Wikia

Harry Potter Wiki

Cedrik Diggory

Komentarze98
4444strony na
tej wiki
Cedrik Diggory
CedrikDiggory
Informacje biograficzne
Data urodzenia 13 maj [1] 1977
Data śmierci 24 czerwca 1995
Status krwi czysta lub półkrwi
Tytuł(y) prefekt,
Szukający,
Reprezentant Hogwartu
Pseudonim(y) Ced (dla ojca)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu szare
Kolor włosów brązowe
Rodzina
Rodzina Amos Diggory (ojciec)
Pani Diggory (matka)
Zdolności magiczne
Różdżka jesion, 12¼", włos jednorożca
Pozostałe informacje
Dom Hufflepuff
Przynależność Hufflepuff
Rodzina Diggory
Aktor Robert Pattinson
Cedrik był człowiekiem, który miał w sobie wiele cech wyróżniających dom Hufflepuffu. Był dobrym i wiernym przyjacielem, był pracowitym uczniem i zawsze cenił sobie czystą grę. Jego śmierć dotknęła nas wszystkich, bez względu na to, czy byliście jego bliskimi przyjaciółmi, czy nie. Każda próba udawania, że Cedrik zginął na skutek nieszczęśliwego wypadku, albo na skutek własnego błędu, byłaby obrazą jego pamięci.(...) Pamiętajcie o Cedriku Diggorym.
Albus Dumbledore[źródło]

Cedrik Diggory (ur. 13 maj 1977 r., zm. 24 czerwca 1995 r.) — czarodziej czystej krwi lub półkrwi. Najmłodszy znany członek rodziny Diggory'ch. Jedyny syn Amosa Diggory'ego i jego nieznanej z imienia żony. Od 1988 roku uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa, Hogwart, przydzielony do Hufflepuffu.  Kapitan i szukający drużyny quidditcha swojego domu. Uczestnik Turnieju Trójmagicznego jako reprezentant Hogwartu w rywalizacji ze szkołami Akadamia Magii Beauxbattons i Instytut Magii Durmstrang.

W 1994 roku został pierwszym reprezentantem Hogwartu w Turnieju Trójmagicznym. Drugim, nieoczekiwanym (i nadprogramowym), był jego kolega Harry Potter. Wziął udział w trzech morderczych zadaniach i zdobył razem z Harrym Puchar Turnieju Trójmagicznego. Podczas pierwszego zadania zmierzył się ze smokiem i zdobył złote jajo stanowiące podpowiedź do drugiego. Kolejne wyzwanie wyszło mu równie dobrze - wydobył z jeziora swoją dziewczynę Cho Chang jako pierwszy. Został zamordowany przez Petera Pettigrew w 1995 roku, podczas trzeciego zadania na rozkaz Lorda Voldemorta. Zmarł po trafieniu zaklęciem Avada Kedavra na cmentarzu, prawdopodobnie w Little Hangleton, w obecności Harry'ego Pottera. Harry sprowadził ciało Cedrika do Hogwartu i wziął udział w jego pogrzebie. Okoliczności śmierci Cedrika znali tylko najbliżsi przyjaciele Harry'ego i niektórzy nauczyciele, co rodziło wiele plotek i podejrzeń. Jednak ani rodzice Diggory'ego ani jego dziewczyna Cho Chang, nie mieli pretensji do Harry'ego. Przeciwnie, byli mu wdzięczni za sprowadzenie ciała z miejsca śmierci Cedrika.

Biografia Edytuj

Wczesne życie

Moi drodzy, to jest Amos Diggory (...). I chyba znacie jego syna Cedrika?
— Artur Weasley

Cedrik Digorry urodził się w 1977 roku jako syn czarodzieja Amosa Diggory'ego i jego nieznanej z imienia żony, był więc czarodziejem czystej krwi lub półkrwi. W młodości mieszkał prawdopodobnie w mugolskiej wiosce Ottery St. Catchpole lub w jej okolicy.

W 1988 roku, w wieku jedenastu lat dostał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący, że został zapisany do placówki. Jednym z podstawowych elementów wyposażenia w Hogwarcie była magiczna różdżka. Cedrik prawdopodobnie udał się z rodziną na Ulicę Pokątną w Londynie i kupił swoją pierwszą różdżkę w sklepie Ollivanderów, cieszących się sławą na skalę światową. Wybrał (a raczej różdżka wybrała jego) zrobioną z jesionu i włosa jednorożca o długości 12 i 1/4 cala. Pierwszego dnia Hogwartu, w dniu 1 września, odbyła się uroczystość zwana Ceremonią przydziału, podczas której został przydzielony do jednego z domów, Hufflepuffu. W pewnym okresie życia, po 1989 roku, stał się szukającym reprezentacji Hufflepuffu w quidditchu i jej kapitanem.

Prawdopodobnie był obecny podczas Ceremonii Przydziału w 1991 roku, kiedy to Harry Potter został przydzielony do Gryffindoru.

1993 -1994Edytuj

Podszedł Cedrik Diggory i pogratulował Harry'emu tak wspaniałego sprzętu (...)"
— Narrator
Hufflepuffquidditch

W 1993 roku Cedrik rozpoczął swój piąty rok nauki w Hogwarcie. Po raz pierwszy Cedrik pojawił się na meczu quidditcha - Gryffindor kontra Hufflepuff - gdzie grał na pozycji szukającego. Mecz ten odbył się zamiast planowanego Slytherin kontra Gryffindor, ponieważ szukający Ślizgonów, Draco Malfoy został zaatakowany przez hipogryfa, a nie miał rezerwowego. Pod koniec meczu Harry Potter i Cedrik zauważyli znicza mniej więcej w tym samym czasie. Znicza złapał Cedrik. Kiedy jednak dowiedział się o wypadku Harry'ego Pottera (tóry spadł zj miotły, widząc dementora), chciał powtórzyć mecz. Oliver Wood - kapitan drużyny Gryfonów, nie chciał rozgrywać pojedynku kolejny raz, ponieważ uważał że Puchoni wygrali uczciwie.

Ostatecznie jednak Hufflepuffowi nie udało się zdobyć Pucharu Quidditcha - zwyciężyli Gryfoni pokonując w ostatnim meczu Ślizgonów. Cedrik gratulował Harry'emu dostania Błyskawicy i chciał ją obejrzeć z bliska.

1994 -1995Edytuj

Mistrzostwa świata w quidditchuEdytuj

Cedricdiggory

Cedrik Diggory wybierający się na mecz quidditcha.

W czwartym tomie przygód Harry'ego Pottera pt. "Harry Potter i Czara Ognia " Cedrik wraz z ojcem Amosem oglądał odbywające się co cztery lata mistrzostwa świata w quidditchu. W miejscu skąd czarodzieje przenosili się na stadion przy pomocy świstoklików spotkali Harry'ego PotteraHermioną Granger i rodziną Weasley'ów. Bliźniacy Fred i George Weasley'owie ciągle nie wybaczyli Cedrikowi wygranej z Gryfonami rok wcześniej. Podczas pierwszej rozmowy Weasley'ów z Amosem, ojciec Cedrika chwali syna za pokonanie wielkiego Harry'ego Pottera w meczu quidditcha i złapanie znicza. Cedrik tłumaczy mu jednak, że to był wypadek, a Harry spadł z miotły na widok dementorów. Po znalezieniu świstoklika i deportowaniu się, wszyscy wylądowali na polu namiotowym, opodal boiska do quidditcha. Na meczu finałowym (Bułgaria przeciwko Irlandii) Cedrik kibicował narodowej drużynie Irlandii. Reprezentant Bułgarii Wiktor Krum złapał znicza, lecz Irlandia wygrała przewagą 10 punktów.

Turniej TrójmagicznyEdytuj

„Reprezentantem Hogwartu jest Cedrik Diggory”
— Albus Dumbledore
Ernie Cedric
1 września 1994 roku Cedrik zaczął swój przedostatni, szósty rok nauki w Hogwarcie. Jak wszyscy uczniowie, przyjechał do szkoły pociągiem Ekspres Hogwart . Podczas uczty powitalnej, która odbywała się co rok,  dyrektor Hogwartu - Albus Dumbledore wygłosił przemowę i odbyła się Ceremonia Przydziału dla pierwszoroczych. Chłopak był obecny przy tym, jak do Hufflepuffu dołączali nowi uczniowie. Po zakończeniu ceremonii Dumbledore powiedział że w tym roku odbędzie się w Hogwarcie Turniej Trójmagiczny, do którego mogą się zgłosić uczniowie mający skończone 17 lat. Cedrik postanowił spróbować.

30 października do Hogwartu przyjechały delegacje Beauxbatons i Durmstrangu, aby rozpocząć Turniej Trójmagiczny. Dumbledore ogłosił, że magiczna Czara Ognia wybierze po jednym reprezentancie z każdej szkoły, czyli będzie ich trzech. Dyrektor narysował wokół Czary Linię Wieku, pozwalającą na zgłoszenie się tylko uczniów mających 17 lat. Cedrik wrzucił swoje imię i nazwisko, tego samego dnia, w którym Czara Ognia została umieszczona na środku Wielkiej Sali. W Halloween zostały ogłoszone nazwiska reprezentantów szkół. Reprezentantem Durmstrangu został Wiktor Krum, Beauxbatons Fleur Delacour, a Hogwartu Cedrik i - nieoczekiwanie, jako czwarty uczestnik turnieju - Harry Potter. Przedstawiciele szkół udali się do pewnej komnaty, gdzie mieli dostać wskazówki dotyczące Turnieju. Podczas tego spotkania odbyła się kłótnia, w jaki sposób Harry został drugim reprezentantem Hogwartu, lecz ostatecznie pozwolono mu brać udział w Turnieju, uznając wybór dokonany przez Czarę Ognia jako wiążący. Reprezentanci dowiedzieli się że pierwsze zadanie odbędzie się 24 listopada. Cederik powiedział, że cieszy się że Harry jest drugim reprezentantem Hogwartu, nie wierzył mu jednak, że nie zgłosił się z własnej woli i dopytywał jak przekroczył Linię Wieku (w rzeczywistości nazwisko Pottera wrzucił do Czary Ognia Barty Crouch, Jr., pod postacią Alastora Moody'ego, na rozkaz lorda Voldemorta).

Następnego dnia odbyło się sprawdzanie różdżek reprezentantów przez Ollivandera. Lekcje zostały przerwane, a reprezentanci udali się do pustej sali lekcyjnej. Ollivander potwierdził, że różdżka Cedrika jest zdolna do rzucania czarów i bardzo zadbana. Później odbył się wywiad i sesja zdjęciowa z dziennikarką "Proroka Codziennego" Ritą Skeeter. Po publikacji artykułu o reprezentantach Turnieju Trójmagicznego w "Proroku Codziennym"  okazało się, że nie było w nim ani słowa o Cedriku, a tekst poświęcony był głównie Harry'emu.

Wiele osób po wyborze Pottera na reprezentanta turnieju zaczęło nosić obraźliwe dla Harry'ego plakietki z napisem  POTTER CUCHNIE po jednej i KIBICUJ CEDRIKOWI DIGGORY'EMU po drugiej stronie. Diggory prosił swoich kolegów, żeby ich nie nosili.

I zadanieEdytuj

„Cedrik wyciągnął niebieskawoszarego szwedzkiego smoka krótkopyskiego z numerem jeden.”
— Narrator
Cedric

Parę dni przed pierwszym zadaniem Harry poinformował Cedrika, że będzie miało ono coś wspólnego ze smokami (dowiedział się tego od gajowego Hogwartu - Rubeusa Hagrida). 

Pierwszym zadaniem Turnieju Trójmagicznego było pokonanie smoka i zabranie mu złotego jaja, które stanowiło ważną podpowiedź do drugiego zadania. W dniu zadania wszyscy reprezentanci zebrali się w dużym namiocie, aby wylosować smoka, z którym będą musieli się zmierzyć. Cedrikowi przypadł szwedzki krótkopyski, niebieskoszary. Aby pokonać smoka, Cedrik użył transmutacji kamienia w psa, czym odwrócił uwagę smoka i zdobył złote jajo. Smok oparzył Cedrika w twarz, więc po zadaniu chłopak leczył się w skrzydle szpitalnym u szkolnej pielęgniarki Poppy Pomfrey. Po wyzwaniu Diggory pogratulował Harry'emu, który od sędziów otrzymał największą liczbę punktów i wygrał zadanie.

Bal BożonarodzeniowyEdytuj

„(...) bąknął Harry, który obserwował Cho i Cedrika”
— Narrator
Cedrikicho
Między pierwszym a drugim zadaniem Cedrik wziął udział w Balu Bożonarodzeniowym, który stanowił tradycję Turnieju Trójmagicznego. Wszyscy uczniowie od czwartej klasy wzwyż powinni wybrać partnerkę lub partnera do tańca. Cedrik zaprosił o rok młodszą od siebie Cho Chang, ubiegając Harry'ego, który również chciał jej towarzyszyć. Jako jedna z czterech par rozpoczęli bal tradycyjnym tańcem. Harry, który ostatecznie zaprosił na bal Parvati Patil, nie poświęcał uwagi swojej partnerce, lecz z zazdrością u przypatrywał się Cedrikowi i Cho.

Cedrik powiedział Harry'emu że dowiedział się od Alastora Moody'ego  (naprawdę był to Barty Crouch Jr. pod postacią Moody'ego) jak rozszyfrować zagadkę złotego jaja z pierwszego zadania: trzeba było zanurzyć je w wodzie w łazience prefektów. Harry początkowo nie potraktował rady poważnie, ponieważ myślał że Cedrik chce go podpuścić, ostatecznie jednak poszedł do łazienki prefektów. Obecna tam Jęcząca Marta opowiedziała Harry'emu jak Cedrik rozwiązał tajemnice złotego jaja i wyznała mu, że go podglądała podczas kąpieli. Okazało się, że jajo trzeba zanurzyć w wannie - zabrzmi wtedy pieśń będąca podpowiedzią do drugiego zadania.

II zadanieEdytuj

„(...) Cedrik wyciąga z kieszeni nóż i uwalnia Cho.”
— Narrator
Cedric Diggory saving Cho Chang at Hogwarts Lake for the 2nd Task of the 1994 Triwizard Tournament

Cedrik ratujący Cho podczas II zadania.

Drugie zadanie Turnieju Trójmagicznego polegało na odnalezieniu i wyłowieniu z głębi jeziora bliskiej osoby. Cedrik miał uratować swoją dziewczynę - Cho Chang. By móc oddychać przez godzinę pod wodą użył - podobnie jak Fleur Delacour - zaklęcia Bąblogłowy. Czar ten umożliwiał długi pobyt pod wodą, dzięki stworzeniu wokół główy bąbla wypełnionego powietrzem. Na powierzchnię Cedrik wypłynął jako pierwszy, przez co zdobył najwięcej punktów. Choć Harry wyłowił Rona Weasley'a (swoją bliską osobę) jako ostatni, sędziowie zapewnili mu drugie miejsce, za uratowanie dwóch osób (Fleur miała kłopoty z wyciągnięciem swojej młodszej siostry Gabrielle).

Około tydzień później reprezentanci zebrali się na boisku quidditcha, aby dowiedzieć się na czym będzie polegać trzecie zadanie. Pan Ludo Bagman powiedział im, że będą musieli przejść przez labirynt i pokonać przeszkody, aby dotrzeć do Pucharu Turnieju Trójmagicznego. Dotknięcie trofeum zapewniało zdobywcy zwycięstwo i sławę oraz nagrodę pieniężną w wysokości tysiąca galeonów.

III zadanieEdytuj

„Cedrik stał, oddalony zaledwie o stopę od pucharu, który połyskiwał za jego plecami”
— Narrator
Goblet-11

Cedrik na cmentarzu w Little Hangleton

Z końca różdżki zaczęło się wydymać coś o wiele większego (...) głowa... teraz pierś, ramiona... tors Cedrika Diggory'ego.
—Narrator

 Trzecim zadaniem Turnieju Trójmagicznego był niebezpieczny labirynt z wieloma niebezpieczeństwami. Przed zadaniem, dwudziestego czwartego czerwca, do Hogwartu przybyły rodziny reprezentantów aby ich wspierać podczas wyzwania. Do Cedrika przyjechał jego ojciec - Amos.

Ponieważ Cedrik i Harry zdobyli największą liczbę punktów co Harry, obydwaj weszli do labiryntu jako pierwsi. Na początku Harry i Cedrik wyczarowali strumień światła zaklęciem Lumos. Po przejściu około pięćdziesięciu jardów dotarli do rozwidlenia. Harry poszedł w lewo, a Cedrik zniknął w prawym korytarzu. Następnie ten pierwszy zobaczył jak Cedrik wychodzi z jednej ze ścieżek z podpalonym rękawem. Chłopak wyjaśnił mu, że zaatakowała go olbrzymia sklątka tylnowybuchowa. Później Cedrika zaszedł od tyłu Wiktor Krum i zaczął go torturować zaklęciem Cruciatus (był pod działaniem klątwy Imperius). Harry uratował kolegę. Następnie chłopcy zobaczyli Puchar Turnieju Trójmagicznego. Cedrika zaatakował wielki pająk, a Harry uratował go po raz trzeci. Sprzeczali się, kto ma wziąć nagrodę, ostatecznie postanowili razem sięgnąć po Puchar Turnieju Trójmagicznego. Trofeum okazało się świstoklikiem i przeniósło ich na cmentarz, na którym był Lord Voldemort i jego sługa Peter Pettigrew.

ŚmierćEdytuj

Peter pettigrew killing cedric

Peter Pettigrew zabija Cedrika

Avada Kedavra!
— Peter Pettigrew
Harry i Cedrik zastanawiali się, czy jest to część trzeciego zadania, kiedy nagle dostrzegli zakapturzoną postać (był to Glizdogon z Lordem Voldemortem). Pettigrew zabił Cedrika różdżką Lorda Voldemorta za pomocą morderczego zaklęcia Avada Kedavra.
Ced

Śmierć Cedrika Diggory'iego

Po śmierciEdytuj

„I oto ów cień Cedrika wyprostował się i spojrzał na złotą nić, a potem... przemówił”
— Narrator
Cedrik echo

Duch Cedrika

Podczas pojedynku Harry'ego i Voldemorta ich różdżki (które miały ten sam rdzeń, pióro feniksa Fawkesa) połączyły się w wyniku zjawiska Priori Incantatem. Z różdżki Voldemorta ukazały się duchy jego ofiar - ostatnim był duch Cedrika, który poprosił aby Harry zabrał jego ciało do rodziców. 

Po pokonaniu Voldemorta Harry spełnił tę prośbę, dzięki czemu rodzice mogli pochować chłopca.

Ministerstwo Magii nie uwierzyło w opowieść Harry'ego o wydarzeniach na cmentarzu i powrocie lorda Voldemorta. "Prorok Codzienny" przez całę wakacje szkalował Harry'ego. Dopiero w następnym roku szkolnym czarodzieje mogli poznać prawdę z artykułu w gazecie "Żongler", napisanego przez Ritę Skeeger pod naciskiem Hermiony. Ministerstwo przyjęło wersję Harry'ego jeszcze później, po bitwie w Departamencie Tajemnic, kiedy Czarny Pan ujawnił się m.in. Knotowi. Podczas Drugiej Bitwy o Hogwart, cztery lata po śmierci Cedrika, Harry pomścił chłopca zabijając Voldemorta i niszcząc jego wszystkie horkruksy.

Wygląd  Edytuj

Angelina: „To taki wysoki przystojniak, prawda?
Katie: „Silny i milczący
Angelina Weasley i Katie Bell o Cedriku[źródło]

Cedric photo DA

Zdjęcie Cedrika w pokoju życzeń

Cedrik badzo podobał się dziewczętom.

Miał około siedemnastu lat i uchodził za jednego z najprzystojniejszych chłopców w całej szkole."
— Narrator

Miał lekko roztrzepane, jasnobrązowe włosy i brązowe oczy. 

CharakterEdytuj

Był bardzo miłym chłopcem i zdolnym uczniem. Jak wspominał Dumbledore na pogrzebie, Cedrik miał wszystkie cechy swojego domu Hufflepuff, czyli uczciwość, prawość i wierność. 

  • Był bardzo uczciwy, bo gdy Harry spadł z miotły na meczu przestraszony przez dementorów, a on złapał znicza, nalegał na powtórzenie meczu
  • Wyróżniał się prawością i wiernością, ponieważ chciał, aby Harry zdobył puchar Turnieju Trójmagicznego razem z nim.

Cedrik najwyraźniej szybko zawierał przyjaźnie. Był miłym i wesołym chłopcem gotowym poświęcić się dla najbliższych.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

  • Transmutacja - podczas pierwszego zadania Cedrik zaczarował kamień w psa, by odwrócić uwagę smoka. Dzięki temu zdobył złote jajo.
  • Zaklęcia i uroki - podczas drugiego zadania Cedrik użył zaklęcia bąblogłowy, dzięki czemu poradził sobie z poleceniem i uratował Cho.
  • Obrona Przed Czarną Magią - podczas trzeciego zadania trzeba było pokonać wiele niebezpiecznych stworzeń. Ponieważ Cedrik dotarł do Pucharu Turnieju Trójmagicznego musiał je przezwyciężyć. Gdy był na cmentarzu chciał rzucić jakąś potężną klątwę na Petera Petiggrew, lecz ten go ubiegł i zabił chłopca.
„Cedrik Diggory był kapitanem i szukającym drużyny Puchonów.”
— Narrator
  • Quidditch - Cedrik był szukającym i kapitanem szkolnej reprezentacji Hufflepuffu. Podczas meczu z Gryfonami złapał znicza,dzięki czemu wygrali mecz. Amos Digorry był dumny, że jego syn pokonał w quidditchu słynnego Pottera.
„Pan Weasley, pan Diggory i Cedrik stali pewnie na nogach, choć wiatr targał im włosy i ubrania, reszta leżała na ziemi”
— Narrator
  • Teleportacja za pomocą świstoklika - przed Mistrzostwami Świata w quidditchu teleportował się z ojcem, Harrym, Hermioną i Wyasley'ami. Amos, Cedrik i pan Weasley pewnie wylądowali na nogach, co świadczy o tym, że miał doświadczenie w teleportowaniu się za pomocą świstoklika.

MajątekEdytuj

  • Cedric-Diggory-Wand

    Różdżka Cedrika

    Różdżka - Cedrik kupił swoją pierwszą różdżkę w sklepie Ollivanderów w wieku jedenastu lat. Podczas sprawdzania różdżek pan Ollivander stwierdził że jest to zrobiona z jesiona i włosa jednorożca o długości 12 1/4 cala. Powiedział także że Cedrik bardzo dobrze ją utrzymuje (jest czysta i zadbana). Podczas Turnieju Trójmagicznego różdżka bardzo mu się przydała.
  • Złote jajo - po ukończeniu pierwszego zadania Cedrik dostał złote jajo kryjące podpowiedź. Miał ją wykorzystać, aby dowiedzieć się na czym będzie polegać kolejne wyzwanie. Nie wiadomo co się stało z jajem po śmierci chłopca.
  • Miotła - zważając na fakt, że Cedrik był szukającym i kapitanem hogwarckiej reprezentacji Hufflepuffu w quidditcha, można wnioskować, że miał własną, dobrej jakości miotłę.
  • Szata wyjściowa - wszyscy uczestnicy Balu Bożonarodzeniowego powinni posiadać własną szatę wyjściową. Cedrik kupił ją prawdopodobnie podczas zakupów na ulicy Pokątnej w 1994 roku. Miał ją na sobie podczas uroczystości.

RelacjeEdytuj

Amos DiggoryEdytuj

Cedrik był bardzo związany ze swoim ojcem Amosem, który był dumny ze sportowych osiągnięć syna, a przede wszystkim z jego wyboru na reprezentanta Hogwarta w Turnieju Trójmagicznym.
AmosCedric

W czasie turnieju krytykował Harry'ego (uważał, że Potter powinien sprostować artykuł Rity Skeeter, w którym w ogóle pominęła Cedrika), jednak po śmierci syna nie miał żadnych pretensji do Harry'ego, przeciwnie - był mu wdzięczny za sprowadzenie ciała.

Harry PotterEdytuj

Cedrik i Harry byli przyjaciółmi, choć ze sobą rywalizowali podczas Turnieju Trójmagicznego. Kiedy Harry spadł z miotły w 1993 roku, Cedrik chciał powtórzyć mecz. Harry i Cedrik pomagali sobie w Turnieju, wymieniając się podpowiedziami związanymi z zadaniami. Diggory prosił znajomych, aby nie nosili plakietek obraźliwych dla Harry'ego ("Potter cuchnie"). Harry był zazdrosny o Cho, która towarzyszyła Cedrikowi na balu i była przez niego "ratowana" w drugim zadaniu, jednak nigdy nie okazywał mu tego wprost.

Po śmierci Cedrika, Harry nie mógł zapomnieć o wydarzeniach na cmentarzu, które do niej doprowadziły i często śnił o  nim. Śmierć kolegi pomścił, kiedy podczas II Bitwy o Hogwart zabił Voldemorta.

Cho ChangEdytuj

Cedrik ratujący Cho podczas II zadania.

Cho zaczęła spotykać się z Cedrikiem, kiedy poprosił ją, żeby została jego partnerką podczas Balu Bożonarodzeniowego. Drugie zadanie polegało na wyłowieniu z jeziora bliskiej dla zawodnika siebie osoby. Tą osobą była dla Cedrika Cho. Uratował ją z rąk trytonów i tym samym zajął pierwsze miejsce.

Cho bardzo przejęła się śmiercią Cedrika. Kiedy Harry powiedział, że chłopak umarł, wbiegła na arenę i zaczęła płakać nad jego ciałem. Pod koniec roku wzięła udział w Ceremonii na cześć Cedrika.

W następnym roku szkolnym spotykała się z Harrym, jednak już na pierwszej randce było jasne, że nie zapomniała o Cedriku - wciąż go wspominała, wypytywała jak zginął.

Pomona SproutEdytuj

Pomona była opiekunką Hufflepuffu za czasów nauki Cedrika w Hogwarcie. Bardzo przeżywała śmierć chłopca podczas trzeciego zadania.

Inni reprezentanciEdytuj

Rita greases up to champs
Ja lubił Diggory'ego. On zawsze był dla mnie uprzejmy. Zawsze. Chociaż jestem z Durmstrangu... od Karkarowa.
Wiktor Krum o Cedrku[źródło]

Cedrik miał dobre relacje z innymi reprezentami Turnieju Trójmagicznego.

Najprawdopodobniej nie był zainteresowany Fleur, mimo, że większość chłopców była nią zachwycona (Fleur była w 1/4 wilą). Co prawda podczas Mistrzostw Świata w quidditchu kibicował reprezentacji Irlandii, jednak dobrze się dogadywał z Wiktorem Krumem (szukającym w reprezentacji Bułgarii).

Fred i George WeasleyEdytuj

„ Wszyscy, prócz Freda i George'a, odpowiedzieli mu "cześć". Bliźniacy tylko kiwnęli głowami. Do tej pory nie wybaczyli Cedrikowi wygranej z drużyną Gryfonów, w pierwszym w ubiegłym roku meczu quidditcha."
— Narrator

Od 1993 roku, kiedy to Cedrik złapał znicza przed Harrym, Fred i George Weasley'owie nie lubili Cedrika. Przed podróżą świstoklikiem w 1994 r. wciąż mu pamiętali przegraną Gryfindoru i na powitanie ledwie mu skinęli głowami.

EtymologiaEdytuj

  • Imię Cedrik po angielsku brzmi Cedric. Imię to zostało po raz pierwszy użyte w 1819 roku w powieści Ivanhoe Waltera Scotta. Po tej dacie imie Cedric zaczęto nadawać mężczyznom w Wielkiej Brytanii.
  • Diggory jest bardzo mało popularnym nazwiskiem w Wielkiej Brytanii. J.K Rowling mogła je zaczerpnąć z serii książek Opowieści z Narnii. Występował tam profesor Diggory Kirke.

Za kulisamiEdytuj

Imageshh
  • Śmierć Cedrika jest pierwszą śmiercią ucznia Hogwartu, której Harry był świadkiem - na zawsze pozostała w jego pamięci.
  • Zarówno Harry, jak i Dumbledore mówiąc o śmierci Cedrika zawsze wymieniali Voldemorta jako mordercę. W rzeczywistości zabił go Glizdogon, jednak z rozkazu Riddle'a.
  • W adaptacji filmowej "Harry Potter i Czara Ognia " Cedrika gra Robert Pattinson. Sam odtwórca stwierdził, że bardziej podoba mu się rola Cedrika, niż Edwarda Cullena z sagi Zmierzch.
  • W adaptacji filmowej "Harry Potter i Więzień Azkabanu" w chłopca wciela się nieznany z imienia aktor.

WystępowanieEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Cedrik Diggory

  • xd

    4 wiadomości
    • Tak, urodził się trzy lata po swojej śmierci -.-
    • 32Polak napisał(a):Tak, urodził się trzy lata po swojej śmierci -.- OMG :D

Więcej od Wikii

Losowa wiki