nora. Był w kolorze czarnym, a jego kształt przypominał cylinder. Był zbliżony wyglądem do jednej z figur szachowych – wieży. W budynku tym mieszkała Luna Lovegood wraz z ojcem – Ksenofiliusem.

Historia Edytuj

1997-1998 Edytuj

W czasie świąt Bożego Narodzenia z 1997-1998, Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger odwiedzili ten dom, aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat tajemniczego symbolu znalezionego w książce Hermiony. Tam dowiedzieli się od Ksenofiliusa, że to symbol Insygniów Śmierci. Niestety, po podaniu tej informacji, Ksenofilius zwrócił się przeciwko nim, mając nadzieję, że jeśli wyda Harry'ego dla śmierciożercom, odzyska swoją córkę, która została porwana, aby powstrzymać Ksenofiliusa przed otwartym wspieraniem Harry'ego i Zakonu Feniksa w Żonglerze. Kiedy śmierciożercy przybyli na miejsce, starali się uniemożliwić ucieczkę trójce przyjaciół. Jednak Hermiona Granger użyła zaklęcia Deprimo, które zrobiło dziurę i umożliwiło jej, Harry'emu Potterowi i Ronowi Weasleyowi ucieczkę. Pod wpływem zaklęć śmierciożerców, dom zawalił się. Jednak przyjaciele tego nie widzieli, ponieważ teleportowali się stamtąd chwilę przed zawaleniem. Nie wiadomo, czy dom został kiedykolwiek odbudowany.

Wygląd Edytuj

Ksenio w ogrodzie

Ksenofilius Lovegood przed swoim domem

Podwórko Edytuj

Do domu prowadziła ścieżka, po której obu stronach rosły dziwne rośliny które tworzyły ogród. Na drzwiach domu wisiały dwie tabliczki: „Redakcja Żonglera” oraz „Uwaga na Samosterowalne Śliwki”. Drzwi wejściowe były grube i czarne, z kołatką w kształcie orła.

Kuchnia Edytuj

Kuchnia L

Frontowe drzwi prowadziły do kuchni, idealnie okrągłej, gdzie kuchenka, zlew i szafki były zakrzywione, żeby pasowały do kształtu pomieszczenia. Wszystkie te elementy były pomalowane przez Lunę w kwiatki i jasne barwy. W centrum pomieszczenia na podłodze znajdowały się kręcone schody, które prowadziły do wyższych poziomów domu.

Salon/Pracownia Ksenofiliusa Edytuj

Pracownia Ks

Ksenofilius opowiadający Harry'emu, Ronowi i Hermionie o Insygniach Śmierci

Na pierwszym piętrze nad kuchnią znajdował się salon. Pokój ten był mniejszy od kuchni, ale bardziej zagracony. Okazało się, że labirynt ze stosów książek i gazet zajmował prawie cały salon. Sufit był usiany małymi, misternie wykonanymi modelami stworzeń, które machały skrzydłami, albo otwierały szczęki. Pokój ten był też biurem redakcji Żonglera, znajdowała się w nim maszyna drukarska, przy pomocy której Ksenofilius drukował kolejne numery gazety.

Pokój Luny Lovegood Edytuj

Pokój Luny był na najwyższym piętrze domu. Posiadał jedno okno, a na podłodze leżał bladoniebieski dywan. Na jego suficie były ręcznie malowane portrety Harry’ego, Rona, Hermiony, Ginny, a także Neville’a i napis "przyjaciele", wykonany złotym atramentem. Wszystkie portrety wraz z napisem tworzyły okrąg. Przy łóżku dziewczyna miała fotografię matki, która ją przytula. W pomieszczeniu stała również szafa.

Występowanie Edytuj