Wikia

Harry Potter Wiki

Celestyna Warbeck

Komentarz1
4246stron na
tej wiki
Celestyna Warbeck
Celestyna
Informacje biograficzne
Data urodzenia 18 sierpnia 1917 r. Walia
Status krwi Półkrwi
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor włosów Brązowe
Rodzina
Rodzina * Pani Warbeck
* Pan Warbeck
* Pierwszy mąż (tancerz)
* Drugi mąż (menedżer)
* Irving Warble (trzeci mąż - kompozytor)
* syn
Zdolności magiczne
Różdżka modrzew, pióro feniksa, 10 1/2 cala, elastyczna
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Piosenkarka
Dom Gryffindor
Przynależność Magiczna Rozgłośnia Radiowa
Przyjdź w mym kociołku zamieszaj,
A jeśli dobrze to zrobisz,
Na nic już więcej nie czekaj,
Bo nocą cię ktoś wynagrodzi.
—Fragment piosenki "Kociołek pełen gorącej miłości"

Celestyna Warbeck (ur. 18 sierpnia 1917 r.) — czarodziejka półkrwi. Córka czarodzieja i mugolki. Piosenkarka śpiewająca w Magicznej Rozgłośni Radiowej. Jej fanką jest między innymi Molly Weasley, która zawsze słuchała jej śpiewu w Boże Narodzenie. Ma mocny głos i jej muzyka bardzo różni się od np. Fatalnych Jędzy. Pozostali Weasleyowie raczej jej nie lubią, a Fleur Delacour po prostu nie cierpi.

Biografia Edytuj

MłodośćEdytuj

Celestyna Warbeck pochodzi z Walii. Jest córką czarodzieja i niespełnionej mugolskiej aktorki. Zdolności wokalne wykazywała od dziecka. Gdy pani Warbeck dowiedziała się, że nie istnieje żadna czarodziejska szkoła teatralna, zgodziła się — choć niechętnie — by jej córka podjęła naukę w Hogwarcie. Chcąc umożliwić Celestynie rozwój artystyczny, dręczyła ówczesnego dyrektora szkoły Armanda Dippeta listami, w których domagała się stworzenia chóru, kółka teatralnego czy zajęć z tańca, żeby jej córka mogła pochwalić się swoimi umiejętnościami.

KarieraEdytuj

Celestyna uważana jest za międzynarodową wokalną sensację. Jej najbardziej znanymi piosenkami są: Wyczarowałeś ze mnie serce, Kociołek pełny gorącej miłości, Ukradłeś mój kociołek, ale nie zabierzesz mojego sercaOdbijcie te tłuczki, chłopcy i rzućcie tu tego kafla (cover hymnu Zjednoczonych z Puddlemore, który nagrała na rzecz aukcji charytatywnej). Koncerty Celestyny są tak popularne, że bilety na nie częste sprzedawane są na czarnym rynku w znacznie zawyżonych cenach. W 2014 roku występowała na Mistrzostwach Świata w Quidditchu. Korzystając ze swojej pozycji, Celestyna często udziela się charytatywnie.

2003 roku na jej koncert dostali się dwaj mugole przez przypadkowe użycie świstoklika. Jeden z nich został poproszony przez Celestynę, aby zaśpiewał z nią Kociołek pełny gorącej miłości na scenie. Później, po tym jak Ministerstwo Magii wyczyściło mu pamięć, napisano w świecie mugolskim podobną piosenkę, co nie spodobało się Celestynie.

Celestyna także udziela się charytatywnie. Bierze udział w zbiórkach pieniężnych na rzecz Szpitala Świętego Munga. Nagrała także hymn dla drużyny Zjednoczonych z Puddlemere.

Życie prywatneEdytuj

Małżeństwo piosenkarki z jednym z tancerzy trwało ledwo rok. Później związała się ze swoim menadżerem, z którym miała syna. Para rozstała się po dziesięciu latach, gdy Celestyna poznała kompozytora Irvinga Warble.

Ciekawostki Edytuj

Celestina2

Celestyna Warbeck podczas występu na ulicy Pokątnej

  • Jej podobizna znajduje się na kartach z Czekoladowych Żab.
  • Celestyna Warbeck jest ulubioną epizodyczną postacią J.K.Rowling. Autorka często wyobrażała ją sobie jako Shirley Bassey. Imię Celestyna, Rowling wzięła od znajomej, z którą pracowała w londyńskiej sekcji Amnesty International. Spodobało jej się to imię i uznała, że pasuje idealnie do tak spektakularnej wiedźmy.
  • Madame Warbeck często występuje z chórkiem szyszymór.
  • W The Wizarding World of Harry Potter - Ulica Pokątna, rolę Celestyny Warbeck odgrywa Shaullanda Lacombe. Spektakl obejmuje ok. 13-minutowy występ czterech powyższych piosenek.
  • Na Pottermore ujawnione zostały nowe informacje nt Celestyny w dniu jej 97. urodzin - 18.08.2014r.

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki