Wikia

Harry Potter Wiki

Charles Weasley

Komentarz1
4327stron na
tej wiki

Przekierowano z Charlie Weasley

Charles "Charlie" Weasley
Weasley
Informacje biograficzne
Data urodzenia 12 grudnia (wtorek) 1972
Status krwi czysta
Tytuł(y) Były kapitan szkolnej drużyny Quidditcha
Szukający
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu błękitne
Kolor włosów rude
Rodzina
Rodzina Molly Weasley (matka),
Artur Weasley (ojciec),
Bill Weasley (brat),
Percy Weasley (brat),
Fred Weasley (brat),
George Weasley (brat),
Ron Weasley (brat),
Ginny Weasley (siostra),
Harry Potter (szwagier),
James Potter II (siostrzeniec),
Albus Severus Potter (siostrzeniec),
Lily Potter II (siostrzenica),
Hermiona Granger (szwagierka),
Hugo Weasley (bratanek),
Rose Weasley (bratanica),
Fleur Delacour (szwagierka),
Victoire Weasley (bratanica),
Dominique Weasley (bratanica),
Louis Weasley (bratanek),
Fred Weasley II (bratanek),
Muriel Weasley (ciotka),
Bilius Weasley (wuj),
Audrey Weasley (szwagierka),
Molly Weasley II (bratanica),
Lucy Weasley (bratanica),
Angelina Johnson (szwagierka),
Fred Weasley II (bratanek),
Roxanne Weasley (bratanek)
Zdolności magiczne
Różdżka Jesion, 12", włos jednorożca (kiedyś)
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Badacz smoków w Rumunii
Przynależność Zakon Feniksa
Reprezentacja Gryffindoru w Quidditchu
Aktor Alex Crockford

Charles ''Charlie" Weasley (ur. 12 grudnia 1972 r.) — drugi po Billu najstarszy syn Molly i Artura Weasleyów. Starszy brat Rona, Percy'ego, Freda i George'a Weasleyów oraz Ginny Weasley

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Charlie rozpoczął naukę w Hogwarcie w 1984 roku. Podobnie jak cała jego rodzina został Gryfonem. Był dobrym uczniem i - jak zdradził Hagrid (a potwierdził Percy Weasley) - "miał rękę do zwierząt". Charlie był również członkiem gryfońskiej drużyny quidditcha - grał na pozycji szukającego. Zakończył edukację w 1991 roku. Wiemy, że był bardzo dobrym graczem quidditcha, Minerwa McGonagall powiedziała Olivierowi Woodowi, gdy zobaczała nurkującego Harry'ego, że od czasów Charliego tak dobrego latania nie widziała. Oczywiście był rówież dobrym uczniem OPNMS, w końcu w dorosłym życiu opiekował się smokami w Rumunii. W Hogwarcie był na tym samym roku co Nimfadora Tonks, ale ona była z Hufflepuffu. Nie posiadamy informacji czy się przyjaźnili, zapewne się znali, ale czy utrzymywali bliższe stosunki tego nie wiemy. Na piątym roku został mianowany prefektem, a w końcu był Kapitanem Drużyny Quidditcha. Charlie zdawał test na teleportacje 2 razy, za pierwszym razem zdeportował się na głowe mugolskiej kobiety, która spokojnie robiła zakupy. Fred i George mieli z tego powodu ubaw.

Po ukończeniu HogwartuEdytuj

Według opowieści młodszego brata Charliego, Rona wynika, że po zakończeniu nauki Charlie wyjechał do Rumunii, aby zgłębiać wiedzę o smokach i się nimi opiekować. W pewnym momencie zakupił nową różdżkę, a starą oddał bratu Ronowi. Wielu rówieśników Charliego uważa, że gdyby się zdecydował grać profesjonalnie w quidditcha, grałby na stopniu najlepszych drużyn świata.

1992 - 1993Edytuj

Na pierwszym roku nauki Harry'ego dyrektor odesłał smoka Norweskiego Kolczastego do Charly'ego do Rumuni. Hagrid wygrał tego smoka od mężczyzny w pubie i przechowywał go nielegalnie, dlatego Ron poprosił brata o pomoc, ponieważ bał się, że Hagrid może mieć kłopoty.

1993-1994Edytuj

Na trzecim roku nauki Harry'ego Charles dołączył do rodziny w Egipcie, którzy tam przebywali, ponieważ jego ojciec wygrał 700 galeonów w Wielkiej Loterii Proroka Codziennego.  Harry po raz pierwszy ma okazję bliżej poznać Charliego w 1994 roku (Harry Potter i Czara Ognia) - wtedy to Charlie zjawia się w Norze, aby wybrać się ze swoją rodziną na Finał Mistrzostw Świata w Quidditchu. Tam wraz z bratem Billem brał udział w pojedynku na stoły.

1994-1995Edytuj

Charlie po raz kolejny pojawia się przed pierwszym zadaniem Turnieju Trójmagicznego, kiedy pokazuje Hagridowi smoki, poskramia je z innymi czarodziejami i przedstawia rasy smoków gajowemu Hogwaru. Jest także zły na gajowego Hogwartu, jako że ten przyprowadził dyrektorkę konkurencyjnej szkoły Madame Maxime, aby tamta obejrzała smoki. Uważał, że na pewno powie swojej uczennicy (Fleur Delacour) o smokach i tym samym da jej większe szanse. Po pierwszym zadaniu, gdy Harry'emu udało się pokonać smoka i zdobyć złote jajo napisał list do Molly Weasley, która była oburzona, że smoki to pierwsze zadanie. Niestety nie mógł kibicować Harry'emu ponieważ czas mu na to nie pozwolił. Uwierzył Dumbledor'owi i Harry'emu, że Lord Voldemort powrócił.

1995-1996Edytuj

W tomie Harry Potter i Zakon Feniksa Charlie postanowił zostać członkiem Zakonu Feniksa, ale że nie dano mu pozwolenia na przeniesienie do Anglii, Albus Dumbledore znalazł synowi Molly i Artura Weasleyów zajęcie za granicą - miał namawiać tamtejszych czarodziejów do współpracy, gdyż to było bardzo ważne. W razie kłopotów mogli pomóc Anglii.

1996 - 1997Edytuj

W tomie Harry Potter i Książę Półkrwi jest obecny na pogrzebie Dumbledore'a i walczy w pierwszej bitwie o Hogwart. Jest zrozpaczony po śmierci dyrektora Hogwartu. Nie wiemy, czy nadal po jego śmierci pracował w Rumunii, czy może przeniósł się do Nory (w filmie Nora jest zniszczona, w książce to się nie pojawia).

Latem 1997 roku pojawia się na przyjęciu Harry'ego i na ślubie Billa i Fleur, jako świadek. Informuje Hagrida, że Norbert ma się dobrze, ale ku jego zaskoczeniu odkrył, że to smoczyca.

Bitwa o HogwartEdytuj

Charle dołączył do Bitwy pod koniec, wraz z ogromnymi posiłkami czarodziejów. Wyszedł bez większych obrażeń.

Lata po bitwie.Edytuj

Charlie nie miał dzieci ani żony, ponieważ wolał smoki, niż romantyczny związek. Miał za to wielu siostrzeńców i bratanków, z powodu dużej ilości rodzeństwa.

Poprzednik
nieznany
Kapitan Gryffindoru w Quidditchu
do 1991
Następca
Oliver Wood

Więcej od Wikii

Losowa wiki