Fandom

Harry Potter Wiki

Centaur

6968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Centaur.jpeg

Centaur — stworzenie, które Harry spotkał już na pierwszym roku nauki w Hogwarcie. Znane centaury z Harry'ego Pottera to m.in. Zakała i Firenzo.

Występowanie Edytuj

Centaury.jpg

Centaury w Zakazanym Lesie

Centaury zamieszkują m.in. Zakazany Las Hogwartu, choć jak wiadomo z Zakonu Feniksa, Ministerstwo Magii zagarnia wciąż ich ziemie.

Wygląd Edytuj

Pół konie (od pasa w dół) i pół ludzie (tors i głowa).

Charakter Edytuj

Centaury są waleczne i mają swój honor. Każdą udzieloną ludziom pomoc uważają za "usługiwanie ludziom". Pracę u ludzi i przekazywanie ich sekretów uważają za zdradę. Bardzo łatwo je obrazić, gdyż są wrażliwe. Charakteryzują się tajemniczością oraz w pewnym stopniu ignorowaniem świata innego niż ten, w którym same żyją.

Zachowanie Edytuj

Nie powinno się zadzierać z centaurami, gdyż mogą zaatakować. Centaury żyją w stadzie. Przepowiadają przyszłość dzięki czytaniu z gwiazd, płomieni lub dymu. W "Harry Potter i Zakon Feniksa" Dolores Umbridge została przez nie zaatakowana.

Znane centauryEdytuj

1.jpeg

Jeden z centaurów - Firenzo

  • Firenzo – centaur, najpierw mieszkający w Zakazanym Lesie, później w Hogwarcie. Pojawia się po raz pierwszy w tomie Harry Potter i Kamień Filozoficzny, gdzie uratował życie Harry'emu, który widział jak Quirrell pił krew jednorożca dla Voldemorta. W tomie piątym został nauczycielem wróżbiarstwa w Hogwarcie, za profesor Trelawney, którą profesor Umbridge zwolniła. Od momentu, kiedy Firenzo zaczął pracować w Hogwarcie, był uważany przez inne centaury za zdrajcę i stał się wyrzutkiem w Zakazanym Lesie.
  • Magorian – centaur; mieszka w Zakazanym Lesie jest przywódcą Centaurów. Nienawidzi zdrajców takich jak Firenzo. Nie lubi ludzi. Ma dumną twarz z wydatnymi kośćmi policzkowymi i długie czarne włosy.
  • Ronan – centaur z Zakazanego Lasu, znajomy Hagrida. Do pasa mężczyzna z rudymi włosami i brodą, od pasa kasztanowy koń z długim czerwonawym ogonem.
  • Zakała – stary centaur z Zakazanego Lasu. Pojawia się już w pierwszej części, gdy Firenzo uratował Harry'ego, i nazywa Firenza mułem. W piątej części atakuje Umbridge, gdyż nazwała go „mieszańcem”.

WystępowanieEdytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Więcej w Fandom

Losowa wiki