FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy dekretu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Educational Decree Number 68 (24)

Dekret Edukacyjny Numer (68) 24.

Dekret Edukacyjny Numer Dwadzieścia Cztery (ang. Educational Decree Number Twenty-Four) — jeden z dekretów edukacyjnych wydanych przez Korneliusza Knota. Na podstawie dekretu i polecenia Wielkiego Inkwizytora, Dolores Umbridge rozwiązano wszelkie organizacje uczniowskie.

Historia Edytuj

Treść Edytuj

Niniejszym rozwiązuje się wszystkie uczniowskie organizacje, stowarzyszenia, drużyny, grupy i kluby. Za organizacje, stowarzyszenie, drużynę, grupę lub klub uważa się regularne spotkania trojga lub większej liczby osób. O pozwolenie na założenie nowej organizacji, stowarzyszenia, drużyny, grupy czy klubu można się starać u Wielkiego Inkwizytora (Profesor Umbridge). Żadna uczniowska organizacja, stowarzyszenie, drużyna, grupa lub klub nie mogą istnieć bez wiedzy i zezwolenia Wielkiego Inkwizytora. Każdy uczeń, który samowolnie utworzy organizację, stowarzyszenie, drużynę, grupę czy klub lub wstąpi do jakiejś organizacji, stowarzyszenia, drużyny, grupy czy klubu, nie posiadając zezwolenia Wielkiego Inkwizytora, zostanie wydalony ze szkoły.
— Treść dekretu.[źródło]

Cel dekretu Edytuj

Krótko po pierwszej lekcji z Dolores Umbridge stało się jasne, że uczniowie będą uczyć się tylko magii teoretycznej, ponieważ "nie grozi im żadne niebezpieczeństwo". Korneliusz Knot myślał, że Dumbledore będzie prowadził lekcje, na których wyszkoli grupę czarodziejów do walki z Lordem Voldemortem. Knot nie wierzył w powrót Voldemorta, ale obawiał się, że ta armia może zwyciężyć Ministerstwo. Jego przypuszczenia potwierdziły zeznania Willy'ego Widdershinsa, który widział jak w Gospodzie pod Świńskim Łbem oficjalnie powstała Gwardia Dumbledore'a, tajna grupa samokształceniowa prowadzona przez Harry'ego Pottera. Korneliusz Knot w odpowiedzi wyznaczył dekret, w którym wszystkie organizacje uczniowie powyżej trzej osób mają być zgłoszone, ponieważ są nielegalne, a ich członkowie wyrzuceni z Hogwartu.

Wprowadzenie i konsekwencje Edytuj

Dekret wprowadzono 7 października 1995 roku i przysporzył więcej problemów niż z początku uczniowie się spodziewali. Trzeba było zgłosić wszystkie organizacje nawet takie jak domowe drużyny quidditcha i kluby gargulkowe. Umbridge długo nie chciała pozwolił trenować drużynie qudditcha Gryffindoru, dlatego Angelina Johnson prosiła Harry'ego, żeby zachowywał się spokojnie.

Po tym jak Marietta Edgecombe wydała GD, Umbridge chciała wyrzucić wszystkich członków tej organizacji. Albus Dumbledore jednak wziął na siebie cały ciężar odpowiedzialności. Powiedział, że on nakazał Harry'emu stworzenie takiej organizacji, a pierwsze spotkanie w Hogsmeade odbyło się jeszcze przed zatwierdzeniem dekretu, a więc nie było nielegalne. Dyrektor wyjaśnił też, że spotkanie, po których GD wpadła było pierwszym (w rzeczywistości tak nie było).

Zniesienie i ponowne przywrócenie Edytuj

Dekret został zniesiony po bitwie w Departamencie Tajemnic i zwolnieniu Umbridge z posady w Hogwarcie.

Ustawa została jednak przywrócona w 1997 roku przez Severusa Snape'a, kiedy Hogwart opanowali Śmierciożercy. Był to sposób walki z odrodzoną Gwardią Dumbledore'a, ale wydaje się, że dekret nie pozwolił całkowicie opanować sytuacji, ponieważ GD liczyła wówczas dużo więcej członków niż w 1995 roku.

Występowanie Edytuj