FANDOM

Wielki Inkwizytor będzie miał odtąd prawo podejmowania decyzji w zakresie wymierzania kar, nakładania sankcji i pozbawiania przywilejów uczniów Hogwartu, a także dokonywania zmian w decyzjach innych członków ciała pedagogicznego w zakresie wymierzania kar, nakładania sankcji i pozbawiania przywilejów uczniów Hogwartu.
— Treść dekretu[źródło]

Dekret Edukacyjny Numer Dwadzieścia Pięć (ang. Educational Decree Number Twenty-Five) — jeden z dekretów edukacyjnych, które stworzył Korneliusz Knot.

Ministerstwo Magii dało Wielkiemu Inkwizytorowi Hogwartu najwyższą władzę w zakresie podejmowania decyzji o karach[1]. Wydany został 2 listopada 1995 roku[1].

Na podstawie tego dekretu Dolores Jane Umbridge podjęła decyzję o dożywotniej dyskwalifikacji Harry'ego, Freda i George'a z rozgrywek quidditcha z powodu ich bójki z Malfoyem po meczu ze Ślizgonami[1]. Draco sprowokował bliźniaków i Pottera obrażaniem Molly Weasley, ale tego Umbridge rzecz jasna nie brała pod uwagę[1]. Wielu Gryfonów było złych na niesprawiedliwe działania Dolores Umbridge[1].

Dekret został zniesiony pod koniec roku po bitwie w Departamencie Tajemnic i zwolnieniu Umbridge[1].

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki