Wikia

Harry Potter Wiki

Centaur

Komentarze3
4153strony na
tej wiki

Centaur — stworzenie, które Harry spotkał się już w pierwszym roku w Hogwarcie. Znane centaury z Harry'ego Pottera to np. Zakała i Firenzo.

Występowanie Edytuj

Centaury

Centaury w Zakazanym Lesie

Centaury zamieszkują m.in. Zakazany Las Hogwartu, choć jak wiadomo z Zakonu Feniksa, Ministerstwo Magii zagarnia wciąż ich ziemie.

Wygląd Edytuj

Pół konie (od pasa w dół) i pół ludzie (tors i głowa).

Charakter Edytuj

Waleczni i mają swój honor. Rzadko pomagają ludziom... Uważają się za lepszych od innych, każda pomoc jest równa „z usługiwaniem ludziom”. Są bardzo wrażliwe.

Zachowanie Edytuj

Lepiej nie zadzierać z Centaurami gdyż mogą zaatakować. Żyją w stadzie. Przepowiadają przyszłość dzięki czytaniu z
1

centaur

gwiazd, płomieni lub dymu. W „Zakonie Feniksa”, gdy zostały nazwane przez Umbridge „mieszańcami” zaatakowały ją, Harry'ego i Hermionę.

Znane centauryEdytuj

Centaur

Centaur

  • Firenzo – centaur, najpierw mieszkający w Zakazanym Lesie, później w Hogwarcie. Pojawia się po raz pierwszy w tomie Harry Potter i Kamień Filozoficzny, gdzie uratował życie Harry'emu, który widział jak Quirrell pił krew jednorożca dla Voldemorta. W tomie piątym został nauczycielem wróżbiarstwa w Hogwarcie, za profesor Trelawney, którą Umbridge wyrzuciła. Od momentu, kiedy Firenzo zaczął pracować w Hogwarcie, stał się wyrzutkiem w Zakazanym Lesie.
  • Magorian – centaur; mieszka w Zakazanym Lesie jest przywódcą Centaurów. Nienawidzi zdrajców takich jak Firenzo. Nie lubi ludzi. Ma dumną twarz z wydatnymi kośćmi policzkowymi i długie czarne włosy.
  • Ronan – centaur z Zakazanego Lasu, znajomy Hagrida. Do pasa mężczyzna z rudymi włosami i brodą, od pasa kasztanowy koń z długim czerwonawym ogonem.
  • Zakała – stary centaur z Zakazanego Lasu. Pojawia się już w pierwszej części, gdy Firenzo uratował Harry'ego, i nazywa Firenza mułem. W piątej części atakuje Umbridge, gdyż nazwała go „mieszańcem”.

Ciekawostki Edytuj

  • Nie ma centaurów płci żeńskiej.

Więcej od Wikii

Losowa wiki