Wikia

Harry Potter Wiki

Czarodziej

6422strony na
tej wiki
Komentarze20
Czarodzieje.png

Czarodziej — osoba, która rodzi się z magicznymi zdolnościami. Nie trzeba pochodzić z rodziny czarodziejskiej, by mieć owe zdolności. Odnosi się to też w drugą stronę – czasami osoba, której przodkowie są czarodziejami sama nie przejawia magicznych zdolności.

Czarodziej już od najmłodszych lat objawia swój magiczny potencjał. Łatwo te zdolności zauważyć. Gdy jest już na tyle gotowy, by poszerzać swoje umiejętności, rozpoczyna naukę w Szkole Magii (np. Szkole Magii i Czarodziejstwa w HogwarcieAkademii Magii BeauxbatonsInstytucie Magii Durmstrang). Rozpoczyna naukę w wieku 11 lat (chodzi do ukończenia pełnoletności, w świecie magii - 17 lat).

Gdy kończy 11 lat, może czarować tylko w szkole – poza nią do czasu ukończenia pełnoletności nie może używać zaklęć.(Chyba, że dojdzie do zagrożenia życia). Do tego czasu na każdym czarodzieju ciąży tak zwany namiar. Pozwala on kontrolować niepełnoletnią osobę.

Także w wieku 11 lat wybiera różdżkę (a właściwie to różdżka wybiera czarodzieja) – magiczny atrybut, przez który będzie wyzwalać moc magiczną tak, by móc ją kontrolować. Dzięki różdżce można używać zaklęć (bez niej także, lecz potrafią to tylko najpotężniejsi czarodzieje, między innymi Albus Dumbledore).

Statusy krwi czarodziejów Edytuj

  • Czarodziej, który urodził się od matki czarownicy i ojca czarodzieja (oboje czystej krwi) – jest nazywany czarodziejem czystej krwi
  • Urodzony od matki mugolki/ mugolaczki/charłaczki lub półkrwi i ojca czystej krwi bądź odwrotnie jest nazywany czarodziejem półkrwi. Jest tak też, gdy jeden rodzic jest mugolem/mugolakiem/charłakiem, a drugi jest przynajmniej półkrwi.
  • Czarodzieje, których oboje rodzice są mugolami, nazywani są mugolakami, jednak istnieje obraźliwe określenie „szlama”, które nadane zostało przez wyznawców czystej krwi (tak Draco Malfoy nazywał Hermionę Granger).
  • Jeśli zdarzy się, że w czarodziejskiej rodzinie urodzi się człowiek niemagiczny lub z bardzo ograniczonymi zdolnościami, nazywany jest charłakiem (przykładem charłaka jest Argus Filch – woźny w Hogwarcie).
Status czarodziejski nie wpływa na zdolności i umiejętności magiczne. Wyjątkiem jest charłak, który ma bardzo ograniczone możliwości w czarowaniu.

Występowanie Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Czarodziej

  • Rzucam czar....

    93 wiadomości
    • A ja rozwalam stronę pobierak.jeja.pl bo mnie wkurza, rzucam na siebie przeciwzaklęcie Obliviate i wszystkich Cruciatusuje.
    • I przeciwzaklęcie śpiewania Jesteś zaje...ista na siebie.
  • Czarodzieje czystej i półkrwi

    5 wiadomości
    • a co za różnica matka czy ojciec mugol?
    • Półkrwi. Nie czyta, bo matka nie czarodziej. Mugolak to osoba, której obydwoje rodziców są mugolami, a w tym wypadku jest nim tylko ojci...

Więcej od Wikii

Losowa wiki