Fandom

Harry Potter Wiki

Ceremonia przydziału

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Hermionatiara.jpg

Ceremonia Przydziału w 1991 roku

Ceremonia przydziału (ang. Sorting ceremony) — uroczystość rozpoczynająca każdy rok szkolny w Hogwarcie. Odbywała się podczas uczty powitalnej i polegała na wyborze idealnego domu dla danego ucznia.

Historia Edytuj

Pierwszą tiarą przydziału była tiara Godryka Gryffindora. To on wymyślił, by tchnąć w zaczarowany kapelusz to, jakie zdolności ma mieć uczeń domu.

Domy Edytuj

Każdy ma inne kryteria wybierania uczniów:

  • Gryffindor„W domu tym, kwitnie męstwa cnota, króluje odwaga i do wyczynów ochota.”
  • Hufflepuff„Gdzie sami prawi mieszkają, gdzie wierni i sprawiedliwi, Hogwartu szkoły chwałą.”; przyjmowano również osoby niepasujące do pozostałych domów.
  • Ravenclaw„Tam płonie lampa wiedzy, tam mędrcem będziesz snadnie.”
  • Slytherin„A jeśli chcecie zdobyć druhów gotowych na wiele, to czeka was Slytherin, gdzie cenią sobie fortele.”; przyjmowano tylko osoby czystej krwi lub półkrwi.

Przebieg ceremonii Edytuj

Najpierw, na wysokim stołku, tiara jest wnoszona na salę. Potem zaczyna śpiewać swoją pieśń – w każdym roku inną. Następnie odczytana jest lista nowo przyjętych, w kolejności alfabetycznej. Każdy wyczytany uczeń wkłada na głowę tiarę, a ta wyznacza mu jego dom. Po zakończeniu ceremonii tiara jest wynoszona z sali do gabinetu obecnego dyrektora.

CiekawostkiEdytuj

Występowanie Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Ceremonia przydziału

Więcej z Fandomu

Losowa wiki