Fandom

Harry Potter Wiki

Charity Burbage

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Charity Burbage (ur. przed 1976, zm. 1997 r. w Dworze Malfoya) — czarownica nieznanego statusu krwi. Uważana przez zwolenników Voldemorta za zdrajczynię krwi. Nauczycielka mugoloznawstwa w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od 1993 do 1997 roku. Została zabita w lipcu 1997 roku. Opublikowała w „Proroku Codziennym” artykuł o tym, że czarodzieje powinni zeswatać się z mugolami.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Charity Burbage urodziła się przed 1976 rokiem w rodzinie czarodziejów. Możliwe, że była czarodziejką mieszkającą z mugolami co wyjaśniało by to, że bardzo dobrze zna świat mugoli i naucza o nim.

W wieku jedenastu lat Charity dostała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o przyjęciu jej do placówki. Kupiła lub odziedziczyła różdżkę, możliwe, że w sklepie Olliwanderów. We wrześniu tego roku odbyła się Ceremonia Przydziału, podczas której została nową mieszkanką jednego z czterech domów.

Praca nauczyciela Edytuj

Po ukończeniu edukacji w Hogwarcie rozpoczęła pracę jako nauczycielka mugoloznawstwa w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jej biuro znajdowało się na pierwszym piętrze.

W 1993 roku na jej zajęcia zapisała się przyjaciółka Harry'ego Pottera, Hermiona Granger i chwaliła przedmiot, mówiąc, że spojrzenie na mugoli czarodziejskim okiem jest interesujące. Musiała jednak zrezygnować z zajęć, ponieważ miała za dużo przedmiotów w planie. Profesor Burbage straciła wtedy jedną z najlepszych uczennic. Możliwe także że dobrze sprawował się Ernie Macmillan. Przedmiot chwalił także Percy Weasley. Twierdził, że zajęcia są bardzo przydatne, jeżeli planuje się w przyszłości pracować z mugolami tak jak jego ojciec.

W tym samym roku Hermiona wspominała, że pani Burbage zadała im pracę domową pt. Do czego potrzebna jest mugolom elektryczność.

Śmierć Edytuj

Charity została porwana przez Śmierciożerców podczas trwania letnich wakacji 1997 roku. Została zabita wkrótce potem w Dworze Malfoya. Śmierciożercy gardzili nią, ponieważ uczyła o mugolach. Mówiła, że mugole są tacy sami jak czarodzieje i należy traktować ich z szacunkiem. Charity została powieszona głową w dół i wyśmiewana do czasu, gdy Voldemort wyrzekł mordercze zaklęcie. Jednym z powodów, dla których Czarny Pan zabił profesor Burbage był fakt, że opublikowała artykuł o mugolach w „Proroku Codziennym”. Przed śmiercią prosiła swojego dawnego przyjaciela z Hogwartu, Severusa Snape'a, aby jej pomógł. Ten jednak nie mógł uratować Charity, ponieważ Voldemort prawdopodobnie zabiłby i jego, znając jego mordercze skłonności. Po śmierci jej zwłoki zjadł wąż Voldemorta, Nagini.

Po śmierci Edytuj

Prorok Codzienny” opublikował krótką wzmiankę o rzekomej rezygnacji Charity z pracy w Hogwarcie. Członkowie Zakonu Feniksa nie wierzyli w to jednak, ponieważ nie mogli jej zlokalizować.

Od 1 września 1997 roku mugoloznawstwa w Hogwarcie uczyła Alecto Carrow,  śmierciożerczyni. Na lekcjach mówiła, że mugole to zwierzęta i należy je tępić.

Wygląd i charakterEdytuj

CharityBurbage.png

Charity była młodą kobietą z dość dużą ilością zmarszczek. Miała długie blond włosy i czarne oczy. Podczas rozmowy z Harrym i Ronem w trzeciej części Hermiona wspominała, że profesor Burbage jest miłą czarodziejką. Była zdecydowanie łagodniejsza od Minerwy McGonagall, nauczycielki transmutacji. Hermiona bardzo lubiła jej zajęcia i pochwalała sposoby nauczania Charity.

CiekawostkiEdytuj

Występowanie Edytuj

GaleriaEdytuj

Poprzednik
Kwiryniusz Quirrell
Nauczyciel mugoloznactwa w Hogwarcie
1992–1997
Następca
Alecto Carrow

Więcej w Fandom

Losowa wiki