Wikia

Harry Potter Wiki

Czarna Różdżka

Komentarze3
4059stron na
tej wiki

Przekierowano z Czarna różdżka

Czarna Różdżka
Rozdzka
Wytwórca Antioch Peverell/Śmierć
Wyprodukowany XIII wiek
Właściciel(e)
Drewno Czarny bez
Rdzeń włos z ogona Testrala
Długość 15 cali

Czarna Różdżka (ang. Elder Wand) — najpotężniejsza czarodziejska różdżka, jedno z Insygniów Śmierci, jej pierwszym właścicielem był Antioch Peverell. W czasach młodości szukali jej Grindelwald i Dumbledore, a temu pierwszemu się to udało. Z pomocą Czarnej Różdżki terroryzował on wielu Bułgarów, (wspomniał o tym Wiktor Krum na weselu Billa i Fleur). Albus Dumbledore po pokonaniu Grindelwalda stał się Panem Czarnej Różdżki.

Czarna Różdżka
W siódmym tomie Lord Voldemort podejrzewa Severusa Snape'a o to, że to on jest jej posiadaczem, ponieważ Severus zabił Dumbledore'a. Na jego rozkaz Severus zostaje ugryziony przez Nagini, ale plan Voldemorta nie udaje się, ponieważ to Draco Malfoy jest właścicielem Czarnej Różdżki, ponieważ rozbroił Dumbledore'a na Wieży Astronomicznej. W świecie czarodziejów, rozbrojenie przeciwnika jest równe z wygraniem pojedynku ze względu na to że przeciwnik traci swe zdolności do obrony, to czy przeżyje czy nie, nie ma dla Czarnej Różdżki żadnego znaczenia. Po wydarzeniach z 6 tomu, wciąż należała do Draco Malfoya, do czasu aż Harry go rozbroił, wygrywając pojedynek i stając się prawowitym panem Czarnej Różdżki. Lord Voldemort po zabiciu Severusa był przekonany że to on jest jej panem. Niewiele brakowało by Voldemort w zakazanym lesie stał się Panem Czarnej Różdżki, w momencie w którym wystrzelił w Harry'ego klątwę Avada Kedavra, z nieznanych sobie powodów zabił tylko część swojej duszy w Harrym Potterze, a ciało i duszę Harry'ego zostawił bez zadrapania. Okazało się, że Voldemort używając krwi Pottera do swoich ponownych narodzin na dobre przypieczętował urok rzucony przez Lilly Potter i na zawsze stracił zdolność do zabicia Harrego Pottera, co w połączeniu z tym, że Harry był właścicielem Czarnej Różdzki doprowadziło do pojedynku, w którym Voldemort zginął.

EtymologiaEdytuj

W oryginalnej wersji Czarna Różdżka to z angielskiego Elder Wand . Nie jest to jednak dosłowne tłumaczenie. Słowo elder oznacza jednocześnie starszy w znaczeniu wieku i godności, oraz dziki bez. W polskim tłumaczeniu różdżka stała się czarną za sprawą tego, z czym słowo czarny czytelnikom polskim się kojarzy. Określenie to najbardziej pasuje do różdżki, która wywołała tak wiele negatywnych emocji i zła.

Prawowici właściciele Czarnej RóżdżkiEdytuj

Albus Dumbi

Różdżka Albusa Dumbledora

Posiadacze Czarnej RóżdżkiEdytuj

Różnice między książką a filmemEdytuj

Koniec dziejów Czarnej Różdżki w książce i filmie różni się. W książce Harry używa Czarnej Różdżki do naprawy swojej, a potem zostaje ona włożona z powrotem do grobowca Dumbledore'a. W filmie natomiast Harry przełamuje Czarną Różdżkę na dwie części i wyrzuca je.

Więcej od Wikii

Losowa wiki