FANDOM

(...) Dafne Greengrass.
— Narrator o osobach wyczytanych na egzamin.[źródło]

Dafne Greengrass (ur. 1979/1980 r.) — czarownica czystej krwi, starsza siostra Astorii Malfoy.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dafne urodziła się w 1979 lub 1980 roku w rodzinie czarodziejów czystej krwi. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. Siostry Greengrass dorastały, wierząc w supremację czystej krwi. Ich rodzina była jedną z najstarszych, "najprawdziwszych" rodzin czystej krwi w Wielkiej Brytanii i była zaliczana do Nienaruszalnej Dwudziestki Ósemki. Jeden z odległych przodków rodziny Greengrass został przeklęty, a klątwa powróciła wiele pokoleń później i dotknęła Astorię. Nie wiadomo, czy Dafhne cierpiała z powodu tej samej choroby, co jej młodsza siostra.

Dziewczynka w jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła prawdopodobnie na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1991 roku Dafne razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej oraz Ceremonii przydziału, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić ją do Slytherinu. W latach szkolnych trzymała się z Pansy Parkinson[1]. Dzieliła dormitorium z Pansy Parkinson, Millicentą Bulstrode, Tracey Davis oraz nieznaną z imienia dziewczyną w okularach.

1996-1997 rok Edytuj

W 1996 roku zdawała SUMy zaraz po Hermionie Granger. W następnym roku szkolnym, nie należała do grona wybranych uczniów, którzy awansowali na poziom OWUTEM'ów w Eliksirach, więc najwyraźniej nie osiągnęła wymaganej oceny, lub uznała, że kontynuacja tego przedmiotu nie jest warta zachodu.

Bitwa o Hogwart Edytuj

Daphne greengrass

Nie wiadomo, czy Dafne była obecna podczas Bitwy o Hogwart 2 maja 1998 roku, czy też, tak jak inni Ślizgoni, została zaprowadzona przez Argusa Filcha z Wielkiej Sali do lochów.

Późniejsze życie Edytuj

Nie są znane dalsze losy Dafne. Jej młodsza siostra, Astoria, wyszła za mąż za Dracona Malfoya i miała syna, Scorpiusa, który był siostrzeńcem starszej z sióstr Greengrass.

Etymologia Edytuj

  • Dafne, a dokładnie Dafnis, to postać z mitologii greckiej. Była piękną nimfą, w której zakochał się Apollo. Nie mogąc uwolnić się od wielbiciela, poprosiła ojca, by zmienił ją w drzewo wawrzynu (od tego momentu wawrzyn stał się ulubioną rośliną Apollina).
  • Nazwisko Greengrass pochodzi od staroangielskiego „Grenegres”, co w obu przypadkach oznacza „green” – zieloną i „grass” – trawę.

Ciekawostki Edytuj

  • Dzięki Harry Potter i ja dowiadujemy się, że pierwotnie imieniem Dafne miało być Queenie.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Astoria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeF. LestrangeR. LestrangeCorvus Lestrange IHeloise LestrangeCorvus Lestrange IIMinette LestrangeM. LestrangeJosette LestrangeCorvus Lestrange IIIEglantine LestrangeCorvus Lestrange IVLaurena LestrangeClarisse LestrangeLeta LestrangeCredence BareboneRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini