Wikia

Harry Potter Wiki

Cedrik Diggory

Komentarze97
4246stron na
tej wiki
Cedrik Diggory
CedrikDiggory
Informacje biograficzne
Data urodzenia 13 maj [1] 1977
Data śmierci 24 czerwca 1995
Status krwi czysta lub półkrwi
Tytuł(y) prefekt,
Szukający,
Reprezentant Hogwartu
Pseudonim(y) Ced (dla ojca)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu szare
Kolor włosów brązowe
Rodzina
Rodzina Amos Diggory (ojciec)
Pani Diggory (matka)
Zdolności magiczne
Różdżka jesion, 12¼", włos jednorożca
Pozostałe informacje
Dom Hufflepuff
Przynależność Hufflepuff
Rodzina Diggory
Aktor Robert Pattinson
Cedrik był człowiekiem, który miał w sobie wiele cech wyróżniających dom Hufflepuffu. Był dobrym i wiernym przyjacielem, był pracowitym uczniem i zawsze cenił sobie czystą grę. Jego śmierć dotknęła nas wszystkich, bez względu na to, czy byliście jego bliskimi przyjaciółmi, czy nie. Każda próba udawania, że Cedrik zginął na skutek nieszczęśliwego wypadku, albo na skutek własnego błędu, byłaby obrazą jego pamięci.(...) Pamiętajcie o Cedriku Diggorym.
Albus Dumbledore[źródło]

Cedrik Diggory (ur. 13 maj 1977 r., zm. 24 czerwca 1995 r.) — czarodziej czystej krwi lub półkrwi. Najmłodszy znany członek rodziny Diggory'ch. Jedyny syn Amosa Diggory'ego i Jego nieznanej z imienia żony. Od 1988 roku uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa, Hogwart, który został przydzielony do Hufflepuffu.  Uczestnik Turnieju Trójmagicznego oraz kapitan i szukający drużyny quidditcha swojego domu.

W 1994 roku został pierwszym reprezentantem Hogwartu w Turnieju Trójmagicznym, zaś drugim, nieoczekiwanym był jego kolega Harry Potter. Wziął udział w trzech morderczych zadaniach i zdobył razem z Harrym Puchar Turnieju Trójmagicznego. Podczas pierwszego zadania zmierzył się ze smokiem i zdobył złote jajo stanowiące podpowiedź do drugiego. Kolejne wyzwanie wyszło mu równie dobrze - wydobył z jeziora swoją dziewczynę Cho Chang jako pierwszy. Został zamordowany przez Petera Pettigrew w 1995 roku, podczas trzeciego zadania na rozkaz Lorda Voldemorta. Zmarł po trafieniu zaklęciem Avada Kedavra na cmentarzu, prawdopodobnie w Little Hangleton w obecności Harry'ego Pottera. O jego śmierć oskarżano Harry'ego, do czasu ujawnienia się Voldemorta Ministerstwu Magii rok później.

Biografia Edytuj

Wczesne życie

Moi drodzy, to jest Amos Diggory (...). I chyba znacie jego syna Cedrika?
— Artur Weasley

Cedrik Digorry urodził się w 1977 roku jako syn czarodzieja Amosa Diggory'ego i jego nieznanej z imienia żony, był więc czarodziejem czystej krwi lub półkrwi. W młodości mieszkał prawdopodobnie w mugolskiej wiosce Ottery St. Catchpole lub w jej okolicy.

W 1988 roku, w wieku jedenastu lat dostał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący, że został zapisany do placówki. Jednym z podstawowych elementów wyposażenia w Hogwarcie była magiczna różdżka. Cedrik prawdopodobnie udał się z rodziną na Ulicę Pokątną w Londynie i kupił swoją pierwszą różdżkę w sklepie Ollivanderów, cieszących się sławą na skalę światową. Wybrał (a raczej różdżka wybrała go) zrobioną z jesionu i włosa jednorożca o długości 12 i 1/4 cala. Pierwszego dnia Hogwartu, w dniu 1 września, odbyła się uroczystość zwana Ceremonią przydziału, podczas której został przydzielony do jednego z domów, Hufflepuffu. W pewnym okresie życia, po 1989 roku stał się szukającym reprezentacji Hufflepuffu w quidditchu i jej kapitanem.

Prawdopodobnie był obecny podczas Ceremonii Przydziału w 1991 roku, kiedy to Harry Potter został przydzielony do Gryffindoru.

1993 -1994Edytuj

Podszedł Cedrik Diggory i pogratulował Harry'emu tak wspaniałego sprzętu (...)"
— Narrator
Hufflepuffquidditch

W 1993 roku Cedrik rozpoczął swój piąty rok nauki w Hogwarcie. Po raz pierwszy Cedrik pojawił się na meczu quidditcha - Gryffindor kontra Hufflepuff - gdzie grał na pozycji szukającego. Mecz miał odbyć się dla Gryfonów ze Ślizgonami, lecz ich szukający Draco Malfoy został zaatakowany przez hipogryfa, a nie mieli zastępcy. Pod koniec meczu Harry Potter i Cedrik zauważyli znicza w mniej więcej tym samym czasie. Złapał znicza, jednak dowiadując się o wypadku Harry'ego Pottera, który spadł ze swojej miotły, widząc dementora, chciał powtórzyć mecz. Oliver Wood - kapitan drużyny Gryfonów, nie chciał rozegrać pojedynku kolejny raz, ponieważ uważał że wygrali uczciwie.

Tego roku jednak nie udało im się zdobyć Pucharu Quidditcha - zwyciężyli Gryfoni pokonując w ostatnim meczu Ślizgonów. W późniejszym czasie gratulował Harry'emu dostania Błyskawicy i chciał ją obejrzeć z bliska.

1994 -1995Edytuj

Mistrzostwa świata w quidditchuEdytuj

Cedricdiggory

Cedrik Diggory wybierający się na mecz quidditcha.

W czwartym tomie przygód Harry'ego Pottera pt. "Harry Potter i Czara Ognia " wyrusza wspólnie z Harrym PotteremHermioną Granger, rodziną Weasley'ów oraz kochającym ojcem Amosem na odbywające się co cztery lata mistrzostwa świata w quidditchu. W tym roku miał odbyć się finałowy mecz Bułgaria przeciwko Irlandii.

Podczas podróży do świstoklika (magicznego przedmiotu, który przenosił ludzi w inne miejsca) dowiadujemy się, że bliźniacy Fred i George Weasley'owie ciągle nie wybaczyli Cedrikowi wygranej z Gryfonami rok wcześniej. Podczas pierwszej rozmowy Weasley'ów z Amosem, ojciec Cedrika chwali syna z racji pokonania wielkiego Harry'ego Pottera w meczu quidditcha i złapania znicza przed chłopcem. Cedrik tłumaczy mu jednak, że to był wypadek, a Harry spadł z miotły na widok dementorów. Po znalezieniu świstoklika i deportowaniu się, wszyscy wylądowali na polu namiotowym, opodal boiska do quidditcha. Rodzina Weasley'ów rozstawiła namiot na kempingu, którego właścicielem był mugol Roberts, a Diggory'owie u Payne'a. 

Później udał się na stadion, w którym rozgrywał się mecz Irlandia kontra Bułgaria. Kibicował narodowej drużynie Irlandii. Wiktor Krum złapał znicza, lecz Irlandia wygrała przewagą 10 punktów. Po meczu, na kemping przybyli śmierciożercy, którzy wzięli rodzinę mugoli jako zakładników. Cedrik prawdopodobnie uciekł gdzieś w okolice lasu, lub schował się w namiocie.

Turniej TrójmagicznyEdytuj

„Reprezentantem Hogwartu jest Cedrik Diggory”
— Albus Dumbledore
Ernie Cedric
1 września 1994 roku Cedrik zaczął swój przedostatni, szósty rok nauki w Hogwarcie. Jak wszyscy uczniowie, przyjechał do placówki pociągiem Ekspres-Hogwart około godziny 11:00. Podczas uczty powitalnej, która odbywała się co rok,  dyrektor Hogwartu - Albus Dumbledore wygłosił przemowę i odbyła się Ceremonia Przydziału dla pierwszoroczych. Chłopak był obecny przy tym, jak do Hufflepuffu dołączali nowi uczniowie. Po zakończeniu ceremonii Dumbledore powiedział że w tym roku odbędzie się w Hogwarcie Turniej Trójmagiczny, do którego mogą się zgłosić uczniowie mający skończone 17 lat. Cedrik postanowił spróbować.

30 października do Hogwartu przyjechały delegacje Beauxbatons i Durmstrangu, aby rozpocząć Turniej Trójmagiczny. Dumbledore ogłosił że magiczna Czara Ognia wybierze po jednym reprezentancie z każdej szkoły, czyli będzie ich trzech. Dyrektor narysował jednak, wokół niej Linię Wieku, pozwalająca na zgłoszenie się tylko uczniów mających 17 lat. Cedrik wrzucił swoje imię i nazwisko, tego samego dnia, w którym Czara Ognia została umieszczona na środku Wielkiej Sali. W Halloween zostały ogłoszone nazwiska reprezentantów szkół. Reprezentantem Durmstrangu zostaje Wiktor Krum, Beauxbatons Fleur Delacour, a Hogwartu Cedrik i Harry Potter. Przedstawiciele szkół udali się do pewnej komnaty, gdzie mieli dostać wskazówki dotyczące Turnieju. Podczas tego spotkania odbyła się kłótnia, w jaki sposób Harry został drugim reprezentantem Hogwartu, lecz ostatecznie pozwolono mu brać udział w Turnieju. Po kłótni powiedziano reprezentantom, że pierwsze zadanie odbędzie się 24 listopada. Później oznajmił Harry'emu że mimo rywalizacji z nim cieszy się że chłopiec jest drugim reprezentantem. Nie wierzył mu jednak, że nie zgłosił się z własnej woli i dopytywał jak przekroczył Linię Wieku (czego nie zrobił, ponieważ jego nazwisko wrzucił do Czary Ognia Barty Crouch, Jr., pod postacią Alastora Moody'ego).

Następnego dnia odbyło się sprawdzanie różdżek reprezentantów przez Ollivandera. Lekcje zostały przerwane, a reprezentanci udali się do pewnej, pustej sali lekcyjnej. Stwierdził że różdżka Cedrika jest zdolna do rzucania czarów i bardzo zadbana. Później odbył się wywiad i sesja zdjęciowa z  Ritą Skeeter. Po publikacji artykułu o reprezentantach Turnieju Trójmagicznego w "Proroku Codziennym" Harry stwierdził, że nie było w nim ani słowa o Cedriku.

Wiele osób po wyborze Pottera na reprezentanta turnieju zaczęło nosić obraźliwe dla Harry'ego plakietki z napisem  POTTER CUCHNIE, lecz Cedrik postanowił nie nosić ich. Na drugiej stronie tychże plakietek widniał napis KIBICUJ CEDRIKOWI DIGGORY'EMU. Chłopak poprosił swoich kolegów, żeby ich nie nosili.

I zadanieEdytuj

„Cedrik wyciągnął niebieskawoszarego szwedzkiego smoka krótkopyskiego z numerem jeden.”
— Narrator
Cedric

Parę dni przed pierwszym zadaniem Harry poinformował Cedrika, że będzie miało coś wspólnego ze smokami. Chłopak bowiem dowiedział się tego od gajowego Hogwartu - Rubeusa Hagrida dzień przed poinformowaniem Cedrika. 

Pierwszym zadaniem Turnieju Trójmagicznego było pokonanie smoka i zabranie mu złotego jaja, które stanowiło ważną podpowiedź do drugiego zadania. W dniu pierwszego zadania wszyscy reprezentanci zebrali się w dużym namiocie, aby wylosować smoka, z którym będą musieli się zmierzyć. Cedrikowi przypadł szwedzki krótkopyski, niebieskoszary, który miał numerek jeden. Aby pokonać smoka, użył transmutacji kamienia w psa, czym odwrócił uwagę smoka i zdobył złote jajo. Po pierwszym zadaniu udał się do skrzydła szpitalnego i leczyła go szkolna pielęgniarka - Poppy Pomfrey. Cedrik wyszedł z tego tylko z oparzeniem twarzy, które sprawił smok ziejąc w niego ogniem. Po wyzwaniu pogratulował Harry'emu zwycięstwa, bo to bowiem on uzyskał najwyższą liczbę punktów od sędziów.

Bal BożonarodzeniowyEdytuj

„(...) bąknął Harry, który obserwował Cho i Cedrika”
— Narrator
Cedrikicho
Jako reprezentant, Cedrik musiał wziąć udział w Balu Bożonarodzeniowym, który stanowił tradycję Turnieju Trójmagicznego. Wszyscy uczniowie od czwartej klasy wzwyż powinni wybrać partnerkę lub partnera do tańca. Cedrik szybko zaprosił o rok młodszą od siebie Cho Chang. Pojawił się z nią Balu Bożonarodzeniowym, ubiegając tym Harry'ego, który wcześniej również próbował ją zaprosić. Jako jedna z czterech par rozpoczęli bal tradycyjnym tańcem. Po tańcu Harry usiadł przy jednym ze stolików i przypatrywał się Cedrikowi i Cho.

Później Cedrik powiedział Harry'emu że dowiedział się od Alastora Moody'ego  (naprawdę był to Barty Crouch Jr. pod postacią Moody'ego) jak rozszyfrować zagadkę złotego jaja z pierwszego zadania. Według niego trzeba było zanurzyć je w wodzie w łazience prefektów, bo tylko wtedy rozbrzmi zagadkowa pieść będąca podpowiedzią do drugiego zadania. Harry nie potraktował tego poważnie, ponieważ myślał że Cedrik chciał go podpuścić lub zrobić z niego durnia. W późniejszym czasie chłopak skorzystał z jego rady i poszedł do łazienki prefektów. Obecna tam Jęcząca Marta opowiedziała Harry'emu jak Cedrik rozwiązał tajemnice złotego jaja i wyznała mu, że go podglądała podczas kąpieli.

II zadanieEdytuj

„(...) Cedrik wyciąga z kieszeni nóż i uwalnia Cho.”
— Narrator
Cedric Diggory saving Cho Chang at Hogwarts Lake for the 2nd Task of the 1994 Triwizard Tournament

Cedrik ratujący Cho podczas II zadania.

Drugie zadanie Turnieju Trójmagicznego polegało na odnalezieniu i wyłowieniu z głębi jeziora bliskiej osoby. Cedrik miał uratować swoją dziewczynę - Cho Chang. By móc oddychać przez godzinę pod wodą użył podobnie jak Fleur Delacour zaklęcia Bąblogłowy. Urok ten zapewnił mu długi pobyt pod wodą, dzięki skrzelom. Na powierzchnię wypłynął jako pierwszy, przez co zdobył najwięcej punktów. Choć Harry wyłowił Rona Weasley'a (jego bliską osobę) jako ostatni, to sędziowie zapewnili mu drugie miejsce, za uratowanie dwóch osób (Fleur miała kłopoty z wyciągnięciem swojej młodszej siostry Gabrielle).

Około tydzień później reprezentanci zebrali się na boisku quidditcha, aby dowiedzieć się na czym będzie polegać trzecie zadanie. Pan Ludo Bagman powiedział im, że będą musieli przejść przez labirynt i pokonać przeszkody, aby dotrzeć do Pucharu Turnieju Trójmagicznego. Dotknięcie trofeum zapewniało zdobywcy zwycięstwo i sławą oraz nagrodę pieniężną, o wysokości tysiąca galeonów.

III zadanieEdytuj

„Cedrik stał, oddalony zaledwie o stopę od pucharu, który połyskiwał za jego plecami”
— Narrator
Goblet-11

Cedrik na cmentarzu w Little Hangleton

Z końca różdżki zaczęło się wydymać coś o wiele większego (...) głowa... teraz pierś, ramiona... tors Cedrika Diggory'ego.
—Narrator

 Trzecim zadaniem Turnieju Trójmagicznego był niebezpieczny labirynt z wieloma niebezpieczeństwami. Przed zadaniem, w dniu dwudziestego czwartego czerwca do Hogwartu przybywały rodziny reprezentantów aby ich wspierać podczas wyzwania. Do chłopca przyjechał jego ojciec - Amos.

Wieczorem tegoż dnia reprezentanci zebrali się koło labiryntu.

Jako iż Cedrik posiadał największą, równą sumę punktów co Harry, obydwaj weszli do labiryntu jako pierwsi. Na początku Harry i Cedrik wyczarowali strumień światła zaklęciem Lumos. Po przejściu około pięćdziesięciu jardów dotarli do rozwidlenia. Harry poszedł w lewo, a Cedrik zniknął w prawym korytarzu. Następnie ten pierwszy zobaczył jak Cedrik wychodzi z jednej ze ścieżek z podpalonym rękawem. Chłopak wyjaśnił mu, że zaatakowała go olbrzymia sklątka tylnowybuchowa. Później Cedrika zaszedł od tyłu Wiktor Krum i zaczął go torturować zaklęciem Cruciatus (był pod działaniem klątwy Imperius). Harry uratował go, a nastolatek był mu bardzo wdzięczny. Następnie chłopcy zobaczyli Puchar Turnieju Trójmagicznego. Cedrika zaatakował wielki pająk, a Harry uratował go po raz trzeci. Kłócili się kto ma wziąć nagrodę. Ostatecznie razem zdobyli Puchar Turnieju Trójmagicznego. Trofeum okazało się świstoklikiem i przeniósło ich na cmentarz, na którym był Lord Voldemort i jego zwolennik – Peter Pettigrew.

ŚmierćEdytuj

Peter pettigrew killing cedric

Peter Pettigrew zabija Cedrika

Avada Kedavra!
— Peter Pettigrew
Harry i Cedrik zastanawiali się, czy jest to część trzeciego zadania. Nagle dostrzegli zakapturzoną postać, która się do nich zbliżała (był to Glizdogon z Lordem Voldemortem). Pettigrew zabił Cedrika różdżką Lorda Voldemorta za pomocą morderczego zaklęcia Avada Kedavra. Jego ostatnie słowa to "Lepiej wyjmijmy różdżki". Wypowiedział je do Harry'ego.
Ced

Śmierć Cedrika Diggory'iego

Po śmierciEdytuj

„I oto ów cień Cedrika wyprostował się i spojrzał na złotą nić, a potem... przemówił”
— Narrator
Cedrik echo

Duch Cedrika

Podczas pojedynku Harry'ego i Voldemorta doszło do połączenia ich różdżek za pomocą zaklęć, zwanego Priori Incantatem, w wyniku czego z różdżki Voldemorta wydobył się duch Cedrika. 

Po pokonaniu Voldemorta Harry przetransportował ciało do jego ojca, ponieważ Cedrik jako duch prosił o to Harry'ego. Po jego śmierci Katie Bell sądziła że jest śliczny i milczący. Na jego cześć wyprawiono ucztę. Albus Dumbledore stwierdził, że Cedrik był miłym i odważnym chłopcem.

Za śmierć Cedrika Ministerstwo Magii oskarżyło Harry'ego, bo nie chcieli uwierzyć, że Voldemort się odrodził. Oczyścili go z zarzutów, gdy Czarny Pan ujawnił się Ministerstwu rok później w Departamencie Tajemnic. Podczas Drugiej Bitwy o Hogwart, cztery lata po śmierci Cedrka, Harry pomścił chłopca zabijając Voldemorta i niszcząc jego wszystkie horkruksy.

Wygląd  Edytuj

Angelina: „To taki wysoki przystojniak, prawda?
Katie: „Silny i milczący
Angelina Weasley i Katie Bell o Cedriku[źródło]

Cedric photo DA

Zdjęcie Cedrika w pokoju życzeń

Cedrik zawsze uważany był za jednego z najprzystojniejszych uczniów szkoły.

Miał około siedemnastu lat i uchodził za jednego z najprzystojniejszych chłopców w całej szkole."
— Narrator

Wiele dziewcząt uważało, że jest idealnym kandydatem na partnera w kwestii wyglądu. Posiadał lekko roztrzepane, jasnobrązowe włosy i brązowe oczy. 

CharakterEdytuj

Był bardzo miłym chłopcem i zdolnym uczniem Hogwartu. Jak wspomina Dumbledore, był jednym z nielicznych uczniów Hufflepuffu, który posiadał wszystkie cechy swojego domu, czyli uczciwość, prawość i wierność. 

  • Był bardzo uczciwy, bo gdy Harry spadł z miotły na meczu, a ten złapał znicza, chciał to jeszcze odwołać, ale niestety się nie dało.
  • Wyróżniał się prawością i wiernością, ponieważ chciał, aby Harry zdobył puchar Turnieju Trójmagicznego razem z nim.

Cedrik najwyraźniej szybko zawierał przyjaźnie. Był miłym i wesołym chłopcem gotowym poświęcić się dla najbliższych.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

  • Transmutacja - podczas pierwszego zadania Cedrik zaczarował kamień, aby ten zamienił się w psa, by odwrócić uwagę smoka. Zrobił to bardzo szybko i efektywnie.
  • Zaklęcia i uroki - podczas drugiego zadania Cedrik użył zaklęcia bąblogłowy, przez które pojawiły się u niego skrzela.
  • Obrona Przed Czarną Magią - podczas trzeciego zadania trzeba było pokonać wiele niebezpiecznych stworzeń. Zważając na fakt, że dotarł do Pucharu Turnieju Trójmagicznego musiał je przezwyciężyć. Gdy był na cmentarzu chciał rzucić jakąś potężną klątwę na Petera Petiggrew, lecz ten był pierwszy i zabił chłopca.
„Cedrik Diggory był kapitanem i szukającym drużyny Puchonów.”
— Narrator
  • Quidditch - Cedrik był szukającym i kapitanem szkolnej reprezentacji Hufflepuffu. Podczas meczu z Gryfonami złapał znicza, przez co wygrali mecz. Amos Digorry chwalił go później że jest lepszy w quidditchu niż słynny Harry Potter.
„Pan Weasley, pan Diggory i Cedrik stali pewnie na nogach, choć wiatr targał im włosy i ubrania, reszta leżała na ziemi”
— Narrator
  • Teleportacja za pomocą świstoklika - przed Mistrzostwami Świata w quidditchu teleportował się z ojcem, Harrym, Hermioną i Wyasley'ami. Amos, Cedrik i pan Weasley pewnie wylądowali na nogach, co świadczy o tym, że ma już doświadczenie w teleportowaniu się za pomocą świstoklika. nie sprawiało mu też kłopotów przeniesienie się na cmentarz.

MajątekEdytuj

  • Cedric-Diggory-Wand

    Różdżka Cedrika

    Różdżka - Cedrik kupił swoją pierwszą różdżkę w sklepie Ollivanderów w wieku jedenastu lat. Podczas sprawdzania różdżek pan Ollivander stwierdził że jest to zrobiona z jesiona i włosa jednorożca o długości 12 1/4 cala. Powiedział także że Cedrik bardzo dobrze ją utrzymuje (jest czysta i zadbana). Podczas Turnieju Trójmagicznego różdżka bardzo mu się przydała.
  • Złote jajo - po ukończeniu pierwszego zadania Cedrik dostał złote jajo kryjące podpowiedź. Miał ją wykorzystać, aby dowiedzieć się na czym będzie polegać kolejne wyzwanie. Nie wiadomo co się stało z jajem po śmierci chłopca.
  • Miotła - zważając na fakt, że Cedrik był szukającym i kapitanem hogwarckiej reprezentacji Hufflepuffu w quidditcha, można wnioskować, że posiadał miotłę, przeznaczoną do jego użytku. Widać ją podczas meczu Hufflepuff - Gryffindor w trzeciej części.
  • Szata wyjściowa - wszyscy uczestnicy Balu Bożonarodzeniowego powinni posiadać własną szatę wyjściową. Kupił ją prawdopodobnie podczas zakupów na ulicy Pokątnej w 1994 roku. Miał ją na sobie podczas uroczystości.

RelacjeEdytuj

Amos DiggoryEdytuj

Cedrik był bardzo związany ze swoim ojcem.
AmosCedric

Amos jest dumny z syna, kiedy ten coś osiągnie. W 1994 roku chwalił Cedrika z powodu wygranej z Harrym w quidditcha rok wcześniej. Gdy chłopiec został reprezentantem Hogwartu był zachwycony. Po śmierci poprosił Harry'ego, żeby przeniósł swoje ciało ojcu, a Amos był załamany. Nigdy się nie pozbierał po utracie jedynego syna.

Harry PotterEdytuj

Cedrik i Harry byli przyjaciółmi, choć ze sobą rywalizowali podczas Turnieju Trójmagicznego. Kiedy Harry spadł z miotły w 1993 roku ten chciał powtórzyć mecz. Harry i Cedrik nawzajem sobie pomagali, wymieniając się podpowiedziami związanymi z zadaniami Turnieju. Ten drugi powiedział znajomym, aby nie nosili plakietek obraźliwych dla Harry'ego pod tytułem "Potter cuchnie". Ich relacje troche się zmieniły, kiedy Cedrik zaprosił Cho Chang, przed chłopcem. Później ratował ją podczas drugiego zdania co wzbudiło jego zazdrość.

Po śmierci Cedrika, chłopiec nie mógł zapomnieć zgonu i śnił o  nim. Harry pomścił to, kiedy podczas II Bitwy o Hogwart zabił Voldemorta.

Cho ChangEdytuj

Cedrik ratujący Cho podczas II zadania.

Cho zaczęła spotykać się z Cedrikiem, kiedy poprosił ją, żeby została jego partnerką podczas Balu Bożonarodzeniowego. Drugie zadanie polegało na wyłowieniu z jeziora bliskiej dla siebie osoby. Tą osobą była dla Cedrika Cho. Uratował ją z rąk trytonów i tym samym zajął pierwsze miejsce.

Cho bardzo przejęła się śmiercią Cedrika. Kiedy Harry powiedział, że chłopak umarł, ta wybiegła na arenę i zaczęła płakać nad jego ciałem. Pod koniec roku wzięła udział w Ceremonii na cześć Cedrika.

Pomona SproutEdytuj

Pomona była opiekunką Hufflepuffu za czasów nauki Cedrika w Hogwarcie. Bardzo przeżywała śmierć chłopca podczas trzeciego zadania.

Inni reprezentanciEdytuj

Rita greases up to champs
Ja lubił Diggory'ego. On zawsze był dla mnie uprzejmy. Zawsze. Chociaż jestem z Durmstrangu... od Karkarowa.
Wiktor Krum o Cedrku[źródło]

Cedrik miał dobre relacje z innymi reprezentami Turnieju Trójmagicznego, choć nie wiadomo czy zawarł z którymś z nich przyjaźń.

Najprawdopodobniej nie był zainteresowany Fleur, jak większość chłopców, których olśniewał jej widok (była w 1/4 wilą). Mimo, że podczas Mistrzostw Świata w quidditchu kibicował reprezentacji Irlandii to dobrze się dogadywał z Wiktorem Krumem, szukającym w drużynie Bułgarii.

Fred i George WeasleyEdytuj

„ Wszyscy, prócz Freda i George'a, odpowiedzieli mu "cześć". Bliźniacy tylko kiwnęli głowami. Do tej pory nie wybaczyli Cedrikowi wygranej z drużyną Gryfonów, w pierwszym w ubiegłym roku meczu quidditcha."
— Narrator

Od 1993 roku, kiedy to Cedrik złapał znicza przed Harrym, Fred i George Weasley'owie nie lubili Cedrika. Przed podróżą świstoklikiem w 1994 r. ciągle mu nie wybaczyli i na jego powitanie tylko pokiwali głowami.

EtymologiaEdytuj

  • Imię Cedrik po angielsku brzmi Cedric. Imię to zostało po raz pierwszy użyte w 1819 roku w powieści Ivanhoe Waltera Scotta. Po tej dacie imie Cedric zaczęto nadawać mężczyznom w Wielkiej Brytanii.
  • Diggory jest bardzo mało popularnym imieniem w Wielkiej Brytanii. J.K Rowling mogła zaczerpnąć jego nazwisko z serii książek Opowieści z Narnii. W owej książce występował profesor Diggory Kirke.

Za kulisamiEdytuj

Imageshh
  • Śmierć Cedrika jest pierwszą śmiercią ucznia Hogwartu, której Harry był świadkiem, i pierwszą, która pozostała na stałe w jego pamięci.
  • Zarówno Harry, jak i Dumbledore mówiąc o śmierci Cedrika zawsze wymieniali Voldemorta jako mordercę. W rzeczywistości zabił go Glizdogon, jednak z rozkazu samego Riddle'a.
  • W adaptacji filmowej "Harry Potter i Czara Ognia " Cedrika gra Robert Pattinson. Sam odtwórca stwierdził, że bardziej podoba mu się rola Cedrika, niż Edwarda Cullena z sagi Zmierzch.
  • W adaptacji filmowej "Harry Potter i Więzień Azkabanu" w chłopca wciela się nieznany z imienia aktor.

WystępowanieEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Cedrik Diggory

  • xd

    4 wiadomości
    • Tak, urodził się trzy lata po swojej śmierci -.-
    • 32Polak napisał(a):Tak, urodził się trzy lata po swojej śmierci -.- OMG :D

Więcej od Wikii

Losowa wiki