FANDOM

Buchorożec (ang. Erumpent) — duże, szare i bardzo silne zwierzę występujące w Afryce. Były traktowane przez afrykańskich czarodziei z niezwykłą ostrożnością, przez ich niewielką populacje. Osiągał masę jednej tony. Z dużej odległości bywał mylony z nosorożcem. Jego gruba skóra potrafiła odbić większość zaklęć i uroków. Na nosie miał gruby róg, w którym znajdował się niebezpieczny, wybuchowy płyn. Róg ten potrafił przebić nawet metal. Posiadał również długi ogon, który z wyglądu przypominał linę. Buchorożec nie atakował, jeśli nie był prowokowany, ale gdy zacznie szarżować rezultaty bywają straszne. Pierwszym ugodzonym przez buchorożca czarodziejem był Wilfred Elphick. Był jedną z cielesnych form patronusa.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXXX

Znaczenie Edytuj

Rogi, ogony i wybuchowy jad były wykorzystywane przy sporządzaniu eliksirów. Uznawane były jednak za produkty handlowe klasy B (niebezpieczne i podlegające ścisłej kontroli). Skóra buchorożca odbija większość czarów i uroków.

Rozmnażanie Edytuj

Podobnie jak większość dużych ssaków, buchorożce walczyły o samice. Z tego powodu ich populacja nie była duża, gdyż walczące samce często doprowadzały się do eksplozji. Samica w jednym miocie rodziła tylko jedno młode.

W serii Edytuj

W 1998 roku Harry, Ron i Hermiona odwiedzili dom Ksenofiliusa Lovegooda, który posiadał róg buchorożca, jednak nie był tego świadomy. Podczas wizyty róg wybuchł, a w raz nim spora część domu.

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon