Wikia

Harry Potter Wiki

Cormac McLaggen

Komentarze0
4250stron na
tej wiki
Cormac McLaggen
Cormac.mclaggen
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1979
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu ciemne
Kolor włosów blond
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Dom Gryffindor
Przynależność
Aktor Freddie Stroma
Przy tym McLaggenie to chyba nawet Graup jest dżentelmenem...
—Hemiona Granger

Cormac McLaggen (ur. 1979 r.) — czarodziej czystej krwi; członek Klubu Ślimaka.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Cormac urodził się w 1979 roku w rodzinie czarodziejów czystej krwi. W 1990 roku zaczął uczęszczać do Hogwartu, gdzie Tiara Przydziału ulokowała go w Gryffindorze. W ekranizacjach filmowych w jego rolę wciela się Freddie Stroma.

Szósty rokEdytuj

McLaggen w wieku szesnastu lat dla zakładu zjadł funt bahanich jaj i przez pewien czas musiał przebywać w skrzydle szpitalnym. Nie mógł przez to wziąć udziału w sprawdzianach do drużyny Quidditcha, nad czym bardzo ubolewał.

Siódmy rokEdytuj

.
Cormac-Mclaggen-gryffindor-28517114-372-480

po bitwie o Hogwart

Po raz pierwszy w serii siedemnastoletni Cormac pojawił się w pociągu Hogwart Ekspres, gdy Horacy Slughorn przyjął go do Klubu Ślimaka ze względu na znajomość z wujem McLaggena pracującym w Ministerstwie Magii.

Gdy Harry Potter został kapitanem drużyny quidditcha, Cormac postanowił wziąć udział w naborze, chcąc zagrać jako obrońca. Pojawił się tylko na ostatnim sprawdzianie i rywalizował z Ronem Weasleyem o miejsce w składzie, na co, biorąc pod uwagę jego umiejętności, miał duże szanse. Wówczas Hermiona Granger - nie chcąc, by McLaggen dostał się do drużyny - użyła zaklęcia Confundus, sprawiając, że ten nie obronił jednej bramki. Cormac był wściekły i oskarżył Ginny Weasley o łatwe do obrony strzały, które przeznaczyła bratu. Ostatecznie został rezerwowym.

W ciągu roku szkolnego Cormac był wielokrotnie zapraszany na spotkania Klubu Ślimaka, na których Slughorn, ze względu na znajomości krewnych chłopaka, chciał mu się przypodobać.

Przyjęcie u Slughorna

Cormac na przyjęciu w Klubie Ślimaka

Cormac miał okazję się wykazać podczas meczu z Hufflepuffem, w którym Ron nie mógł wziąć udziału, ponieważ został otruty. Jednak zamiast skupić się na obronie, McLaggen chciał rozstawiać zawodników po kątach, a na koniec, tylko z sobie znanemu powodu, pozbawił Harry'ego do przytomności kijem pałkarza. Gryffindor przegrał mecz 60 do 320 punktów. McLaggen został (ku uciesze Rona) wyrzucony z drużyny a Harry, Ron i reszta zespołu jeszcze bardziej zniechęcili się do Cormaca.

McLaggen pojawił się także na Świątecznym spotkaniu Klubu Ślimaka jako partner Hermiony Granger, która chciała wzbudzić w ten sposób zazdrość w Ronie Weasleyu. Jednak Cormac okazał się zapatrzonym w siebie prostakiem, a Hermiona unikała go przez cały wieczór.

W filmowej adaptacji siódmej części Harry'ego Pottera Cormac ciągle uczęszcza do Hogwartu, więc najprawdopodobniej (tak jak Cho Chang i Katie Bell) nie zaliczył owutemów. Zaciągnął się do Gwardii Dumbledora i wziął udział w Drugiej Bitwie o Hogwart, którą przeżył.

WyglądEdytuj

"[...] zapytał Harry, mierząc wzrokiem jego bary; był pewien, że dryblas zablokowałby wszystkie trzy pętle, nie ruszając się z miejsca"
—Harry Potter o posturze McLaggena

McLaggen jest opisywany jako wysoki i niezwykle rozrośnięty. Miał kędzierzawe włosy i ciemne oczy. Kiedy był bardzo zdenerwowany robil się czerwony na twarzy i pulsowała mu żyła na czole.

CharakterEdytuj

Ron cormac

Cormac i Ron przed meczem Quidditcha

Cormac należał do nielicznej grupy raczej niesympatycznych Gryfonów. Był arogancki, dumny, niekiedy agresywny. Uwielbiał chwalić się swoimi osiągnięciami w Quidditchu. Można przypuszczać, że charakteryzowało go także męstwo (został przydzielony do Gryffindoru); nie obawiał się podjęcia ryzyka. W filmie, gdy ponownie pojawia się w Hogwarcie w 1997 roku, przebywał z innym uczniami zmuszonymi ukrywać się przed Carrowami w Pokoju Życzeń, więc pewne jest, że on też nie popierał nowego reżimu.

EtymologiaEdytuj

Imię Cormac jest noszone przez wielu bohaterów w legendach irlandzkich. Należy do nich Cormac mac Airt, zwierzchni król Irlandii z dynastii Milezjan. Tygrys Cormac, niezwykle brutalny morderca, to jeden z bohaterów powieści sir Arthura Conana Doyle'a.[1] Imię jest najczęściej tłumaczone jako "woźnica", jednakże może ono oznaczać kruka - ptaka, który jest silnie związany z wojną w mitologii celtyckiej. W tym przypadku może być to nawiązanie do wybuchowego charakteru młodego McLaggena.

McLaggen to szkockie nazwisko, które może być tłumaczone z gaelickigo szkockiego jako "syn sługi Adriana". J. K. Rowling wyznała, że odkryła nazwisko pisząc "Księcia Półkrwi". Poczuła się zmuszona użyć go do jakiejś postaci, bo jak powiedziała, "było zbyt dobre, by mogło się zmarnować".

Poprzednik Obrońca Gryffindoru Następca
Ronald Weasley 1996

Ronald Weasley

Przypisy

  1. "Dolina strachu"

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Cormac McLaggen

  • cormac mclaggen

    6 wiadomości
    • 83.31.14.147 napisał(a):To jakim cudem Cormac siedział w Insygni w pociągu? Może nie zdał, lub film kłamie.
    • 83.31.14.147 napisał(a):To jakim cudem Cormac siedział w Insygni w pociągu? W filmach jest strasznie dużo błędów

Więcej od Wikii

Losowa wiki