Wikia

Harry Potter Wiki

Charles Weasley

Przekierowano z Charlie Weasley

4913stron na
tej wiki
Komentarze10
Charles "Charlie" Weasley
Weasley
Informacje biograficzne
Data urodzenia 12 grudnia (wtorek) 1973
Status krwi czysta
Tytuł(y) Były kapitan szkolnej drużyny Quidditcha
Szukający
Pseudonim(y) Charlie
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu błękitne
Kolor włosów rude
Rodzina
Rodzina Molly Weasley (matka),
Artur Weasley (ojciec),
Bill Weasley (brat),
Percy Weasley (brat),
Fred Weasley (brat),
George Weasley (brat),
Ron Weasley (brat),
Ginny Weasley (siostra),
Harry Potter (szwagier),
James Potter II (siostrzeniec),
Albus Severus Potter (siostrzeniec),
Lily Potter II (siostrzenica),
Hermiona Granger (szwagierka),
Hugo Weasley (bratanek),
Rose Weasley (bratanica),
Fleur Delacour (szwagierka),
Victoire Weasley (bratanica),
Dominique Weasley (bratanica),
Louis Weasley (bratanek),
Fred Weasley II (bratanek),
Muriel Weasley (ciotka),
Bilius Weasley (wuj),
Audrey Weasley (szwagierka),
Molly Weasley II (bratanica),
Lucy Weasley (bratanica),
Angelina Johnson (szwagierka),
Fred Weasley II (bratanek),
Roxanne Weasley (bratanek)
Zdolności magiczne
Różdżka Jesion, 12", włos jednorożca (kiedyś)
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Badacz smoków w Rumunii
Dom Gryffindor
Przynależność Zakon Feniksa
Reprezentacja Gryffindoru w Quidditchu
Aktor Alex Crockford

Charles ''Charlie" Weasley (ur. 12 grudnia 1972 r.) — drugi po Billu najstarszy syn Molly i Artura Weasleyów. Starszy brat Rona, Percy'ego, Freda i George'a Weasleyów oraz Ginny Weasley

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Charlie rozpoczął naukę w Hogwarcie w 1984 roku. Podobnie jak cała jego rodzina został Gryfonem. Był dobrym uczniem i - jak zdradził Hagrid (a potwierdził Percy Weasley) - "miał rękę do zwierząt". Charlie był również członkiem gryfońskiej drużyny quidditcha - grał na pozycji szukającego. Był bardzo dobrym graczem, Minerwa McGonagall powiedziała Oliverowi Woodowi, że gdy zobaczała nurkującego Harry'ego stwierdziła, że od czasów Charliego tak dobrego latania nie widziała. 

Oczywiście był rówież dobrym uczniem OPNMS, w końcu w dorosłym życiu opiekował się smokami w Rumunii. W Hogwarcie był na tym samym roku co Nimfadora Tonks, ale ona była z Hufflepuffu. Nie posiadamy informacji czy się przyjaźnili, zapewne się znali, ale czy utrzymywali bliższe stosunki tego nie wiadomo. Na piątym roku został mianowany prefektem. Charlie zdawał test na teleportacje dwa razy, za pierwszym razem zdeportował się na głowe mugolskiej kobiety, która spokojnie robiła zakupy. Fred i George mieli z tego powodu ubaw. 

Charlie ukończył Hogwart w 1991 roku.

Po ukończeniu HogwartuEdytuj

Według opowieści młodszego brata Charliego, Rona wynika, że po zakończeniu nauki Charlie wyjechał do Rumunii, aby zgłębiać wiedzę o smokach i się nimi opiekować. W pewnym momencie zakupił nową różdżkę, a starą oddał bratu Ronowi. Wielu rówieśników Charliego uważa, że gdyby się zdecydował grać profesjonalnie w quidditcha, grałby na stopniu najlepszych drużyn świata.

1992/1993Edytuj

Na pierwszym roku nauki Harry'ego dyrektor odesłał smoka Norweskiego Kolczastego do Charlie'ego do Rumunii. Hagrid wygrał tego smoka od mężczyzny w pubie i przechowywał go nielegalnie, dlatego Ron poprosił brata o pomoc, ponieważ bał się, że Hagrid może mieć kłopoty.

1993/1994Edytuj

Na trzecim roku nauki Harry'ego Charles dołączył do rodziny w Egipcie, którzy tam przebywali, ponieważ jego ojciec wygrał 700 galeonów w Wielkiej Loterii Proroka CodziennegoHarry po raz pierwszy ma okazję bliżej poznać Charliego w 1994 roku - wtedy to zjawia się on w Norze, aby wybrać się ze swoją rodziną na Finał Mistrzostw Świata w Quidditchu. Tam wraz z bratem Billem brał udział w pojedynku na stoły.

1994/1995Edytuj

Charlie po raz kolejny pojawia się przed pierwszym zadaniem Turnieju Trójmagicznego, kiedy pokazuje Hagridowi smoki, poskramia je z innymi czarodziejami i przedstawia rasy smoków gajowemu Hogwaru. Jest także zły na gajowego Hogwartu bo ten przyprowadził dyrektorkę konkurencyjnej szkoły Madame Maxime, aby tamta obejrzała smoki. Uważał, że na pewno powie swojej uczennicy (Fleur Delacour) o smokach i tym samym da jej większe szanse. Po pierwszym zadaniu, gdy Harry'emu udało się pokonać smoka i zdobyć złote jajo napisał list do matki, która była oburzona, że smoki to pierwsze zadanie. Niestety nie mógł kibicować Harry'emu w dalszych etapach turnieju, ponieważ uniemożliwił mu to brak czasu. Charlie uwierzył Dumbledore'owi i Harry'emu, że Lord Voldemort powrócił.

1995/1996Edytuj

W 1995 roku Charlie postanowił zostać członkiem Zakonu Feniksa, ale że nie dano mu pozwolenia na przeniesienie do Anglii, Albus Dumbledore znalazł synowi Molly i Artura Weasleyów zajęcie za granicą - miał namawiać tamtejszych czarodziejów do współpracy, gdyż to było bardzo ważne. W razie kłopotów mogli pomóc Anglii.

1997/1998Edytuj

Charlie brał udział w weselu Fleur i Billa. Poinformował także Hagrida, że Norbert ma się dobrze i co ciekawe - okazało się, że jest samicą i trzeba było ją nazwać Norbertą.

Charlie dołączył do Bitwy o Hogwart pod koniec, wraz z ogromnymi posiłkami czarodziejów z Hogsmeade. Wyszedł bez większych obrażeń.

Lata po bitwie Edytuj

Charlie nie miał dzieci ani żony, ponieważ wolał smoki, niż romantyczny związek. Miał za to wielu siostrzeńców i bratanków, z powodu dużej ilości rodzeństwa.

Za kurtyną Edytuj

Postać Charlie'ego pominięto w ekranizacjach.Pojawił się tylko na fotografii Weasley'ów z Egiptu.

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki