FANDOM

Dedalus Diggle — członek Zakonu Feniksa walczący w pierwszej i drugiej wojnie czarodziejów.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie i I wojna czarodziejówEdytuj

Dedalus

Dedalus Diggle mieszkał w Kencie i według Minerwy McGonagall nigdy nie miał rozsądku. Stał się członkiem Zakonu Feniksa. W 1981, po upadku Voldemorta to prawdopodobnie on był odpowiedzialny za nienaturalne zjawisko wielu spadających gwiazd w Kencie.

Okres międzywojennyEdytuj

W 1991 roku jest jednym z czarodziejów, którzy ściskali dłoń Harry'emu w Dziurawym Kotle.

W 1995 roku Dedalus przybył również po Harry'ego Pottera na Privet Drive 4 jako członek Straży Przedniej i przetransportował go do siedziby Zakonu Feniksa. Później Dedalus zostaje wspomniany przez Alastora Moody'ego, kiedy wymienia on członków Zakonu Feniksa na starej fotografii.

II wojna czarodziejówEdytuj

W 1997 roku wraz z Hestią Jones ewakuował Petunię Dursley, Vernona Vernona i Dudleya z ich domu, aby ochronić ich przed śmierciożercami. Pozdrowił Dursleyów jako „krewnych Harry'ego Pottera”, co zdenerwowało Vernona. Teleportacja prosto z domu Dursleyów mogłaby być wyśledzona przez Ministerstwo, a więc Dedalus i Hestia przejechali razem z Dursleyami 10 mil i teleportowali się do kryjówki. W czasie przenosin Diggle miał ze sobą wielki zegarek kieszonkowy, który krzyczał mu, żeby się pospieszył.

Po upadku Ministerstwa Magii, śmierciożercy próbując osłabić Zakon spalili Dedalusowi Diggle dom. Nie wiadomo, czy Diggle walczył w Bitwie o Hogwart, ani też czy ją przeżył.

Wygląd i charakterEdytuj

Zakonfull

Zakon Feniksa

Nigdy nie odznaczał się rozsądkiem
Minerwa McGonagall

Diggle jest opisany jako malutki, pobudliwy człowiek, który często nosił fioletowy cylinder. Dedalus był człowiekiem szczęśliwym. Był bardzo podekscytowany, gdy dowiedział się, że Harry zabił Voldemorta. Zdradził wujowi Harry'ego, że nie umie prowadzić. Dedalus Diggle zawsze podziwiał Harry'ego Pottera. Znał wszystkich członków Zakonu Feniksa, a z Harrym i Albusem Dumbledore miał dobre stosunki.

WystępowanieEdytuj

Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Więcej z Fandomu

Losowa wiki