FANDOM

Wiki Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Cygnus Black I (ur. 1829 r.) — czarodziej czystej krwi, będący jednym z dawnych członków Rodu Blacków i prawdopodobnie bratem Arcturusa oraz pani Blishwick, a także ojcem Fineasa Nigellusa i jego rodzeństwa (Syriusza, Elladory i Ioli). Jego relacje z pozostałymi członkami rodziny Black są nieznane. Poślubił Ellę Max[2].

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Cygnus Black I urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi – Black, w 1829 roku. Miał dwoje rodzeństwa − siostrę oraz brata[1]. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie w Wielkiej Brytanii, przy Grimmauld Place 12. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Cygnusa do Slytherinu.

Późniejsze życie Edytuj

Jakiś czas po ukończeniu szkoły ożenił się z czarownicą czystej krwi, Ellą Max[2]. Mieli razem czwórkę dzieci: Fineasa Nigellusa, Syriusza, Elladorę oraz wydziedziczoną za ślub z mugolem Iolę. Nieznane są dalsze losy Cygnusa Blacka.

Za kulisami Edytuj

  • Ta postać pojawiła się tylko na drzewie genealogicznym przedstawionym w filmie Harry Potter i Zakon Feniksa. Nie był ujęty w wersji drzewa, którą J. K. Rowling podarowała na charytatywnej aukcji w 2006 roku[3]. Jednakże, zgodnie ze słowami reżysera Davida Yatesa, Rowling dostarczyła twórcom filmu kopię drzewa rodziny Black ośmiu generacji[4]. Twórcy filmu prawdopodobnie otrzymali bardziej skomplikowaną wersję drzewa niż ta, którą wystawiono na aukcji, ponieważ ta pokazuje tylko sześć generacji.
  • Cygnus był prawdopodobnie synem czarodzieja w zielonym kapeluszu.
  • Patrząc na jego położenie na drzewie przedstawionym w filmie, mógł być starszym bratem Arcturusa I i ojcem Syriusza I, Fineasa Nigellusa, Elladory (która mogła być nazwa po jej matce Elli) oraz Islii.
  • Opierając się na słowach Horacego Slughorna, że od pokoleń wszyscy z rodziny Black (poza Syriuszem) trafiali do Slytherinu, Cygnus także mógł do niego należeć. Jednakże, uczęszczał do Hogwartu w latach 1840-1847, kiedy Slughorn jeszcze nie objął posady nauczyciela eliksirów.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Drzewo genealogiczne rodu Blacków
  2. 2,0 2,1 Harry Potter i Zakon Feniksa (film) DVD (Płyta 2 - otwarcie menu)
  3. "Drzewo Genealogiczne Rodziny Black" na The Harry Potter Lexicon
  4. "'Empire' Magazine Feature na OotP" z The Leaky Cauldron
Członkowie Arcturus Black IIIAlexia BlackArcturus Black IArcturus Black IICassiopeia BlackCygnus Black ICygnus Black IICygnus Black IIIDruella RosierElladora BlackFineas Nigellus BlackHesper BlackIrma BlackLicorus BlackLycoris BlackLysandra BlackMagenta BlackMelania BlackOrion BlackPhoebe BlackPollux BlackRegulus Black IRegulus BlackSyriusz Black ISyriusz Black IIUrsula BlackVioletta BlackWalburga BlackJames BlishwickMisapinoa BlishwickBelvina BurkeHerbert BurkeCaspar CrouchCharis CrouchBellatriks LestrangeCallidora LongbottomCórka Harfanga LongbottomaHarfang Longbottom Syn Harfanga LongbottomaNarcyza MalfoyElla MaxAraminta Meliflua BlackDorea PotterLukrecja Prewett