Fandom

Harry Potter Wiki

Diffindo

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Dzięki zaklęciu odcinającemu przecinanie lub rozrywanie przedmiotów to wyłącznie kwestia kontrolowania różdżki. Czar ten może być bardzo precyzyjny w odpowiednich rękach, a zaklęcia odcinającego używa się w wielu czarodziejskich rzemiosłach. To bardzo przydatne zaklęcie powinno się ćwiczyć zachowując ostrożność – jeden niewłaściwy ruch różdżką może wyrządzić ogromne szkody.
Miranda Goshawk[źródło]

Diffindo (Zaklęcie odcinające) — zaklęcie, które rozcina różne rzeczy, na przykład sznury[1]. Było ono nauczane w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie na pierwszym roku nauki na zajęciach z zaklęć. Użyte w niewłaściwy sposób mogło spowodować nawet śmierć[1].

Historia Edytuj

Zaklęcie odcinające zostało stworzone w piętnastym wieku, przez szwaczkę-czarodziejkę, Delfinę Crimp, której zamysłem było wynalezienie prostej i wygodnej metody na odcinanie tkanin i nitek.
Miranda Goshawk[źródło]

Zaklęcie zostało wynalezione w XV wieku przez szwaczkę Delfinę Crimp. Wymyśliła je, ponieważ przed jego odkryciem wszystko, co chciano odciąć, trzeba było palić lub odrywać. Ten wynalazek niemalże kosztował ją życie. Szyła suknie tak piękne, że nawet najbrzydsze kobiety wyglądały olśniewająco. Pewnego dnia jeden z jej mugolskich rywali zatrudnił się u niej pod przykrywką. Nie raz przeszukiwał jej sklep, ale nigdzie nie było ani śladu nożyczek. Jednego razu owinął się w tkaninę, by nie było go widać i zobaczył Delfinę wycinającą skomplikowany wzór za pomocą nożyczek. Zebrał bandę (w XV wieku czarownice i czarodzieje byli paleni) i najechał jej sklep, związał szwaczkę a sam zaczął przeszukiwać sklep. Nie znalazł jednak ani śladu na to, że miała jakikolwiek związek z magią. W jednej chwili kobieta spytała, czy mogą rozluźnić jej węzeł, aby mogła podrapać się po kroście na podbródku. Nie widząc w tym nic złego, rozwiązali je i gdy czarodziejka dotknęła krosty, zamieniła się w różdżkę, a czarownica się deportowała z olbrzymim workiem złota i nigdy więcej nie widziano już jej w Londynie[1], natomiast jej konkurent już do końca życia każdego ranka widział swoje projekty pocięte na strzępy. Zmarł w przekonaniu, że wszędzie ganiała go niewidzialna para nożyczek.

W serii Edytuj

Za kulisami Edytuj

Znani użytkownicy Edytuj

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki