FANDOM

Zakazuje się nauczycielom udzielania uczniom jakichkolwiek informacji, które nie są ściśle związane z przedmiotami, za których nauczanie pobierają wynagrodzenie.
— Treść dekretu.[źródło]
Dekret 26

Dekret Edukacyjny Numer Dwadzieścia Sześć (ang. Educational Decree Number Twenty-Six) — jeden z dekretów edukacyjnych stworzonych przez Dolores Umbridge, wydany 14 stycznia 1996 roku. Zgodnie z nim zakazano nauczycielom Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie udzielania informacji niezwiązanych z przedmiotami, których uczą.

Dekret został wydany, aby uniemożliwić nauczycielom komentowanie ostatniej masowej ucieczki z Azkabanu, która była dużą porażką Ministerstwa Magii. Ogłoszono go uczniom niedługo po ich przybyciu z przerwy świątecznej i spotkał się z dużą ilością żartów. Lee Jordan powiedział do Umbridge, że nie może ona wyprosić Freda i George'a z klasy dlatego, że grają w Eksplodującego Durnia, ponieważ nie jest to ściśle związane z jej przedmiotem. Jordan został jednak ukarany za to zdanie szlabanem, podczas którego pisał krwawym piórem.

Nauczyciele z powodu tego dekretu nie mogli jawnie pochwalić Harry'ego Pottera za jego wywiad w Żonglerze, jednak Pomona Sprout przyznała chłopakowi dwadzieścia punktów za podanie konewki, Filius Flitwick obdarował go pudełkiem cukrowych myszy, natomiast Sybilla Trelawney zamiast przepowiadać Harry'emu śmierć jak zwykle, histerycznym głosem przepowiedziała mu, że będzie Ministrem Magii i będzie miał dwanaścioro dzieci.

Sami nauczyciele szydzili z owego dekretu. Po tym jak bliźniaki Weasley z ogromnym hukiem opuścili mury Hogwartu, Umbridge kazała Flitwickowi usunąć fajerwerki. Profesor odpowiedział jednak, że nie jest on pewien, czy na pewno wchodzi to w zakres nauczanego przez niego przedmiotu.

Dekret został zniesiony po bitwie w Departamencie Tajemnic i wyrzuceniu Umbridge z Hogwartu.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki