Wikia

Harry Potter Wiki

Bonnie Wright

Komentarze6
4343strony na
tej wiki
Bonnie Wright
Bonnie Wright 4
Informacje biograficzne
Data urodzenia 17 lutego 1991
Narodowość Brytyjka
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów ciemnorude
Wzrost 168 cm
Kariera aktorska
Lata aktywności od 2001
W Harrym Potterze Ginny Weasley

Bonnie Francesca Wright (ur. 17 lutego 1991 w Londynie) — brytyjska aktorka i modelka. Odtwórczyni roli Ginny Weasley w filmach o Harrym Potterze. Grała również dwie małe role w filmach Wyspa Robinsonów, gdzie zagrała młodą Sarę i Agatha Christie: Życie w Obrazach jako młoda Agatha. Bonnie mieszka w Londynie w Wielkiej Brytanii, tam też się urodziła. Ma starszego brata Lewisa. Potrafi śpiewać, grać na pianinie, flecie i saksofonie. Często grywa w piłkę nożną i czasami surfuje na desce. Jej hobby to taniec. Jest bardzo zainteresowana sztuką.[1] Do niedawna zaręczona z Jamie'm Campbellem Bowerem. Para rozstała się w lipcu 2012 roku.

Biografia Edytuj

Bonnie urodziła się 17 lutego 1991 roku w Londynie, w Wielkiej Brytanii, tam też mieszka. Ma starszego brata Lewisa. Rola w Kamieniu Filozoficznym przyniosła Bonnie pewną sławę, rola w następnych ekranizacjach coraz większą. Wright stała się sławna w wieku 9 lat. Jest ambitna. Bonnie przyjaźni się z całą obsadą Harry'ego Pottera, ale jej najlepszymi przyjaciółmi są Emma Watson (Hermiona Granger), Katie Leung (Cho Chang), Evanna Lynch (Luna Lovegood) i Afshan Azad (Padma Patil)

Filmografia Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jej ulubionym rekwizytem z filmów o Harry'm Potterze jest dziennik Toma Riddle'a ze względu na to, jak ważny był dla odgrywanej przez nią postaci Ginny Weasley.[2]
  • Ulubionym tekstem, który wypowiedziała jej postać, było "Powodzenia!" z pierwszej części, jedyne słowa, które przypadły Bonnie podczas kręcenia tego filmu.[3]
  • Bonnie i Matthew Lewis byli oficjalnymi gośćmi na polskiej premierze filmu Harry Potter i Książę Półkrwi w Krakowie (2009 rok).[4]
  • Do wzięcia udziału w castingu do roli Ginny namówił ją starszy brat, Lewis. Według niego Bonnie bardzo przypominała młodą czarownicę.
  • Stwierdziła, że podczas odgrywania roli Ginny, najtrudniejsze były dla niej pocałunki z Danielem Radcliffem.
  • Istnieje postać, mająca takie samo nazwisko, co Bonnie. Nazywa się Bowman Wright.

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki