Fandom

Harry Potter Wiki

Brygada Inkwizycyjna

7129stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Brygada Inkwizycyjna (ang. Inquisitorial Squad) — „doborowa” grupa uczniów wspierających Ministerstwo Magii, osobiście wybranych przez Wielkiego Inkwizytora Hogwartu . Grupa ta funkcjonowała przez pierwsze sześć miesięcy 1996 roku, podczas gdy dyrektorem szkoły  była Dolores Umbridge. Członkowie Brygady Inkwizycyjnej mogli odejmować punkty nawet prefektom innych domów. Odznakę przynależności do grupy stanowiła srebrna litera „I”. Została rozwiązana po zawieszeniu Umbridge na stanowisku dyrektora. Członkowie mogli odejmować i dodawać punkty na mocy Dekretu Edukacyjnego wydanego przez Dolores Umbrigde.

ZałożenieEdytuj

BI.jpg

Członkowie Brygady Inkwizycyjnej otrzymujący odznaki

Brygada Inkwizycyjna została założona przez Dolores Umbridge. Jej zadaniem było rzekomo pilnowanie przestrzegania Dekretów Edukacyjnych ustanowionych przez Wielkiego Inkwizytora Hogwartu po ucieczce dyrektora Albusa Dumbledore'a. Z racji tego, że wszyscy członkowie Brygady byli ze Slytherinu większość czasu spędzali na odejmowaniu punktów uczniom innych domów, nadużywając w ten sposób swojej władzy. Ich głównym celem było odkrycie miejsca spotkań członków Gwardii Dumbledore’a. Posiadali także uprawnienia do czytania prywatnej korespondencji uczniów.

Działania Edytuj

Największym sukcesem Brygady Inkwizycyjnej było zdemaskowanie członków Gwardii Dumbledore’a. Dokonali tego dzięki wyznaniom Marietty Edgecombe . Członkowie GD zostali złapani po jednym ze swoich spotkań w Pokoju Życzeń. Odpowiedzialność za stworzenie i funkcjonowanie grupy wziął na siebie sam Albus Dumbledore po czym opuścił Hogwart, a dyrektorem została Dolores Umbridge.

Po tych wydarzeniach w szkole wybuchł otwarty bunt przeciwko nowej pani dyrektor, który został zapoczątkowany przez Freda i Georgea Weasleyów. Przeciwnicy Umbridge nie oszczędzali przy tym członków Brygady Inkwizycyjnej. Bliźniacy popchnęli Montague’a do szafki zniknięć po tym jak ten chciał im odebrać punkty. Następnie jakiś uczeń rzucił zaklęcie na Pansy Parkinson, od którego wyrosły jej rogi, a Warrington trafił do skrzydła szpitalnego z ohydną wysypką.

MalfoyBI.jpg

Schwytanie członków GD podczas włamania do gabinetu Umbridge

Później Brygada Inkwizycyjna pomogła Umbridge schwytać Rona, Hermionę, Harry’ego, Nevila, Ginny i Lunę, którzy próbowali użyć Sieci Fiuu by skontaktować się z Syriuszem Blackiem.. Hermiona i Harry zaprowadzili dyrektorkę do Zakazanego Lasu, gdzie rzekomo miała być ukryta tajemnicza broń Dumbledore’a. Umbridge została porwana przez centaury. W tym czasie pozostała czwórka zdołała rozbroić przetrzymujących ich członków Brygady.

Po Bitwie w Deapartamencie Tajemnic i oficjalym powrocie Lorda Voldemorta, Dolores Umbridge została usunięta z Hogwartu, a Brygada Inkwizycyjna została rozwiązana.

Znani członkowie Edytuj

BIFilch.jpg

Filch, Malfoy, Crabbe i Goyle

Bulstrode Milicenta
Crabbe Vincent
Filch Argus
Goyle Gregory
Malfoy Draco
Montague Graham
Multon Folison
Parkinson Pansy
Warrington Kasjusz

CiekawostkaEdytuj

  • J.K. Rowling tworząc nazwę tej organizacji mogła zainspirować się działającym od XIII do XIX wieku systemem śledczo-sądowniczym Kościoła katolickiego, Inkwizycją. Został on utworzony w celu wyszukiwania, nawracania i karania heretyków w oparciu o postanowienia ujęte w dokumentach soborowych, synodalnych oraz bullach papieskich.
  • Słowo "inkwizycja" pochodzi z języka łacińskiego i oznacza "śledztwo" lub "badanie".

WystępowanieEdytuj

Członkowie Brygady Inkwizycyjnej

Głowa brygady Dolores Umbridge
Członkowie Milicenta BulstrodeVincent CrabbeArgus FilchDraco MalfoyGraham MontaguePansy ParkinsonDolores UmbridgeKasjusz Warrington

Więcej z Fandomu

Losowa wiki