Wikia

Harry Potter Wiki

Czarna Różdżka

Przekierowano z Czarna różdżka

5490stron na
tej wiki
Komentarze12
Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy najpotężniejszej czarodziejskiej różdżki. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Czarna Różdżka
Rozdzka
Wytwórca Antioch Peverell/Śmierć
Wyprodukowany XIII wiek
Właściciel(e)
Drewno Czarny bez
Rdzeń włos z ogona Testrala
Długość 15 cali

Czarna Różdżka (ang. Elder Wand) — najpotężniejsza czarodziejska różdżka, jedno z Insygniów Śmierci, jej pierwszym właścicielem był Antioch Peverell. W czasach młodości szukali jej Grindelwald i Dumbledore, a temu pierwszemu się to udało. Z pomocą Czarnej Różdżki terroryzował on wielu Bułgarów, (wspomniał o tym Wiktor Krum na weselu Billa i Fleur). Albus Dumbledore po pokonaniu Grindelwalda stał się panem Czarnej Różdżki.

Czarna Różdżka
ElderWand

W siódmym tomie Lord Voldemort podejrzewa Severusa Snape'a o to, że to on jest jej posiadaczem, ponieważ zabił Dumbledore'a. Na jego rozkaz Severus zostaje zabity przez Nagini, ale plan Voldemorta nie udaje się, ponieważ to Draco Malfoy jest właścicielem Czarnej Różdżki, gdyż rozbroił Albusa na Wieży Astronomicznej. W świecie czarodziejów, rozbrojenie przeciwnika jest równe z wygraniem pojedynku ze względu na to, że przeciwnik traci swe zdolności do obrony, to czy przeżyje czy nie, nie ma dla Czarnej Różdżki żadnego znaczenia. Po wydarzeniach z 6 tomu, wciąż należała do Draco Malfoya, do czasu aż Harry go rozbroił, wygrywając pojedynek i stając się prawowitym włścicielem różdżki. Lord Voldemort po zabiciu Severusa był przekonany że to on jest jej panem. Niewiele brakowało by Voldemort w zakazanym lesie stał się Panem Czarnej Różdżki, w momencie w którym wystrzelił w Harry'ego klątwę Avada Kedavra, z nieznanych sobie powodów zabił tylko część swojej duszy w Harrym Potterze, a ciało i duszę zostawił bez zadrapania. Okazało się, że Voldemort używając krwi Pottera do swoich ponownych narodzin na dobre przypieczętował urok rzucony przez Lily Potter i na zawsze stracił zdolność do zabicia Harry'ego Pottera, co w połączeniu z tym, że Harry był właścicielem Czarnej Różdżki doprowadziło do pojedynku, w którym Voldemort zginął.

EtymologiaEdytuj

W oryginalnej wersji Czarna Różdżka to z angielskiego Elder Wand . Nie jest to jednak dosłowne tłumaczenie. Słowo elder oznacza jednocześnie starszy w znaczeniu wieku i godności, oraz dziki bez. W polskim tłumaczeniu różdżka stała się czarną za sprawą tego, z czym słowo czarny czytelnikom polskim się kojarzy. Określenie to najbardziej pasuje do różdżki, która wywołała tak wiele negatywnych emocji i zła.

Prawowici właściciele Czarnej RóżdżkiEdytuj

Albus Dumbi

Różdżka Albusa Dumbledore'a

Posiadacze Czarnej RóżdżkiEdytuj

Różnice między książką a filmemEdytuj

Koniec dziejów Czarnej Różdżki w książce i filmie różni się. W książce Harry używa Czarnej Różdżki do naprawy swojej, a potem zostaje ona włożona z powrotem do grobowca Dumbledore'a. W filmie natomiast Harry przełamuje Czarną Różdżkę na dwie części i wyrzuca je.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki