Wikia

Harry Potter Wiki

Chefsiba Smith

Komentarze0
4094strony na
tej wiki
Chefsiba Smith
HepzibahSmith
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok 1880 r.
Data śmierci ok. 1944 r.
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Rodzina
Rodzina Helga Hufflepuff (daleka przodkini)

Zachariasz Smith (możliwe, bo Zachariasz też był Puchonem)

Zdolności magiczne
Patronus borsuk (możliwe)
Pozostałe informacje
Przynależność Hufflepuff

Chefsiba Smithczarodziejka; uczennica Hufflepuffu w Hogwarcie zabita przez Voldemorta, noszącego jeszcze wtedy nazwisko Tom Riddle. Miała skrzatkę domową Bujdkę, która nazywała się tak dlatego, że wciąż kłamała na temat wyglądu swojej pani. Chefsiba była otyła i brzydka, a jej skrzatka zapewniała ją, że dobrze wygląda.

Tom Riddle, ówczesny pracownik sklepu Borgin & Burkes przyszedł do Chefsiby w sprawie kupna starej zbroi wykonanej przez gobliny. Chefsiba darzyła go zaufaniem, lubiła go i zadurzyła się w nim, toteż pokazała mu dwa swoje największe skarby: odziedziczoną po przodkach czarę Helgi Hufflepuff oraz zakupiony w sklepie Borgin&Burkes medalion Salazara Slytherina. Dwa dni później znaleziono ją martwą bez jej cennych skarbów, które z czasem stały się horkruksami Lorda Voldemorta, mordercy Chefsiby Smith. Do zabójstwa się przyznała Bujdka, choć tak naprawdę nic nie zrobiła swej pani, Voldemort wszczepił jej fałszywe wspomnienie.

CiekawostkiEdytuj

  • Chefsiba Smith może być spokrewniona z Zachariaszem Smithem, również uczniem Hufflepuffu. Jest to jednak popularne nazwisko w Wielkiej Brytanii.
  • Nie pojawia się w adaptacji filmowej.
  • Naukę w szkole rozpoczęła około 1891 roku, a skończyła w 1898.

WystępowanieEdytuj

Zobacz takżeEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki