Fandom

Harry Potter Wiki

Człowiek

7070stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Lee Jordan: „A co byś, Królu, powiedział tym słuchaczom, którzy mówią, że w tych niebezpiecznych czasach trzeba się trzymać zasady „przede wszystkim czarodzieje”?
Kingsley Shacklebolt: „Powiedziałbym, że zasadę „przede wszystkim czarodzieje” dzieli tylko jeden krok od hasła „przede wszystkim czysta krew”, a stąd już blisko do śmierciożerców. Wszyscy jesteśmy ludźmi, prawda? Każde ludzkie życie ma taką samą wartość. Każde należy chronić.
— Kingsley Shacklebolt o równości człowieczeństwa.[źródło]

Człowiek (ang. Human) — termin odnoszący się do gatunków zwierząt, którego nazwa łacińska nosi nazwę Homo sapiens. Ludzie są wszystkożernymi ssakami, pod których podlegają: mugole, czarodzieje i czarownice oraz charłaki. W czarodziejskim świecie, niektórzy ludzie mieli dzieci ze stworzeniami, które nie były ludźmi. Były to: gobliny, olbrzymy, wilie czy wilkołaki. Dzięki takiemu połączeniu powstawały pół-rasy. Przez niektórych ludzi nazywane mieszańcami i traktowani z pogardą.

OpisEdytuj

Ludzie mają różne kształty i rozmiary, są jednym z najbardziej licznych gatunków na świecie pod względem i najbardziej urozmaiconym pod względem budowy ciała. Są oni również uważani za jeden z najbardziej inteligentnych istot na Ziemi.

Opis fizycznyEdytuj

Ludzie mogą różnić się również od siebie pod względem wyglądu:

  • Wzrostem,
  • Wagą,
  • Kolorem skóry,
  • Długością włosów,
  • Rodzajem włosów (np. kręcone),
  • Rozmiarem części ciała (np. oczu, nosa, ramion, nóg, stóp, rąk, dłoni).

KategorieEdytuj

W czarodziejskim świecie, ludzie zazwyczaj umieszczeni są w jednej kategorii:

Władze specjalneEdytuj

Zezwolenie na posiadanie różdżkiEdytuj

Ministry of Magic Latin Logo.jpg

Symbol Brytyjskiego Ministerstwa Magii, organu prowadzonego przez ludzi.

Ludzie, w przeciwieństwie do innych magicznych gatunków, mają uprawnienia na posiadanie różdżki.

Spór z innymi gatunkamiEdytuj

Gatunki inne niż ludzkie nie dostały pozwolenia od Ministerstwa Magii na posiadanie z różdżki. Doprowadziło to do wielkiego konfliktu między skrzatem Bartemiusza Croucha Sr., Mrużką i goblinami, domagającymi się praw na korzystanie z różdżki a ludźmi. Nie wiadomo do końca, dlaczego tylko ludzie zastrzegają sobie prawo do korzystania z różdżki. Ludzie są jedynymi znanymi istotami, które zajmują się produkcją różdżek. Jest to podobne do tego, że gobliny jako jedyne potrafią, tworzyć prawdziwe niezniszczalne przedmioty (np. Miecz Gryffindora). Nie wiadomo dokładnie, czy użycie różdżki przez nieludzi niesie za sobą jakieś niebezpieczeństwo. Wiadomo tylko, że pół-rasy mają uprawnienia na korzystanie z różdżki. Wiadomo również, że mugole nie są w stanie użyć różdżki, a świadome przekazanie różdżki mugolowi, prawdopodobnie narusza Międzynarodowy Kodeks Tajności.

Ministerstwo MagiiEdytuj

Zobacz więcej: Brytyjskie Ministerstwo Magii

Jako że ludzie są najmądrzejszymi stworzeniami na świecie, uważają oni, że to właśnie oni powinni tworzyć wszystkie przepisy związane z magią. Są one tworzone i wykonywane przez Ministerstwo Magii w różnych krajach na całym magicznym świecie.

OdmianyEdytuj

Hagrid olympe.jpg

Półolbrzymy - Rubeus Hagrid i Olimpia Maxime.

W świecie czarodziejów, istnieje wiele odmian ludzi (często określanych jako pół-rasa). Są one uprawnione do korzystania z różdżki i praktykowania magii, mimo tylko po części bycia człowiekiem. Odmiany ludzi w niepełnym wymiarze obejmują:

CiekawostkiEdytuj

  • W swojej teorii, czy Voldemort umarł, czy nie po jego ataku na Harry'ego Pottera, Rubeus Hagrid stwierdził, że nie sądzi, że pozostało w nim na tyle człowieczeństwa żeby umarł.
  • Tworzenie horkruksów powoduje zmniejszenie w kimś człowieczeństwa, pozostawiając tylko jego część (podobiznę i duszę, tak jak u Voldemorta).

Występowanie Edytuj

Zobacz teżEdytuj

Przypisy

  1. Czarownica Rolanda Hooch miała oczy koloru żółtego, które przypominały oczy sokoła.
  2. Voldemort miał oczy tego koloru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki