Wikia

Harry Potter Wiki

Dennis Creevey

5112stron na
tej wiki
Komentarze0
Dennis Creevey
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok. 1982 lub 1983
Status krwi Mugolak
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów Jasny brąz
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Przynależność

Dennis Creevey (ur. ok. 1982 lub 1983 r.) — mugolak, młodszy brat Colina Creeveya, uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie przydzielony do Gryffindoru podobnie jak brat, syn mleczarza. Dennis należał do Gwardii Dumbledore'a.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dennis Creevey urodził się w 1982 lub 1983 roku jako syn mleczarza. Rodzina Creevey'ów była bardzo podekscytowana, kiedy Colin dostał w 1992 roku list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o tym, że został przydzielony do tej szkoły i jest czarodziejem. Rodzina Creevey'ów była bardzo zainteresowana magicznym światem, a ich syn wysyłał mnóstwo zdjęć ze swojego pierwszego roku w nowej, zupełnie innej od wszystkich szkole. Rodzina z pewnością bardzo martwiła się o syna, kiedy dowiedziała się o jego petryfikacji przez Bazyliszka. [1]

W 1994 roku niespodziewanie list z Hogwartu dostał także Dennis. Było to o tyle ciekawe, że bardzo rzadko zdarzała się taka sytuacja, że dwoje dzieci z mugolskiej rodziny okazuje się być czarodziejami.

Edukacja w Hogwarcie Edytuj

Pierwszy rok Edytuj

1 września 1994 roku rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Podczas tradycyjnej podróży łódkami do szkoły, jaką odbywali zawsze pierwszoroczniacy z Rubeusem Hagridem, Dennis wpadł do jeziora i został uratowany przez Wielką Kałamarnicę. Chłopak, aby się nie wyziębić został owinięty przez Hagrida jego wielkim płaszczem. Dennis uczestniczył w Ceremonii Przydziału i został przydzielony ku wielkiej uciesze brata do Gryffindoru. Następnie opowiadał on swojemu bratu, o przygodzie z jeziorem i obaj byli tym bardzo przejęci. Harry nawet pomyślał, że Dennis wygląda tak jakby wpadnięcie do jeziora i uratowanie przez monstrum było jego największym marzeniem. Colin szybko pokazał bratu swojego bohatera, Harry'ego Pottera. [2]

Dennis Creevey przez cały rok śledził zmagania Turnieju Trójmagicznego i kibicował Harry'emu Potterowi. Kiedy przylatywała delegacja Akademii Magii Beauxbatons, Dennis wykrzyknął, że to jakiś latający dom, poprawiając koleżankę, która uważała, że to smok. [3] Kilka dni później stanął na krześle, aby móc zobaczyć prezentację Czary Ognia. [4] Przez cały rok wydawało się, że bracia Creevey'owie byli nierozłączni - prawie wszędzie chodzili razem i nieustannie obserwowali Harry'ego Pottera, który stał się ich wspólnym idolem. Pewnego razu próbowali przerobić plakietki z napisem "Kibicuj Cedrikowi Diggory'emu" na "Kibicuj Harry'emu Potterowi", ale ciągle wychodziło im tylko "Potter cuchnie", a nawet po dalszych próbach "Potter naprawdę cuchnie". Można więc założyć, że bracia nie byli zbyt uzdolnionymi czarodziejami. [5]

Drugi rok Edytuj

Podczas drugiego roku Dennisa w Hogwarcie pracę zaczęła Dolores Umbridge, która wprowadziła magię tylko w teorii. Młody Creevey wraz ze swoim bratem przystąpił do Gwardii Dumbledore'a. Chłopak bierze udział w spotkaniu organizacyjnym w Gospodzie Pod Świńskim Łbem, gdzie ustalona zostaje nazwa organizacji oraz jej główne cele. Jest również pod wrażeniem osiągnięć Harry'ego Pottera, która ma być liderem grupy. Należy zwrócić uwagę, że Dennis był jeszcze wtedy za młody na wycieczki do Hogsmeade, ponieważ był w drugiej klasie, a ten przywilej podróżowania do magicznej wioski można było uzyskać od trzeciej klasy. Można jednak podejrzewał, że Colin w jakiś sposób przemycił brata. Dennis był w takim razie najmłodszym członkiem Gwardii Dumbledore'a. [6]

Bracia Creevey'owie ćwiczyli ze sobą zaklęcie Expelliarmus na pierwszym spotkaniu GD. Byli oni dosyć niecelni, dlatego zostali głównymi sprawcami porozrzucanych wszędzie książek. [7]

Trzeci rok Edytuj

Dennis od trzeciego roku mógł legalnie podróżować do Hogsmeade i musiał wybrać kilka dodatkowych przedmiotów, w tej puli np. wróżbiarstwo. Rok ten obfitował, szczególnie na końcu w ważne wydarzenia. Severus Snape zabił Albusa Dumbledore'a, natomiast Dennis uczestniczył zapewne w pogrzebie dyrektora.

Dalsze losy Edytuj

Dennis nie powrócił ze swoim bratem, Colinem do Hogwartu w roku szkolnym 1997/1998, ponieważ szkoła została przejęta przez Śmierciożerców, którzy w żaden sposób nie tolerowali mugolaków. Została też wprowadzona Komisja Rejestracji Mugolaków, przez którą Dennis i Colin musieli się ukrywać. Z kryjówki w maju 1998 roku wyszedł Colin, wezwany do udziału w Bitwie o Hogwart. Starszy z Creevey'ów wziął udział w batalii i zginął w niej broniąc Hogwartu. Nie wiadomo natomiast nic o Dennisie, prawdopodobnie ze względu na młody wiek pozostał w ukryciu i bardzo przeżył śmierć brata.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki