FANDOM

Corvinus Gaunt (ur. przed 1700 r.) — czarodziej czystej krwi, członek rodziny Gauntów. Jeden z bezpośrednich potomków Salazara Slytherina i Kadmusa Peverella. Gaunt wiedział o Komnacie Tajemnic, wiedział też, gdzie jest do niej wejście i kto w niej mieszka. Był wężousty.

W 1700 roku padła propozycja zainstalowania systemu kanalizacji w Hogwarcie. To oczywiście zagrażało możliwością odkrycia wejścia do Komnaty Tajemnic, które w tamtym czasie było chronione jedynie przez ukrytą klapę, pod którą znajdował się system tuneli. Corvinus był w tym czasie uczniem w Hogwarcie. Jako potomek Salazara Slytherina, wiedział, gdzie było wejście do komnaty i jak ją otworzyć. Corvinus był odpowiedzialny za ochronę tajemniczego wejścia i sprawił, że po modernizacji zamku znalazło się ono za umywalką w damskiej toalecie.

Etymologia Edytuj

Corvinus jest zdrobnieniem Corvus, która wywodzi się z łacińskiego corvus, Kruk. Corvinus był królem węgierskim w XV wieku. Ponadto Marcus Valerius Messala Corvinus był synem rzymskiego konsula, politykiem i pisarzem, patronem literatury i sztuki. Słowo gaunt jest definiowane jako zmęczony, wycieńczony i ponury, opuszczony.

Występowanie Edytuj

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco MalfoyLord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames PotterAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II