Wikia

Harry Potter Wiki

Bonnie Wright

Komentarze2
4056stron na
tej wiki
Bonnie Wright
B.Wright
Informacje biograficzne
Data urodzenia 17 lutego 1991
Narodowość Brytyjka
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów ciemnorude
Wzrost 168 cm
Kariera aktorska
Lata aktywności od 2001
W Harrym Potterze Ginny Weasley

Bonnie Francesca Wright (ur. 17 lutego 1991 w Londynie) — brytyjska aktorka i modelka. Odtwórczyni roli Ginny Weasley w filmach o Harrym Potterze. Grała również dwie małe role w filmach Wyspa Robinsonów, gdzie zagrała młodą Sarę i Agatha Christie: Życie w Obrazach jako młoda Agatha. Bonnie mieszka w Londynie w Wielkiej Brytanii, tam też się urodziła. Ma starszego brata Lewisa. Potrafi śpiewać, grać na pianinie, flecie i saksofonie. Często grywa w piłkę nożną i czasami surfuje na desce. Jej hobby to taniec. Jest bardzo zainteresowana sztuką.[1] Do niedawna zaręczona z Jamie'm Campbellem Bowerem. Para rozstała się w lipcu 2012 roku.

Biografia Edytuj

Bonnie urodziła się 17 lutego 1991 roku w Londynie, w Wielkiej Brytanii, tam też mieszka. Ma starszego brata Lewisa. Rola w Kamieniu Filozoficznym przyniosła Bonnie pewną sławę, rola w następnych ekranizacjach coraz większą. Wright stała się sławna w wieku 9 lat. Jest ambitna. Bonnie przyjaźni się z całą obsadą Harry'ego Pottera, ale jej najlepszymi przyjaciółmi są Emma Watson (Hermiona Granger), Katie Leung (Cho Chang), Evanna Lynch (Luna Lovegood) i Afshan Azad (Padma Patil)

Filmografia Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jej ulubionym rekwizytem z filmów o Harry'm Potterze jest dziennik Toma Riddle'a ze względu na to, jak ważny był dla odgrywanej przez nią postaci Ginny Weasley.[2]
  • Ulubionym tekstem, który wypowiedziała jej postać, było "Powodzenia!" z pierwszej części, jedyne słowa, które przypadły Bonnie podczas kręcenia tego filmu.[3]
  • Bonnie i Matthew Lewis byli oficjalnymi gośćmi na polskiej premierze filmu Harry Potter i Książę Półkrwi w Krakowie (2009 rok).[4]
  • Do wzięcia udziału w castingu do roli Ginny namówił ją starszy brat, Lewis. Według niego Bonnie bardzo przypominała młodą czarownicę.
  • Stwierdziła, że podczas odgrywania roli Ginny, najtrudniejsze były dla niej pocałunki z Danielem Radcliffem.
  • Istnieje postać, mająca takie samo nazwisko, co Bonnie. Nazywa się Bowman Wright.

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki