Wikia

Harry Potter Wiki

Bogin

Komentarze13
4757stron na
tej wiki
Bogin

Bogin Parvati Patil

Bogin (ang. Boggart) — zjawa, która przybiera postać tego, czego najbardziej boi się osoba stojąca przed nią.

Pierwsze pojawienieEdytuj

215px-Lupin-boggart

Bogin Remusa Lupina

Bogin pojawia się w Harry Potter i więzień Azkabanu, na lekcji obrony przed czarną magią z profesorem Remusem Johnem Lupinem. Zaklęcie obronne to Riddikulus. Bogina zniszczyć może jedynie śmiech. Widma, często mieszkające w ciemnych i zamkniętych przestrzeniach, np. w szafach,miejscach pod łóżkami, szafkach pod zlewami lub w starych zegarach ściennych.Bogin siedzący sobie gdzieś w ciemności nie ma żadnej widzialnej postaci , jednak kiedy opuści swoją kryjówkę staje się tym co najbardziej przestraszy osobę na zewnątrz. Dlatego najlepiej bogina atakować w kilka osób – wtedy nie wie jaki kształt przybrać i staje się zdezorientowany. Zdezorientowany bogin eksploduje z hukiem zamieniając się w dym. Jedyną osobą, która widziała bogina w ukryciu był Alastor "Szalonooki" Moody.

Oddziaływanie na ludziEdytuj

The boggart in the wardrobe by darkangel1819-d4j004m
Najbardziej podatne na działanie boginów są osoby, które łatwo wystraszyć. Mugole również czują obecność boginów, mogą je nawet dostrzec, choć przeważnie tłumaczą sobie, iż był to tylko wytwór ich wyobraźni. Jak poltergeist, bogin nie jest i nigdy nie był żywy. Jest to jedna z tych istot zamieszkujących magiczny świat, dla których nie ma odpowiednika w mugolskiej sferze. Boginy mogą znikać, jednak powstaje ich potem coraz więcej na jego miejsce. Jak poltergeisty i bardziej złowrogie dementory, boginy wydają się być podtrzymywane przez ludzkie emocje.

Niektóre boginyEdytuj

OSOBA BOGIN
Harry Potter dementor
Ron Weasley pająk
Hermiona Granger niezdany egzamin
Neville Longbottom Severus Snape
Seamus Finnigan szyszymora
Dean Thomas poruszająca się, odcięta ręka

Parvati Patil

Padma Patil

mumia

gigantyczny wąż

Molly Weasley martwa rodzina Weasleyów i martwy Harry Potter
Remus Lupin pełnia księżyca
Lord Voldemort

Rubeus Hagrid

on sam martwy

Lord Voldemort                                                  

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bogin

  • Bogin Bogina

    8 wiadomości
    • I nie sądzę, żeby bogin przy boginie się w coś zmieniał. One przebywają w zaciemnionych miejscach i nikt nie wie jak wyglądają, no...
    • Tak ale gdyby wyszedł jeden z pod łóżka a drugi z szafy to raczej byliby pewnie clownami lub coś.
  • Prywatny bogin.

    250 wiadomości
    • A tak szczerze: Nie zostaję neurochirurgiem, tylko sprzątaczką.  Chociaż tak na prawdę to umierający Snape. Chciałabym za niego kiedyś wyjść.
    • W sumie to na pewno byłby umierający Sev.

Więcej od Wikii

Losowa wiki