Wikia

Harry Potter Wiki

Diffindo

6774strony na
tej wiki
Komentarze0
Dzięki zaklęciu odcinającemu przecinanie lub rozrywanie przedmiotów to wyłącznie kwestia kontrolowania różdżki. Czar ten może być bardzo precyzyjny w odpowiednich rękach, a zaklęcia odcinającego używa się w wielu czarodziejskich rzemiosłach. To bardzo przydatne zaklęcie powinno się ćwiczyć zachowując ostrożność – jeden niewłaściwy ruch różdżką może wyrządzić ogromne szkody.
Miranda Goshawk[źródło]

Diffindo (Zaklęcie odcinające) — zaklęcie, które rozcina różne rzeczy, na przykład sznury[1]. Jest ono nauczane w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie na pierwszym roku nauki na zajęciach z zaklęć, a użyte w niewłaściwy sposób może spowodować nawet śmierć[1].

Historia Edytuj

Zaklęcie odcinające zostało stworzone w piętnastym wieku, przez szwaczkę-czarodziejkę, Delfinę Crimp, której zamysłem było wynalezienie prostej i wygodnej metody na odcinanie tkanin i nitek.
Miranda Goshawk[źródło]

Zaklęcie zostało wynalezione w XV wieku przez szwaczkę Delfinę Crimp. Wymyśliła je, ponieważ przed jego odkryciem wszystko, co chciano odciąć, trzeba było palić lub odrywać. Ten wynalazek niemalże kosztował ją życie, kiedy jej mugolski rywal zebrał bandę i najechał jej sklep, po tym, jak zdał sobie sprawę, że mogła czarować, a madame została związana. Niemniej jednak nie znaleziono dowodu na jego słowa, a po rozwiązaniu kobiety ta dotknęła krosty na podbródku, która zmieniła się z powrotem w różdżkę, a czarownica się deportowała z olbrzymim workiem złota i nigdy więcej nie widziano już jej w Londynie[1]. Natomiast jej konkurent już do końca życia wydawało się, że wiecznie ściga go para niewidzialnych nożyczek.

W seriiEdytuj

Za kulisami Edytuj

Znani użytkownicy Edytuj

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki