FANDOM

Broderyk Bode (ur. 1947, zm. 10 stycznia 1995 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi; pracownik Ministerstwa Magii, a dokładniej Departamentu Tajemnic. Zawsze blady i o ziemistej cerze.

BiografiaEdytuj

Wcześniejsze życieEdytuj

W nieznanym terminie zaczął pracę jako niewymowny w Departamencie Tajemnic.

Wakacje 1994 i 1995Edytuj

W wakacje 1994 roku Bode uczestniczył w Mistrzostwach Świata w Quidditchu.

W 1995 roku Artur Weasley minął go w drodze na przesłuchanie Harry'ego Pottera. Bode zauważył, że Artura rzadko można spotkać na dole, ten jednak odpowiedział szybko, że wzywają go pilne sprawy.

Również w 1995 roku pod działaniem zaklęcia Imperius próbował wykraść przepowiednię dla Voldemorta. Nie udało mu się to i w ciężkim stanie trafił na oddziale urazów pozaklęciowych w szpitalu Świętego Munga. W Boże Narodzenie tego roku Miriam Strout powiedziała do Harry'ego, Rona, Hermiony i Ginny, że Broderikowi się polepsza - wyraźnie odzyskuje mowę, ale nikt jeszcze nie zrozumiał języka jakim się posługuje.

Tam też umarł uduszony przez diabelskie sidła, roślinkę którą ktoś przysłał mu w doniczce jako prezent bożonarodzeniowy. Nikt nie spodziewał się, takiej zasadzki na jego życie w postaci prezentu zwłaszcza, że roślinie towarzyszył kalendarz z hipogryfami. Opiekująca się nim uzdrowicielka, Miriam Strout została zawieszona. Prorok Codzienny opisał sprawę jako "nieszczęśliwy wypadek", a dyrekcja szpitala wszczęła śledztwo. Bode'go zamordowali Śmierciożercy, to oni przysłali mu anonimowy "prezent". W chwili śmierci miał 49 lat.

Na oddziale, na którym leżał Bode, znajdowali się też m.in. Frank i Alicja Longbottom oraz Gilderoy Lockhart.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki