Wikia

Harry Potter Wiki

Diffindo

5490stron na
tej wiki
Komentarze0
Dzięki zaklęciu odcinającemu przecinanie lub rozrywanie przedmiotów to wyłącznie kwestia kontrolowania różdżki. Czar ten może być bardzo precyzyjny w odpowiednich rękach, a zaklęcia odcinającego używa się w wielu czarodziejskich rzemiosłach. To bardzo przydatne zaklęcie powinno się ćwiczyć zachowując ostrożność – jeden niewłaściwy ruch różdżką może wyrządzić ogromne szkody.
Miranda Goshawk[źródło]
Diffindo
Formuła Diffindo
Typ Zaklęcie odcinające
Ruch ręką Diffindo - ruch
Kolor światła Biały
Efekt Przecina różne przedmioty

Diffindo (Zaklęcie odcinające) — zaklęcie, które rozcina różne rzeczy, na przykład sznury[1]. Jest ono nauczane w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w pierwszym roku nauki na zajęciach z zaklęć, a użyte w niewłaściwy sposób może spowodować nawet śmierć[1].

Historia Edytuj

Zaklęcie odcinające zostało stworzone w piętnastym wieku, przez szwaczkę-czarodziejkę, Delfinę Crimp, której zamysłem było wynalezienie prostej i wygodnej metody na odcinanie tkanin i nitek.
Miranda Goshawk[źródło]

Zaklęcie zostało wynalezione w XV wieku przez szwaczkę Delfinę Crimp. Wymyśliła je, ponieważ przed jego odkryciem wszystko, co chciano odciąć, trzeba było palić lub odrywać. Ten wynalazek niemalże kosztował ją życie, kiedy jej rywal-mugol zebrał bandę i najechał jej sklep, po tym jak zdał sobie sprawę, że mogła czarować, a maname została związana. Niemniej jednak nie znaleziono dowodu na jego słowa, a po rozwiązaniu kobiety ta dotknęła krosty na podbródku, która zmieniła się z powrotem w różdżkę, a czarownica się deportowała olbrzymim workiem złota i nigdy więcej nie widziano jej w Londynie[1].

W seriiEdytuj

Za kulisami Edytuj

Znani użytkownicy Edytuj

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki