Wikia

Harry Potter Wiki

Bujdka

5292strony na
tej wiki
Komentarze0
Bujdka
Bujdka
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Rasa skrzat domowy
Zdolności magiczne
Różdżka skrzaty nie miały praw do różdżek
Bogin brak
Patronus brak
Animag nie
Pozostałe informacje
Zawód/Praca służba u Chefsiby Smith
Przynależność Chefsiba Smith

Bujdka (ang. Hokey) — skrzatka domowa służąca u Chefsiby Smith oskarżona o morderstwo swojej pani przez fałszywe wspomnienia jakie wszczepił jej Tom Marvolo Riddle.

Biografia Edytuj

W nieznanym momencie w jej życiu, Bujdka została skrzatem domowym Chefsiby Smith. Dosyć często komplementowała swoją panią, lecz przypuszczalnie należało to do jej zadań lub było ironiczne.

Śmierć pani Edytuj

W latach 40' XX wieku Bujdka spotkała wysokiego i przystojnego Toma Marvolo Riddle'a. Chefsiba pokazała mu swoje dwa największe skarby: Puchar Helgi Hufflepuff i Medalion Salazara Slytherina. Był to fatalny błąd pani Smith, który później przypłaciła życiem.

Bujdka została oskarżona o zabójstwo swej pani po tym, jak rzekomo podała jej trucizny do kakao myśląc, że jest to cukier. Tak naprawdę zabił ją Voldemort i wszczepił to fałszywe wspomnienie skrzatowi, tak, że Bujdka sama się przyznała do straszliwego czynu, którego nie popełniła. Jako jedyna oprócz swojej pani wiedziała gdzie znajdują się skarby pani Smith. Ministerstwo nie przejęło się zbytnio tym, że w kuchni pani Smith zapewne nie było śmiertelnych, wyglądających podobnie do cukru trucizn.

Późniejsze życie i śmierć Edytuj

Ministerstwo potraktowało wydarzenie jako nieszczęśliwy wypadek. Nie wiadomo jak wyglądała dalej kariera Bujdki jako skrzata, ale możemy się domyślać, że żaden czarodziej nie zatrudnił "trucicielki".

Kilka dni przed śmiercią Bujdki, Albus Dumbledore odwiedził ją i „zabrał” od niej jej wspomnienie z dnia, kiedy młody Tom Riddle przyszedł do jej pani i podziwiał magiczne artefakty.

Wygląd Edytuj

Bujdka

Koncepcja artystyczna fana

Kiedy Harry oglądał Bujdkę w myślodsiewni, pomyślał, że jest ona najmniejszym i najstarszym skrzatem jakiego widział. Miała papierową skórę, a jako ubrania traktowała kawałek lnianego płótna.

Etymologia Edytuj

Imię skrzatki jest zdrobnieniem od słowa bujda (kłamstwo) - jako że Bujdka często musiała oszukiwać swoją panią, mówiąc, że jest ona piękna i powabna.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki