FANDOM

Dilys Derwentczarownica nieznanego statusu krwi. W latach 1722-41 była uzdrowicielką w Szpitalu Świętego Munga, a w latach 1741-68 dyrektorką Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Miała srebrzyste włosy. Jej portret pomógł rozeznać się w sytuacji podczas ataku na Artura Weasleya.

Biografia Edytuj

Dilys urodziła się prawdopodobnie około 1700 roku. Zapewne w latach szkolnych uczęszczała do Hogwartu. Kilka lat po skończeniu szkoły, w 1722 roku, objęła posadę uzdrowiciela w Klinice Magicznych Chorób i Urazów Szpitala Św. Munga. Pracowała tam dziewiętnaście lat do 1741 roku. W 1741 roku została dyrektorką Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Zyskała wielki szacunek i znaczną popularność wśród uczniów i nauczycieli Hogwartu. Była obok Dumbledore'a i Everarda wymieniana, jako jeden z największych dyrektorów szkoły. W 1768 roku zmarła lub przeszła na emeryturę.

Po śmierci Edytuj

Dilys Derwent posiadała dwa portrety. Jeden w gabinecie dyrektorskim w Hogwarcie i drugi, w Szpitalu Św. Munga. Gdy w 1995 roku Artur Weasley został zaatakowany przez Nagini, Albus Dumbledore poprosił Dilys, żeby odwiedziła swój portret w szpitalu i zobaczyła czy Artur przeżył atak. 2 maja 1998 roku, tuż po pokonaniu Voldemorta, Harry, Ron i Hermiona zawitali do gabinetu dyrektora w Hogwarcie. Wszyscy dyrektorowie powitali ich gromkimi oklaskami i okrzykami, a Dilys zaczęła szlochać.

Etymologia Edytuj

Dilys znaczy po walijsku prawdziwy.

Występowanie Edytuj

Dyrektorzy

Dyrektorzy Hogwartu Pierwszy dyrektor HogwartuBrian GagwildeHeliotrope WilkinsPhillida SporeEdessa SakndenbergFytherley UndercliffeElizabeth BurkeVulpusEverardVindictus ViridianAmbrose SwottDilys DerwentEupraxia MoleQuentin TrimbleLimebertDexter FortescueFineas Nigellus BlackBazyl FronsacWalter AragonArmando DippetAlbus Persival Wulfryc Brian DumbledoreDolores Jane UmbridgeSeverus SnapeMinerwa McGonagallNastępca Minerwy McGonagall
Wicedyrektorzy Hogwartu Albus Dumbledore (prawdopodobnie)Minerwa McGonagallAmycus Carrow
Dyrektorzy Durmstrangu Nerida VulchanovaHarfang Munter • Nieznany/a dyrektor/ka • Igor Karkarow
Dyrektorzy Beauxbatons Nieznany/a dyrektor/ka • Olimpia Maxime
Dyrektorzy Castelobruxo Benedita Dourado