Wikia

Harry Potter Wiki

Czara Ognia

5158stron na
tej wiki
Komentarze3
Czara Ognia
Czara
Zastosowanie
Funkcje Wyłanianie uczestników turnieju trójmagicznego.

Czara Ogniamagiczny przedmiot, za pomocą którego wybierano uczestników Turnieju Trójmagicznego. Podczas turnieju odbywającego się w roku szkolnym 1994/1995, została poddana działaniu zaklęcia Confundus, przez co po raz pierwszy w historii dokonała wyboru aż czterech reprezentantów, choć w zasadach jest napisane, że każda szkoła ma wybrać tylko jednego (w roku 1994, brały udział trzy szkoły).

Wybór uczestnikówEdytuj

Wszyscy chętni do udziału w turnieju musieli napisać na kartce swoje imię i nazwisko oraz nazwę szkoły, z której pochodzili i wrzucić ją do Czary, wypełnionej niebiesko−białymi płomieniami. Gdy ktoś zgłosił swoją kandydaturę, tryskały iskry, a płomienie zabarwiały się na czerwono. Podobnie było, gdy Czara dokonywała wyboru trójki reprezentantów − ogień stawał się czerwony, a z naczynia wypadała kartka z nazwiskiem wybranego. Po dokonaniu wyboru Czara gasła, a płomienie nie pojawiały się w niej aż do następnego turnieju. Śmierciożerca Barty Crouch Jr, pod postacią Alastora Moody'ego na rozkaz Voldemorta zaczarował Czarę by ta wyrzuciła 4 kartkę z nazwiskiem Harry'ego Pottera, aby móc go zabić podczas trzeciego zadania.

UczestnicyEdytuj

Uczestnicy z 1994 rokuEdytuj

Jeśli osoba została wybrana, nie ma odwrotu.Od tej chwili rozpoczął się turniej Trójmagiczny.
—Albus Dumbledore

W tym roku po raz pierwszy zostało wybrano 4 uczestników. Była to wina Berty'ego Crouch'a Jr, który za rozkazem Voldemort zaczarował Czarę Ognia tak by wyrzuciła 4 uczestnika, którym był Harry Potter. Początkowo wszyscy uważali, że Harry oszukiwał.

UczestnicyEdytuj

Osoby, którym się nie udałoEdytuj

Oraz kilka uczniów Durmstrang'u, których imion nie ujawniono

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki