Wikia

Harry Potter Wiki

Dirk Cresswell

6769stron na
tej wiki
Komentarz1
Crystal 128 clock.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: SarumamLestrange

Dirk Cresswell (ur. 1961 − zm. 1998 r.) — czarodziej pochodzenia mugolskiego, który uczęszczał do Hogwartu w latach 19721979. Nie wiadomo, do którego domu został przydzielony. Pracował w Ministerstwie Magii w Departamencie Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami. Świetnie znał się na eliksirach, gdyż we wczesnych latach był ulubionym uczniem Horacego Slughorna tak jak matka Harry'ego, Lily Potter. Należał nawet do prowadzonego przez niego Klubu Ślimaka. Miał żonę i dwójkę dzieci.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie Edytuj

Dirk urodził się w 1961 roku w rodzinie mugoli, gdzieś na terenie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

W wieku 11 lat, w 1972 roku, Dirk dostał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o przyjęciu go do placówki.

1996 - 1997Edytuj

Dirk.jpg

Był on wspominamy podczas pierwszej rozmowy Horacy'ego i Harry'ego, gdy Potter i Dumbledore przybyli do Slughorna, prosząc go o powrót do Hogwartu.

1997 - 1998Edytuj

W czasie drugiej wojny ścigany był przez szmalcowników (był pochodzenia mugolskiego) i zginął z ich rąk tak jak Ted Tonks. Ze względu na swój status krwi został skazany na więzienie w Azkabanie. W drodze do więzienia udało mu się oszołomić aurora Dawlisha i ukraść mu miotłę, Dawlish był prawdopodobnie skonfundowany. Po ucieczce ukrywał się z sześć albo siedem tygodni, kiedy to Harry podsłuchał ich rozmowę. Dirk najpierw spotkał Gryfka, później drugiego goblina o imieniu Gornak, następnie trzymał się z Tedem Tonks i Deanem, aż do śmierci.

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki