Wikia

Harry Potter Wiki

Chiński Ogniomiot

5019stron na
tej wiki
Komentarze0
Chiński Ogniomiot
Chiński ogniomiot
Status Zwierzę
Klasyfikacja Ministerstwa Magii XXXXX
Naturalne występowanie Chiny
Pokarm Mięso
Wielkość 25 stóp (7,5 metra)
Barwa czerwony

Ogniomiot Chiński (zwany leodrakonem) — jedna ze smoczych ras.

Wygląd Edytuj

Jest dość dużym smokiem, waży od dwóch do czterech ton. Samica jest większa od samca. Pokryty jest gładką szkarłatną łuską, zza głowy wyrastają mu cienkie złote kolce. Posiada charakterystyczną budowę ciała - wygląda jak wąż ze skrzydłami oraz silnymi tylnymi kończynami. Duży pysk umieszczony na długiej szyi wyposażony jest w ostre zęby. Chiński Ogniomiot posiada sześć palców w przednich kończynach. Trzy z nich mają ostre szpony i mogą służyć jako broń, a trzy pozostałe stanowią rusztowanie dla błoniastych skrzydeł.

Jaja Ogniomiota są purpurowe w złote cętki; skorupka jest wartościowym składnikiem wykorzystywanym w chińskiej magii. Jaja w proszku chińskiego ogniomiota mają zastosowanie w eliksirotwórstwie - odkrył to w XV wieku Quong Po. W chwilach zdenerwowania z nozdrzy bucha mu ogień w kształcie grzyba. Właśnie od tego pochodzi jego nazwa.

Odżywianie Edytuj

Smoki te pożywiają się niemalże wszystkimi ssakami mniejszymi od siebie, jednak ich głównymi ofiarami są świnie i ludzie.

Nastawienie Edytuj

Stosunkowo agresywny, ale zarazem bardziej tolerancyjny niż inne rasy. Zdarza mu się dzielić terytorium z innymi osobnikami.

W serii Edytuj

  • Wiktor Krum walczył z Chińskim Ogniomiotem podczas I zadania Turnieju Trójmagicznego w 1994 roku. Krum użył na smoku zaklęcie Conjunctivitis, którym oślepił stworzenie, ale przy okazji brania złotego jajka, zbił kilka smoczych, za co zostały mu odjęte punkty.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki