Fandom

Harry Potter Wiki

Cygnus Black III

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Cygnus Black III (ur. 1938 – zm. 1992) — czarodziej czystej krwi; członek szlachetnego i starożytnego rodu Blacków.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Cygnus Black urodził się w 1938 roku jako trzecie dziecko Irmy i Polluxa Blacków. Miał dwójkę starszego rodzeństwa – siostrę Walburgę oraz brata Alfarda (wydziedziczonego za przekazanie spadku również wydziedziczonemu, starszemu synowi Walburgi).

HogwartEdytuj

W latach 19491956 Cygnus prawdopodobnie uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Horacy Slughorn powiedział, że wszyscy Blackowie należeli do Slytherinu (oprócz Syriusza), więc jeżeli się nie mylił – Cygnus również należał do tego domu.

Późniejsze życieEdytuj

Cygnus ożenił się z członkinią rodu czarodziejów czystej krwi Rosierów, Druellą. W wieku dwudziestu dwóch lat urodziła się ich pierwsza córka Bellatriks, która według dawnej tradycji została nazwana na cześć gwiazdy. Dwa i cztery lata później na świat przyszły kolejne córki Cygnusa i Druelli – Andromeda oraz Narcyza, nazwane imionami mitologicznymi. Cygnus prawdopodobnie był zawiedziony, ponieważ pragnął spłodzić syna, który po jego śmierci odziedziczyłby należący do niego majątek i zapobiegł wygaśnięciu rodu Blacków.

Swoją najstarszą córkę wydał za mąż za Rudolfa Lestrange'a, który prawdopodobnie zapoznał Bellatriks ze Śmierciożercami. Cygnus w końcu miał powód do dumy – jedna z jego córek oddawała się służbieLordowi Voldemortowi, którego idee popierali Blackowie. Problemy zaczęły się w momencie, w którym druga z kolei córka, Andromeda, oświadczyła, że zakochała się w mugolaku. Prawdopodobnie na początku lat siedemdziesiątych Cygnus ją wydziedziczył. Niezrażona Andromeda wyszła za mąż za swojego ukochanego i w 1973 roku urodziła mu córkę, Nimfadorę – ignorując przy tym tradycję Blacków, co do nadawania pierworodnym dzieciom imion powiązanych z astronomią, której Cygnus nigdy nie uznał za prawowitą wnuczkę. Dwa lata później starszy syn siostry Cygnusa również został wydziedziczony za bratanie się ze zdrajcami krwi i mugolakami. W tym samym czasie najmłodsza córka, wówczas dwudziestoletnia Narcyza była już prawdopodobnie żoną[1] czarodzieja czystej krwi, Lucjusza Malfoya, którego poznała jeszcze w czasie nauki w Hogwarcie. Cztery lata po tym wydarzeniu Cygnus Black zmarł z niewiadomej przyczyny w dość młodym jak na czarodzieja wieku (pięćdziesiąt lat); nigdy nie poznał swojego jedynego prawowitego wnuka – Dracona Malfoya.

Wygląd i charakterEdytuj

Cygnus miał prawdopodobnie ciemne, kręcone włosy i ciężkie powieki, które odziedziczyła po nim jego najstarsza córka Bellatriks oraz częściowo Andromeda.

Jako członek Slytherinu Cygnus prawdopodobnie był ambitny, sprytny, przebiegły i zaradny.

EtymologiaEdytuj

Cygnus – z języka łacińskiego oznacza łabędzia; imię pochodzi od nazwy jednego z najwyrazistszych gwiazdozbiorów nieba północnego.

CiekawostkiEdytuj

  • Cygnus Black III zmarł w tym samym roku co jego siostrzeniec Regulus Black.
  • Nie wiadomo, w którym roku zmarła żona Cygnusa, Druella Rosier.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. „Syriusz Black w rozmowie z Harrym Potterem wspominał, że po raz ostatni widział swoje kuzynki w wieku 15 lat. Całkiem możliwe, że było to właśnie podczas ślubu najmłodszej z sióstr Black”
Członkowie Arcturus Black IIIAlexia BlackArcturus Black IArcturus Black IICassiopeia BlackCygnus Black ICygnus Black IICygnus Black IIIDruella RosierElladora BlackFineas Nigellus BlackHesper BlackIrma BlackLicorus BlackLycoris BlackLysandra BlackMagenta BlackMelania BlackOrion BlackPhoebe BlackPollux BlackRegulus Black IRegulus BlackSyriusz Black ISyriusz Black IIUrsula BlackVioletta BlackWalburga BlackJames BlishwickMisapinoa BlishwickBelvina BurkeHerbert BurkeCaspar CrouchCharis CrouchBellatriks LestrangeCallidora LongbottomCórka Harfanga LongbottomaHarfang Longbottom Syn Harfanga LongbottomaNarcyza MalfoyElla MaxAraminta Meliflua BlackDorea PotterLukrecja Prewett

Więcej z Fandomu

Losowa wiki