FANDOM

Bozoczarodziej o nieznanym statusie krwi. Fotograf Proroka Codziennego pracujący dla Rity Sketter.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Bozo urodził się prawdopodobnie w środku XX wieku. W wieku jednenastu lat zaczął uczęszczać do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i został przydzielony do jednego z czterech domów. Aby rozpocząć naukę kupił lub odziedziczył różdżkę, możliwe że w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej

W pewnym momencie swojego życia po ukończeniu edukacji w Hogwarcie rozpoczął pracę w Ministerstwie Magii i został fotografem Proroka Codziennego.

1994 − 1995 Edytuj

500px-Snapshot-2010-01-18-19h46m13s72

W 1994 roku pojawił się wraz z Ritą Skeeter w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, ponieważ w tym czasie odbywał się tam Turniej Trójmagiczny. Podczas ceremonii sprawdzania różdżek przeciągnął Fleur Delacour na przód grupowego zdjęcia do Proroka.

Później był obecny w Trzech Miotłach, gdzie wraz z Ritą rozmawiał o Ludonie Bagmanie.

Po drugim zadaniu Turnieju Trójmagiczngo zrobił zdjęcie przytulających się Harry'ego Pottera i Hermiony Granger (w filmie). Niedługo po tym Rita umieściła artykuł w Proroku o ich rzekomej miłości.

Wygląd i charakter Edytuj

Bozo został opisany jako "brzuchaty" mężczyzna z dużym, czarnym aparatem. W filmie był dość niskim człowiekiem o brązowym kolorze włosów i oczu.

Wydaje się, że Bozo ma słabą osobowość, ponieważ podczas sprawdzania różdżek zauroczył go wygląd Fleur Delacour, która była w 1/4 wilą.

Etymologia Edytuj

Bozorita
  • Bozo oznacza osobę niekompetentną.
  • W Bambarze żyje czarnoskóre plemię o nazwie Bozo. Nazywani są oni "mistrzami rzeki" z powodu połowów, które bardzo dobrze przeprowadzają.
  • W Wielkiej Brytanii popularny jest clown o imieniu Bozo.

Za kulisamiEdytuj

  • W rolę Boza wcielił się aktor Robert Wilford.

Występowanie Edytuj

Zobacz także Edytuj