Wikia

Harry Potter Wiki

Centaur

Komentarze3
4440stron na
tej wiki

Centaur — stworzenie, które Harry spotkał się już w pierwszym roku w Hogwarcie. Znane centaury z Harry'ego Pottera to m.in. Zakała i Firenzo.

Występowanie Edytuj

Centaury

Centaury w Zakazanym Lesie

Centaury zamieszkują m.in. Zakazany Las Hogwartu, choć jak wiadomo z Zakonu Feniksa, Ministerstwo Magii zagarnia wciąż ich ziemie.

Wygląd Edytuj

Pół konie (od pasa w dół) i pół ludzie (tors i głowa).

Charakter Edytuj

Centaury są waleczne i mają swój honor. Każdą udzeloną ludziom pomoc uważają za "usługiwanie ludziom". Pracę u ludzi i przekazywanie ich sekretów uważają za zdradę. Bardzo łatwo je obrazić, gdyż są wrażliwe.

Zachowanie Edytuj

1

centaur

Nie powinno się zadzierać z centaurami, gdyż mogą zaatakować. Żyją w stadzie. Przepowiadają przyszłość dzięki czytaniu z gwiazd, płomieni lub dymu. W "Harry Potter i Zakon Feniksa", gdy zostały nazwane przez Dolores Umbridge "mieszańcami” zaatakowały ją, Harry'ego i Hermionę.

Znane centauryEdytuj

Centaur

Centaur

  • Firenzo – centaur, najpierw mieszkający w Zakazanym Lesie, później w Hogwarcie. Pojawia się po raz pierwszy w tomie Harry Potter i Kamień Filozoficzny, gdzie uratował życie Harry'emu, który widział jak Quirrell pił krew jednorożca dla Voldemorta. W tomie piątym został nauczycielem wróżbiarstwa w Hogwarcie, za profesor Trelawney, którą profesor Umbridge zwolniła. Od momentu, kiedy Firenzo zaczął pracować w Hogwarcie, bł uważany przez inne centaury za zdrajcę i stał się wyrzutkiem w Zakazanym Lesie.
  • Magorian – centaur; mieszka w Zakazanym Lesie jest przywódcą Centaurów. Nienawidzi zdrajców takich jak Firenzo. Nie lubi ludzi. Ma dumną twarz z wydatnymi kośćmi policzkowymi i długie czarne włosy.
  • Ronan – centaur z Zakazanego Lasu, znajomy Hagrida. Do pasa mężczyzna z rudymi włosami i brodą, od pasa kasztanowy koń z długim czerwonawym ogonem.
  • Zakała – stary centaur z Zakazanego Lasu. Pojawia się już w pierwszej części, gdy Firenzo uratował Harry'ego, i nazywa Firenza mułem. W piątej części atakuje Umbridge, gdyż nazwała go „mieszańcem”.

Ciekawostki Edytuj

  • Nie ma centaurów płci żeńskiej.

Więcej od Wikii

Losowa wiki