Wikia

Harry Potter Wiki

Bogrod

Komentarze0
4235stron na
tej wiki
Bogrod
Bogrot BG
Informacje biograficzne
Data śmierci 1 maja 1998 r.
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu czarne
Kolor włosów siwe
Pozostałe informacje
Zawód/Praca kasjer w Banku Gringotta
Przynależność goblin, obsługa Banku Gringotta
Aktor John Key
Bogrodgoblin, pracownik Banku Gringotta w latach 90-tych XX w. Podczas włamania do Gringotta w 1998 r. Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger rzucili na Bogroda zaklęcie Imperius, by goblin zaprowadził ich do skrytki Lestrange'ów. Podczas gdy trio usiłowało uciec, Bogrod został spalony przez wściekłego smoka chroniącego skarbca.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Bogrod, sądząc z wyglądu, był starszym goblinem. W pewnym momencie swojego życia został zatrudniony w Banku Gringotta, gdzie pracował do 1998 roku.

Włamanie do Gringotta i śmierć goblinaEdytuj

Bogrod cart

Bogrod towarzyszył Harry'emu, Ronowi i Hermionie w drodze do skrytki Lestrange'ów.

Harry, Ron i Hermiona, podczas swojego polowania na horkruksy Lorda Voldemorta, musieli włamać się do rodzinnej skrytki Bellatrix Lestrange, by znaleźć tam i potem zniszczyć puchar Helgi Hufflepuff. 1 maja 1998 Hermiona przemieniona za pomocą eliksiru wielosokowego w Bellatrix, Ron ze zmienionym wyglądem jako Dragomir Despard (postać nieistniejąca) oraz Harry i Gryfek pod peleryną niewidką wyruszyli z samego rana na ulicę Pokątną. Spotkawszy Traversa, a potem goblina Bogroda, para (Harry'ego i Gryfka nikt nie widział) wzbudziła podejrzenia, ponieważ wiadomo było, że Bella wpadła w niełaskę Czarnego Pana i po porażce w Dworze Malfoyów nie miała pozwolenia na swobodne poruszanie się po czarodziejskim świecie. Harry był zmuszony do rzucenia zaklęcia Imperius na śmierciożercę i później na goblina, który zażądał identyfikacji klientów.
Bogrod SL

Bogrod poprowadził Gryfka oraz trójkę przyjaciół obok smoka(scena z gry).

Wydawszy Traversowi rozkaz ukrycia się, Harry wraz z przyjaciółmi oraz Gryfkiem i Bogrodem udał się do skrytki Lestrange'ów. Bogrod musiał im towarzyszyć aż do najniższych poziomów banku, gdzie znajdowały się najstarsze skrytki, ponieważ był konieczny do otworzenia skarbca Lestrange'ów. W pewnej chwili, podczas przejazdu pod Wodospadem Złodzieja, Bogrod odzyskał wolną wolę, lecz Harry zareagował błyskawicznie i ponownie rzucił na goblina zaklęcie Imperius.

Bogrod popro
Gryfek Bogrot Hermiona

Bogrod wraz z Gryfkiem i Hermioną w skrytce Lestrange'ów

wadził ich obok smoka strzegącego skarbca i dalej, aż do samej skrytki. Kiedy skarby wewnątrz zaczęły się mnożyć i parzyć intruzów, Ron i Hermiona musieli podtrzymywać bezwolnego goblina, by ten całkowicie nie utonął w powodzi złota i srebra.

Gdy Gryfek, pochwyciwszy obiecany mu przez Harry'ego miecz Gryffindora, dołączył do innych pracowników Gringotta, którzy usiłowali złapać złodziei, Bogrod również opuścił skrytkę, jednak, niecałkiem świadomy, co się dzieje, zginął, spalony żywcem przez smoka chroniącego skarbów.

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki